Candidiasi genitale: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
- Prove di sintomi per candidiasi
- Cumu cunfirmà s'ellu si tratta di candidiasi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cumu uttene candidiasi
A candidiasi genitale hè una infezzione causata da a crescita eccessiva di u fungu Candida in a regione genitale, chì accade di solitu per via di u debilitamentu di u sistema immunitariu o di l'usu prolongatu di droghe chì ponu alterà u microbiota genitale, cum'è antibiotici è antifungali, per esempiu.
Stu tipu d'infezzione hè più frequente in e donne, ma pò cumparisce ancu in l'omi, è u so trattamentu si face cù unguenti o medicinali chì eliminanu i funghi chì causanu a malattia, aiutendu in u sollievu di i sintomi.
Prove di sintomi per candidiasi
Quandu pensate chì pudete avè candidiasi genitale, hè impurtante cunnosce alcuni segni chì includenu:
- 1. Pruritu intensu in a regione genitale
- 2. Rossu è gonfiore in a zona genitale
- 3. Placche bianche nantu à a vagina o nantu à a testa di u pene
- 4. Scaricamentu bianchicciu, cumuli, simile à u latte scavatu
- 5. Dolore o ardenti quandu urinate
- 6. Disconfort o dolore durante u cuntattu intimu
Normalmente, stu tipu di fungu vive in u corpu umanu, ma u sistema immunitariu hè capace di prevene a so proliferazione eccessiva. Tuttavia, quandu u corpu hè più debule o subisce qualchì cambiamentu ormonale, cume dopu a grippa o durante a gravidanza, questi funghi si ponu riproduce esageratamente causendu candidiasi.
A Candidiasi pò ancu manifestassi in altre parte di u corpu, cum'è a pelle, a bocca o l'intestini, per esempiu. Amparate nantu à i varii tipi di candidiasi è i so sintomi.
Cumu cunfirmà s'ellu si tratta di candidiasi
Ancu se i sintomi ponu esse facili da identificà, ci sò altri prublemi genitali, cum'è vaginitis, herpes o gonorrea, per esempiu, chì ponu causà sintomi simili.
Cusì, u megliu modu per cunfirmà u diagnosticu hè di andà à u ginecologu, in casu di donne, o in urologu in casu d'omi. Cusì, oltre à identificà u prublema, u duttore pò ancu valutà s'ellu ci hè una causa è indicà u trattamentu più adattu.
Cumu hè fattu u trattamentu
A candidiasi genitale pò influenzà l'omi è e donne, ma u so trattamentu hè simile è fattu cù unguenti antifungali in i dui casi, cum'è Candicort o Fluconazole, chì devenu esse applicati 2 à 3 volte à ghjornu per 3 à 14 ghjorni secondu l'indicazione di u duttore.
Hè ancu cunsigliatu:
- Purtate mutanni di cuttoneperchè permettenu à a pelle di respira;
- Lavate a zona genitale solu cù acqua è sapone dolce o sapone adattatu per a regione;
- Dorme senza biancheria intima, quandu hè pussibule;
- Evite i tamponi;
- Evite avè un cuntattu intimu senza prutezzione durante u tempu di trattamentu.
Queste raccomandazioni aiutanu à accelerà u trattamentu, tuttavia, hè ancu pussibule di lavà i genitali cù tè foglia di barbatimão o altri rimedii casani per cumplettà u trattamentu. Vede alcuni esempi di rimedii casani per candidiasi.
In più di tuttu què, manghjà una dieta bassa in zuccheru aiuta ancu u corpu à luttà più faciule contr'à a crescita di i funghi, curendu più rapidamente a candidiasi. Vede ciò chì manghjate per rinfurzà l'immunità è luttà contr'à e malatie candida più veloce in stu video:
Sì i sintomi ùn smariscenu micca dopu à 2 settimane, hè cunsigliatu di vultà ind'è u duttore postu chì pò esse necessariu di inizià u trattamentu cù pillole antifungali, chì aiutanu à luttà contr'à l'infezzione da l'internu di u corpu, uttenendu risultati megliu chè solu cù i prufumi.
Cumu uttene candidiasi
Alcuni fattori chì sò associati à un risicu aumentatu di candidiasi genitale includenu:
- Usu frequente di antibiotici, contraccettivi è corticosteroidi;
- Gravidanza o durante a menstruazione;
- Malatie cum'è u diabete, u SIDA, u VPH è u lupus chì rendenu u sistema immunitariu più debule;
- Usu frequente di vestiti stretti o bagnati;
- Fate una igiene intima più di 2 volte à ghjornu è aduprate un assorbente per più di 3 ore di fila.
Una persona pò ancu esse infettata da u fungu è ùn la sà, chì a malatia si manifesta di solitu quandu u sistema immunitariu hè indebulitu.