Sintomi è Trattamentu di Candidiasi di u Senu
Cuntenutu
- Sintomi di candidiasi in u senu
- Chì causa a candidiasi in u senu
- Chì hè u trattamentu di a candidiasi mammaria
- Cumu prevene a candidiasi di u senu
A candidiasi di u senu hè una infezzione fungale chì genera sintomi cum'è u dulore, rossu, una ferita chì hè difficiule à guarisce è una sensazione di pizzicà in u senu mentre u zitellu allatta è stà dopu chì u zitellu abbia finitu di allattà.
U trattamentu hè fattu cù l'usu di droghe antifungali in forma di unguentu o pillola, cum'è indicatu da u duttore. A donna ùn hà micca bisognu di piantà l'allattamentu durante u trattamentu, ma hè impurtante trattà u zitellu se mostra sintomi di candidiasi in bocca, affinchì ùn ci sia micca una nova contaminazione durante l'alimentazione.
Sintomi di candidiasi in u senu
I sintomi di candidiasi in u senu sò:
- Dolore in u caprettu, in forma di stizza durante l'allattamentu è chì ferma dopu allattà;
- Piccula ferita di capezzulu cù difficultà à guarisce;
- Una parte di u capezzolu pò esse biancastru;
- U nipple affettivu pò esse lucente;
- Sensazione di brusgiatura in u nipple;
- Ci pò esse pruritu è rossu.
A candidiasi di u senu hè cunsiderata cum'è un tipu di candidiasi sistemica è micca sempre tutti i sintomi sò prisenti à tempu, ma u dulore in a sensazione di una sensazione di zingara è a piccula ferita sò prisenti in tutti i casi.
Per fà u diagnosticu, u duttore hà solu bisognu à osservà u pettu è i sintomi chì a donna hà, è ùn hè micca necessariu di fà un esame specificu, ma in certi casi per assicurassi chì sia una candidiasi mammaria, un'analisi di u latte cacciatu da u pettu affettatu. A prisenza di Candida Albicans in u latte maternu mostra a fiura.
Chì causa a candidiasi in u senu
A candidiasi di u senu pò esse trasmessa da u zitellu chì mostra segni di candidiasi orale à a mamma per mezu di l'allattamentu. I segni di candidiasi orale in u zitellu sò a presenza di placche bianche nantu à a lingua, u tettu di a bocca è l'internu di e so guance. Calchì volta pò parè chì u criaturu abbia appena avutu iogurt è ch'ellu ùn sia statu capace di inghjuttì tuttu bè, è chì resti in bocca.
U fungu Candida Albicans abita naturalmente a pelle è a bocca di u zitellu, ma quandu u so sistema immunitariu hè un pocu più debule, stu fungu pò proliferà troppu pruvucendu a candidiasi orale di u zitellu. Quandu u zitellu mette una bocca piena di funghi nantu à u pettu per allattà questi funghi ponu migrà versu u senu di a donna causendu una candidiasi mammaria, chì pò esse assai dolorosa soprattuttu quandu ci hè una crepa in u capezzolu. Sapete tutti i sintomi di candidiasi in u zitellu.
In parechji casi, u criaturu trasmette u fungu à a mamma ancu s'ellu ùn mostra micca sintomi.
Chì hè u trattamentu di a candidiasi mammaria
U trattamentu di a candidiasi in u senu si face cù l'usu di antifungali in forma di unguentu cù nistatina, clotrimazole, miconazole o ketoconazole per 2 settimane. E donne ponu applicà a pomata dopu ogni alimentazione, ùn hè micca necessariu di rimuoverla prima di allattà. Viola di Genziana, 0,5 o 1% pò ancu esse applicata à i capezzoli è a bocca di u zitellu una volta à ghjornu per 3 o 4 ghjorni. Quandu stu trattamentu ùn risolve micca u prublema, u duttore pò raccomandà di piglià pasticchi di fluconazole per circa 15 ghjorni.
Vede cumu curà i Nipples Cracked per Allattà senza dolore
A candida prolifera in un ambiente umidu è cum'è allattendu u senu hè umidu parechje volte à u ghjornu, deve sempre esse mantenutu seccu in l'intervallu trà l'alimentazione. Aduprà un discu d'alimentazione di cuttuni hè un ottimu modu per ghjunghje, ma espone i vostri seni à u sole hè ancu un modu fattu in casa per uttene u listessu benefiziu.
Se u zitellu hà sintomi di candidiasi orale, hè necessariu trattallu in u stessu tempu chì a mamma faci u so trattamentu per impedisce ch'ellu contamine dinò a donna. I ciucci è i capezzoli ponu cuntene ancu funghi è dunque devenu esse bolliti per 20 minuti almenu una volta à u ghjornu.
Cumu prevene a candidiasi di u senu
Per prevene chì a candidiasi in u senu si ripete in più di osservà se u zitellu mostra segni di mughji in bocca, chì aumentanu u risicu di trasmissione di u fungu, a donna deve sempre tene u pettu seccu, perchè l'umidità di questu locu facilita a proliferazione di funghi, dendu nascita à una nova infezzione.
Per mantene u nipple sempre seccu durante a fase di allattamentu, un discu di cuttone adattatu per allattà deve esse adupratu in u bra ogni ghjornu.
Se u senu perde latte, allattate subitu o cacciate u latte in eccessu per mezu di a munghjera manuale, durante u bagnu, o cù una pompa di pettu. Stu latte pò esse conservatu è congelatu per esse adupratu in u futuru, quandu ùn hè micca pussibule di allattà. Amparate à rimuovere è conservà u latte maternu.