Candidiasi Intestinale: chì hè, sintomi, cause è trattamentu
Cuntenutu
A candidiasi intestinale si verifica quandu u sistema immunitariu hè indebulitu, favurendu a proliferazione esagerata di funghi di u genaru Candida sp., principalmente e spezie Candida albicans, in l'intestinu, purtendu à l'apparizione di picculi residui bianchicciosi in e feci.
Hè impurtante chì a candidiasi intestinale sia identificata è trattata rapidamente per impedisce chì u fungu ghjunghje à u sangue è si sparghji in altri organi, causendu cumplicazioni. U trattamentu hè stabilitu da u medicu generale o gastroenterologu secondu a gravità di a malatia è u statu immunitariu di a persona, è l'usu di antifungali orali, cum'è Fluconazole, per esempiu, hè indicatu.
Principali sintomi
I sintomi di candidiasi intestinali sò generalmente legati à a malattia chì hà purtatu à una diminuzione di u sistema immunitariu è à un squilibru di a flora intestinale. Tuttavia, hè pussibule suspettà una candidiasi intestinale quandu si osservanu picculi residui biancastri in i feci, ciò chì hè indicativu di a proliferazione eccessiva di u fungu.
Quandu a candidiasi intestinale affetta u sistema sanguinu, i segni è i sintomi ponu apparì in altre regioni di u corpu, cume cambiamenti in u sistema digestivu, in u sistema nervosu è in a pelle, per esempiu.
U diagnosticu di candidiasi intestinali hè fattu cù a co-cultura, chì hà per scopu di identificà i microorganismi, in questu casu u fungu Candida albicans in u sgabellu. Inoltre, hè cunsigliatu chì l'esame parasitologicu di e feci sia fattu per pudè scartà l'ipotesi di a presenza di parassiti intestinali. Capite cumu hè fattu u test di feci.
Cause di candidiasi intestinali
A candidiasi intestinale si faci quandu ci hè un sbilanciu di a flora intestinale per via di cambiamenti in u sistema immunitariu. Cusì, i fattori principali chì ponu favurisce u sviluppu di candidiasi in l'intestinu sò:
- A malatia di Crohn;
- Sindrome di l'intestione irritabile;
- Malatie autoimmune;
- E malatie croniche, cum'è u cancheru è u SIDA, per esempiu;
- Gravidanza;
- Cattivi abitudini alimentarii;
- Stressu.
Inoltre, l'usu di qualchi medicazione, cum'è antibiotici, contraccettivi è corticosteroidi pò favurisce l'occorrenza di candidiasi intestinali, per esempiu.
Cumu trattà
U trattamentu per a candidiasi intestinale si face manghjendu supplementi alimentari è medicazione chì rinfurzanu l'immunità, postu chì a proliferazione di u fungu dipende da u sistema immunitariu di a persona.
I medicinali antifungali sò generalmente raccomandati per diminuisce u ritmu di crescita di u fungu, cum'è Fluconazole, chì a dose è u tempu d'usu duveranu esse raccomandati da u duttore secondu l'età di a persona, a gravità di a malattia è u statu immunitariu.