10 miti è verità nantu à u cancheru di prutata
Cuntenutu
- 1. Succede solu in l'anziani.
- 2. Avè un altu PSA significa avè u cancheru.
- 3. L'esame rettale digitale hè veramente necessariu.
- 4. Avè una prostata allargata hè listessu chì u cancheru.
- 5. A storia di famiglia di u cancheru aumenta u risicu.
- 6. Eiaculà spessu riduce u risicu di u cancheru.
- 7. I semi di zucca riducenu u risicu di cancheru.
- 8. Avè una vasectomia aumenta u risicu di cancheru.
- 9. U cancheru di a prutata hè curabile.
- 10. U trattamentu di u cancer provoca sempre impotenza.
U cancheru di prostata hè u tippu di cancheru u più cumunu trà l'omi, soprattuttu dopu à l'età di 50 anni. Alcuni di i sintomi chì ponu esse associati à stu tipu di cancheru includenu difficoltà à urinare, una sensazione costante di vescica piena o incapacità di mantene una erezione, per esempiu.
Tuttavia, parechji casi di cancheru ponu ancu mancà sintomi specifici, perciò si raccomanda chì dopu à 50 anni tutti l'omi sianu sottoposti à screening di u cancheru di prostata. Verificate i principali esami chì valutanu a salute di a prostata.
Ancu se hè un cancheru relativamente cumunu è facilmente trattatu, soprattuttu quandu hè identificatu precoce, u cancheru di prostata genera sempre parechji tippi di miti chì finiscenu per rende u screening difficiule.
In questa conversazione informale, u duttore Rodolfo Favaretto, urologu, spiega alcuni dubbi cumuni nantu à a salute di a prutata è chiarisce altre questioni relative à a salute maschile:
1. Succede solu in l'anziani.
MITU. U cancheru di prostata hè più cumunu in l'anziani, avendu una incidenza più alta da l'età di 50, tuttavia, u cancheru ùn sceglie l'età è, dunque, pò apparisce ancu in i giovani. Cusì, hè impurtante esse sempre cuscenti di l'apparizione di segni o sintomi chì ponu indicà prublemi in a prutata, cunsultendu un urologu ogni volta chì accade. Vede chì segni fighjà attenti.
Inoltre, hè assai impurtante avè un screening annuale, chì hè cunsigliatu da l'età di 50 anni per l'omi chì sò apparentemente sani è ùn anu micca storia di famiglia di cancru di prostata, o da 45 per l'omi chì anu membri stretti di a famiglia, cum'è un babbu o fratellu, cù una storia di cancru di prutata.
2. Avè un altu PSA significa avè u cancheru.
MITU. U valore aumentatu di PSA, sopra 4 ng / ml, ùn significa micca sempre chì u cancheru si sviluppa. Questu hè chì qualsiasi infiammazione in a prutata pò causà un aumentu di a produzzione di questu enzima, cumprese prublemi assai più semplici cà u cancer, cum'è prostatite o ipertrofia benigna, per esempiu. In questi casi, ancu se u trattamentu hè necessariu, hè assai diversu da u trattamentu di u cancer, chì richiede a guida curretta di un urologu.
Verificate cumu capisce u risultatu di l'esame PSA.
3. L'esame rettale digitale hè veramente necessariu.
VERITÀ. L'esame rettale digitale pò esse abbastanza scomudu è, dunque, assai omi preferiscenu sceglie di fà solu l'esame PSA cum'è una forma di screening di u cancheru. Tuttavia, ci sò dighjà parechji casi di cancheru registrati in i quali ùn ci hè statu alcun cambiamentu in i livelli di PSA in u sangue, restendu uguale à quelli di un omu sanu sanu senza cancru, vale à dì menu di 4 ng / ml. Cusì, l'esame rettale digitale pò aiutà u duttore à identificà qualsiasi cambiamenti in a prutata, ancu se i valori PSA sò curretti.
Idealmente, almenu dui testi devenu sempre esse fatti inseme per pruvà à identificà u cancheru, u più simplice è ecunomicu di i quali sò l'esame digitale rettale è l'esame PSA.
4. Avè una prostata allargata hè listessu chì u cancheru.
MITU. Una prostata ingrandita pò esse, in fattu, un segnu di sviluppu di u cancheru in a glàndula, tuttavia, una prostata ingrandita pò ancu nasce in altri prublemi di prostata più cumuni, in particulare in casi d'iperplasia prostatica benigna.
