Cosa hè u Disordine Dissociativu è Cumu Identificà
Cuntenutu
U disordine dissociativu, cunnisciutu ancu cum'è disordine di cunversione, hè un disordine mentale in u quale a persona soffre di un squilibru psicologicu, cù cambiamenti di cuscenza, memoria, identità, emozione, percezione di l'ambiente, cuntrollu di i muvimenti è di u comportamentu.
Cusì, a persona cun questu disordine pò sperimentà diversi tipi di segni è sintomi d'urigine psiculugica, chì apparsu in isolamentu o inseme, senza alcuna malattia fisica chì ghjustifichi u casu. I principali sò:
- Amnesia temporanea, sia da eventi specifici sia da un periodu di u passatu, chjamatu amnesia dissociativa;
- Perdita o alterazione di i muvimenti di e parte di u corpu, chjamatu disordine di u muvimentu dissociativu;
- Muvimentu lentu è riflessi o incapacità di muvimentu, simile à un svenimentu o statu catatonicu, chjamatu stupore dissociativu;
- Perda di cuscenza quale sì o duve site;
- Movimenti simili à una crisi epilettica, chjamata chjachjarata dissociativa;
- Tingling o perdita di sensazione in unu o più lochi di u corpu, cum'è bocca, lingua, braccia, mani o gambe, chjamate anestesia dissociativa;
- Statu di cunfusione estrema mintl;
- Identità o personalità multiple, chì hè u disordine d'identità dissociativu. In alcune culture o religioni, pò esse chjamatu statu di pussessu. Se vulete sapè di più nantu à stu tippu specificu di disordine dissociativu, verificate u Disordine d'identità dissociativa.
Hè cumunu per e persone cun disordine dissociativu di presentà cambiamenti di comportamentu, cume una reazione riscaldata o sbilanciata improvvisamente, hè per quessa chì stu disordine hè ancu cunnisciutu cum'è isteria o reazione isterica.
In generale, u disordine dissociativu si manifesta di solitu o s'aggrava dopu à eventi traumatichi o stressanti, è di solitu appare brusquement. L'episodi ponu apparì di tantu in tantu o diventà frequenti, secondu ogni casu. Hè ancu più cumuni in e donne chì in l'omi.
U trattamentu di u disordine dissociativu deve esse guidatu da un psichiatra è pò include l'usu di droghe ansiolitiche o antidepressive per alleviare i sintomi, cù a psicoterapia assai impurtante.
Cumu cunfirmà
Durante e crisi di u disordine dissociativu, si pò crede chì hè una malattia fisica, dunque hè cumunu chì u primu cuntattu di sti pazienti sia cù u duttore in sala d'urgenza.
U duttore identifica a presenza di sta sindrome quandu cerca intensamente cambiamenti in a valutazione clinica è in l'esami, ma ùn si trova nunda d'origine fisica o organica chì spieca a cundizione.
A cunferma di u disordine dissociativu hè fatta da u psichiatra, chì hà da valutà i sintomi presentati in e crisi è l'esistenza di cunflitti psiculogichi chì ponu scatenà o aggravà a malattia. Stu duttore deve ancu valutà a presenza di ansietà, depressione, somatizazione, schizofrenia o altri disordini mentali chì peghju o chì sò cunfusi cù u disordine dissociativu. Capite ciò chì sò è cumu identificà i disordini mentali più cumuni.
Cumu hè fattu u trattamentu
A forma principale di trattamentu per u disordine dissociativu hè a psicoterapia, cun un psicologu, per aiutà u paziente à sviluppà strategie per trattà u stress. E sessioni si tenenu finu à chì u psicologu pensa chì u paziente sia capace di gestisce e so emozioni è e so relazioni in modu sicuru.
U seguitu cù u psichiatra hè ancu raccomandatu, chì valuterà u prugressu di a malattia è pò prescrive medicinali per alleviare i sintomi, cume antidepressivi, cume Sertraline, antipsicotici, cume Tiapride o ansiolitici, cume Diazepam, se necessariu.