Carbamazepine (Tegretol): chì hè, à chì serve è cumu aduprà
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- Cumu aduprà
- 1. Epilepsia
- 2. Neuralgia trigeminale
- 3. Mania acuta
- Quale ùn deve micca aduprà
- Possibili effetti collaterali
A carbamazepina hè una droga indicata per u trattamentu di crisi è di certe malatie neurologiche è cundizione psichiatriche.
Stu rimediu hè ancu cunnisciutu cum'è Tegretol, chì hè u so nome cummerciale, è tramindui ponu esse truvati in farmarii è acquistati nantu à a presentazione di una ricetta.
Per chì ghjè
Carbamazepine hè indicatu per u trattamentu di:
- Convulsive convulsive (epilepsia);
- Malatie neurologiche, cume a neuralgia trigeminale;
- Cundizioni psichiatriche, cume episodi di mania, disordini di l'umore bipolari è depressione.
Questu rimediu agisce per cuntrullà a trasmissione di messaghji trà u cervellu è i musculi è per regulà e funzioni di u sistema nervosu.
Cumu aduprà
U trattamentu pò varià da persona à persona è secondu a cundizione chì deve esse trattata, chì deve esse stabilita da u duttore. E dosi raccomandate da u fabbricante sò e seguenti:
1. Epilepsia
In adulti, u trattamentu principia di solitu cù 100 à 200 mg, da 1 à 2 volte à ghjornu. A dosa pò esse aumentata gradualmente, da u duttore, à 800 à 1.200 mg à ghjornu (o più), divisa in 2 o 3 dosi.
U trattamentu in i zitelli hè di solitu principiatu da 100 à 200 mg per ghjornu, chì currisponde à una dose di 10 à 20 mg / kg di pesu corporeu per ghjornu, chì pò esse aumentata à 400 à 600 mg per ghjornu. In u casu di l'adulescenti, a dosa pò esse aumentata à 600 à 1.000 mg per ghjornu.
2. Neuralgia trigeminale
A dosa iniziale raccomandata hè di 200 à 400 mg à ghjornu, chì pò esse aumentata gradualmente finu à chì a persona ùn abbia più dolore, a dose massima hè di 1200 mg à ghjornu. Per l'anziani, una dose iniziale più bassa di circa 100 mg duie volte à ghjornu hè raccomandata.
3. Mania acuta
Per u trattamentu di a mania acuta è u mantenimentu di u trattamentu di i disordini affettivi bipolari, a dose hè di solitu 400 à 600 mg à ghjornu.
Quale ùn deve micca aduprà
A carbamazepina hè contraindicata per e persone cun ipersensibilità à i cumpunenti di a formula, malatie cardiache gravi, storia di malatie di sangue o porfiria epatica o chì sò trattati cù droghe chjamate MAOIs.
Inoltre, stu medicamentu ùn deve ancu esse adupratu da e donne incinte senza cunsiglii medichi.
Possibili effetti collaterali
Alcuni di l'effetti secondari più cumuni chì ponu accadere durante u trattamentu cù carbamazepina sò a perdita di coordinazione motoria, infiammazione di a pelle cù eruzione cutanea è rossu, eruzione cutanea, gonfiore à a caviglia, i pedi o a gamba, cambiamenti di comportamentu, cunfusione, debolezza, frequenza aumentata di crisi, tremori, muvimenti incontrollabili di u corpu è spasmi musculari.