L'iperplasia prostatica benigna, cunnisciuta ancu cum'è ipertrofia prostatica, hè ancu assai cumuna in l'omi di più di 50 anni, ma hè una cundizione benigna chì ùn pò micca causà sintomi o cambiamenti in a vita d'ogni ghjornu. Eppuru, parechji omi chì anu ipertrofia prostatica ponu ancu sperimentà sintomi simili à u cancheru, cume difficoltà à urinare o un sintimu costante di vescica piena. Vede altri sintomi è capisce megliu sta cundizione.
In queste situazioni, hè sempre megliu cunsultà l'urologu per identificà currettamente a causa di a prostata allargata, inizendu u trattamentu adattatu.
5. A storia di famiglia di u cancheru aumenta u risicu.
VERITÀ. Avè una storia familiare di cancheru aumenta u risicu di avè qualsiasi tippu di cancheru. Tuttavia, secondu parechji studii, avè un membru di famiglia di prima trinca, cum'è un babbu o un fratellu, cù una storia di cancru di prostata aumenta finu à u doppiu di e probabilità di l'omi chì sviluppanu u listessu tipu di cancru.
Per questa ragione, l'omi chì anu una storia diretta di cancheru di prostata in famiglia devenu cumincià à esaminà u cancheru finu à 5 anni prima di l'omi senza antecedenti, vale à dì da 45 anni.
6. Eiaculà spessu riduce u risicu di u cancheru.
Ùn hè micca cunfirmatu. Ancu se ci sò alcuni studii chì indicanu chì avè più di 21 eiaculazioni à u mese pò riduce u risicu di sviluppà cancru è altri prublemi di prostata, sta infurmazione ùn hè ancu unanima in tutta a cumunità scientifica, postu chì ci sò ancu studii chì ùn anu avutu alcuna relazione trà u numeru di eiaculazioni è u sviluppu di u cancheru.
7. I semi di zucca riducenu u risicu di cancheru.
VERITÀ. I graneddi di zucca sò assai ricchi in carotenoidi, chì sò sustanzi cù una putente azzione antioxidante capaci di prevene vari tippi di cancheru, cumpresu u cancheru di prutata. In più di i graneddi di zucca, i pumati sò stati ancu studiati cum'è un alimentu impurtante per a prevenzione di u cancheru di a prutata, per via di a so ricca cumpusizione in licopenu, un tipu di carotenoide.
In più di sti dui alimenti, manghjà sanu aiuta ancu à riduce assai u risicu di cancheru. Per questu, hè cunsigliatu di limità a quantità di carne rossa in a dieta, aumentà l'ingestione di verdure è limità a quantità di sale o di bevande alcoliche ingerite. Vede più nantu à ciò chì manghjà per prevene u cancheru di prostata.
8. Avè una vasectomia aumenta u risicu di cancheru.
MITU. Dopu à parechje ricerche è studii epidemiologichi, a relazione trà e prestazioni di chirurgia di vasectomia è u sviluppu di u cancheru ùn hè stata stabilita. Cusì, a vasectomia hè cunsiderata sicura, è ùn ci hè nisuna ragione per aumentà u risicu di u cancheru di prutata.
9. U cancheru di a prutata hè curabile.
VERITÀ. Ancu se micca tutti i casi di cancheru di a prutata ponu esse guariti, a verità hè chì si tratta di un tipu di cancheru chì hà un altu tassu di guarigione, soprattuttu quandu hè identificatu in u so primu stadiu è affetta solu a prostata.
Di solitu, u trattamentu hè fattu cù una chirurgia per rimuovere a prostata è eliminà cumpletamente u cancheru, tuttavia, a seconda di l'età di l'omu è di u stadiu di sviluppu di a malattia, l'urologu pò indicà altri tippi di trattamentu, cume l'usu di medicinali è ancu chimioterapia è radioterapia.
10. U trattamentu di u cancer provoca sempre impotenza.
MITU. U trattamentu di qualsiasi tippu di cancheru hè sempre accumpagnatu da parechji effetti collaterali, soprattuttu quandu sò aduprate tecniche più aggressive cum'è a chimioterapia o a radioterapia. In u casu di u cancheru di a prutata, u tippu principale di trattamentu adupratu hè a chirurgia, chì, ancu se hè cunsiderata relativamente più sicura, pò ancu esse accumpagnata da complicazioni, cumprese prublemi di erezione.
Tuttavia, questu hè più frequente in casi più avanzati di cancru, quandu a chirurgia hè più grande è hè necessariu di rimuovere una prostata assai ingrandita, chì aumenta u risicu di nervi impurtanti relativi à u mantenimentu di l'erezione. Capite di più nantu à a chirurgia, e so complicazioni è a recuperazione.
Fighjate dinò a seguita video è verificate ciò chì hè veru è falsu nantu à u cancheru di prutata: