Sintomi di u cancheru di a vejiga, cause principali è cume si tratta
Cuntenutu
- Sintomi di cancheru di a vejiga
- Cause principali
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu trattà
- 1. Chirurgia
- 2. Immunoterapia BCG
- 3. Radioterapia
- 4. Chimioterapia
U cancheru di a vescica hè un tipu di tumore caratterizatu da a crescita di cellule maligne in u muru di a vescica, chì pò accadere per via di fumà o di esposizione costante à sostanze chimiche cum'è coloranti, pesticidi o arsenicu, per esempiu, cume queste sostanze sò eliminate da urina, chì hè cuncentratu in a vescica prima di esse eliminatu, è pò causà cambiamenti.
I segni è i sintomi di u cancheru di a vejiga sò progressivi è ponu esse cunfusi cù altre malatie di u sistema urinariu, cume l'aumentata voglia di urinare, u dolore in u ventre inferiore, stanchezza eccessiva è perdita di pesu senza ragione apparente. Hè impurtante chì u diagnosticu sia fattu appena i primi sintomi sò identificati, perchè cusì hè pussibule inizià u trattamentu più adattu, evità complicazioni è aumentà a probabilità di curà.
Sintomi di cancheru di a vejiga
I sintomi di u cancheru di a vejiga appaiono cume e cellule maligne proliferanu è interferiscenu cù l'attività di questu organu. Cusì, i segni è sintomi principali di stu tipu di cancheru sò:
- U sangue in l'urina, chì hè spessu identificatu solu durante l'analisi di l'urina in u laboratoriu;
- Dolore o sensazione di brusgiu quandu urinate;
- Dolore in u ventre inferiore;
- Aumentata necessità di urinare;
- Impetu subitu di urinare;
- Incontinenza urinaria;
- Stanchezza;
- Mancanza d'appitittu;
- Perda di pesu involuntaria.
I segni è i sintomi di u cancheru di a vejiga sò cumuni à altre malatie di e vie urinarie, cume u cancheru di prostata, l'infezioni di l'urinariu, i calcoli renali o l'incontinenza urinaria, è dunque ùn hè micca impurtante chì u medicu generale o l'urologu raccomandanu di fà prove. per identificà a causa di i sintomi è cusì indicà u trattamentu più adattu.
Cause principali
Parechje sostanze tossiche passanu per a vescica chì sò eliminate da u sangue da l'urina, cù a quale entremu in cuntattu ogni ghjornu cù u cunsumu di alimenti, respirazione è cuntattu cù a pelle.
Queste sostanze, presenti in sigarette, pesticidi, coloranti è medicamenti, cume ciclofosfamide è arsenicu, per esempiu, entranu in cuntattu cù u muru di a vescica, è in caso di esposizione prolungata pò scatenà a furmazione di cellule tumorali.
Cumu hè fattu u diagnosticu
In presenza di segni è sintomi chì indicanu un cancheru di a vescica, hè impurtante chì l'urologu sia cunsultatu, affinchì si fessinu valutazioni cliniche, esami fisichi è testi di laboratorio, cume analisi di urina, ultrasu di l'urinariu, MRI o CT scan, è cistoscopia, chì implica l'intruduzione di un tubu finu per l'uretra per osservà l'internu di a vejiga. Capite cumu si face a cistoscopia.
Inoltre, se hè suspettatu un cancheru, u duttore ricumanda di fà una biopsia, in a quale un picculu campionu sia presu da a regione alterata di a vescica da valutà microscopicamente per verificà se quella alterazione hè benigna o maligna.
Dopu, i prossimi passi per definisce a gravità è u trattamentu di u cancheru di a vejiga dipende da u stadiu di sviluppu di u cancer:
- Tappa 0 - senza evidenza di tumore o tumori situati solu in u rivestimentu di a vejiga;
- Tappa 1 - u tumore passa per u rivestimentu di a vejiga, ma ùn ghjunghje micca à u stratu musculare;
- Tappa 2 - tumore chì affetta u stratu musculare di a vejiga;
- Tappa 3 - tumore chì va al di là di u stratu musculare di a vejiga chì ghjunghje à i tessuti circundanti;
- Tappa 4 - u tumore si sparghje in i linfonodi è in l'organi vicini, o in siti luntani.
U stadiu chì u cancheru hè dipende da u tempu chì a persona hà sviluppatu, dunque, hè assai impurtante chì u diagnosticu è l'iniziu di u trattamentu sia fattu u più prestu pussibule.
Cumu trattà
U trattamentu di u cancheru di a vejiga dipende da u stadiu è u gradu di implicazione di l'organu, è pò esse fattu per mezu di chirurgia, chimioterapia, radioterapia è immunoterapia, cum'è indicatu da u duttore. Quandu u cancheru di a vejiga hè identificatu in i primi stadii, ci hè una grande probabilità di una cura è, dunque, u diagnosticu precoce hè essenziale.
Cusì, secondu u stadiu di a malatia, i sintomi presentati da a persona è a salute generale, e principali opzioni di trattamentu sò:
1. Chirurgia
A chirurgia hè u trattamentu u più adupratu per curà stu tippu di cancheru, tuttavia, hà solu boni risultati quandu u tumore hè in e fasi iniziali è si trova. Alcune procedure chirurgiche chì ponu esse aduprate sò:
- Resezione transuretrale: cunsiste à rascià, toglie o brusgià u tumore quandu hè chjucu è situatu nantu à a superficia di a vejiga;
- Cistectomia segmentaria: cunsiste in a rimozione di a parte di a vescica affettata da u tumore;
- Cistectomia radicale: realizatu in e fasi avanzate di a malattia è cunsiste in a rimozione totale di a vescica.
In a rimuzione tutale di a vejiga, i nodi linfatichi o altri organi vicinu à a vejiga chì ponu avè cellule di u cancheru ponu esse ancu rimossi. In u casu di l'omi, l'organi rimossi sò a prostata, a vescicula seminale è una parte di i canali deferenti. In e donne, l'utru, l'ovari, e tube di Falloppiu è una parte di a vagina sò rimossi.
2. Immunoterapia BCG
L'immunoterapia adopra droghe chì stimulanu u sistema immunitariu per attaccà e cellule di u cancheru è hè più aduprata in casi di cancheru superficiale di a vescica o per prevene a nova crescita di u cancer, dopu a chirurgia, per esempiu.
U medicamentu adupratu in immunoterapia hè BCG, una soluzione chì cuntene batteri vivi è indeboliti, chì sò introdutti in a vescica attraversu un cateteru, chì stimulerà u sistema immunitariu per uccidere e cellule tumorali. U paziente deve tene a soluzione BCG in a vescica per circa 2 ore è u trattamentu hè effettuatu una volta à a settimana, per 6 settimane.
3. Radioterapia
Stu tipu di trattamentu utilizza a radiazione per eliminà e cellule cancerose è pò esse effettuatu prima di a chirurgia, per riduce a dimensione di u tumore, o dopu a chirurgia, per eliminà e cellule tumorali chì ponu ancu esse presenti.
A radioterapia pò esse fatta esternamente, aduprendu un dispositivu chì focalizza a radiazione nantu à a regione di a vescica, o per radiazione interna, in cui un dispositivu hè piazzatu in a vescica chì rilascia a sostanza radioattiva. U trattamentu si faci uni pochi di volte à settimana, per parechje settimane, secondu u stadiu di u tumore.
4. Chimioterapia
A chimioterapia per u cancheru di a vescica usa droghe per eliminà e cellule tumorali, è una sola droga o cumbinazione di dui pò esse aduprata.
In i pazienti cun cancru superficial di a vejiga, u duttore pò aduprà chimioterapia intravesicale, in cui a medicina hè introdotta direttamente in a vescica attraversu un cateteru, è ferma accesa per parechje ore. Stu trattamentu si faci una volta à a settimana, per parechje settimane.