Chì hè u carbonatu di calciu è à chì serve
Cuntenutu
- Per chì ghjè
- 1. Trattate e malatie
- 2. Rifornisce u calciu in u corpu
- 3. Hè antiacid
- Cumu aduprà
- Quale ùn deve micca aduprà
- Possibili effetti collaterali
U carbonatu di calciu hè un rimediu chì pò esse adupratu in diverse dosi per rimpiazzà u calciu in u corpu, per quandu e necessità di stu minerale sò aumentate, per u trattamentu di e malatie o ancu per riduce l'acidità di u stomacu.
Per ogni casu, e dosi aduprate è a durata di u trattamentu ponu esse assai diverse, è devenu sempre esse raccomandate da u duttore.
Per chì ghjè
U carbonatu di calciu hè indicatu in e situazioni seguenti:
1. Trattate e malatie
Questu rimediu pò esse adupratu per u trattamentu di stati di carenza di calciu cum'è ipocalcemia per ipoparatiroidismu, pseudohipoparatiroidismu è stati di carenza di vitamina D. In più, hè ancu usatu per aiutà à a correzione di iperfosfatemia è cum'è cumplementu in u trattamentu di malatie cum'è osteomalacia secondaria à carenza di vitamina D, rachitismu è osteoporosi postmenopausale è senile.
2. Rifornisce u calciu in u corpu
U carbonatu di calciu pò ancu esse adupratu quandu i bisogni di calciu sò aumentati, cum'è u casu cù a gravidanza, l'allattamentu o in i zitelli in crescita.
3. Hè antiacid
Questa medicina hè ancu usata cum'è antiacidu in u stomacu in casi di bruciori di stomacu, povera digestione o reflux gastroesofagicu. Per queste situazioni, cume unu di i so effetti collaterali hè a stipsi, u carbonatu di calciu hè generalmente assuciatu à un altru antiacidu à basa di magnesiu, chì, perchè hè leggermente lassativo, contrasta l'effettu stinimentu di u carbonatu di calciu.
Cumu aduprà
A dosa è a durata di u trattamentu dipende da u prublema da trattà, è deve sempre esse stabilita da u duttore.
Generalmente, per a correzione di iperfosfatemia, a dose raccomandata hè 5 à 13 g, chì currisponde à 5 à 13 capsule per ghjornu, in dosi divise è prese cù i pasti. Per a currezzione di l'ipocalcemia, a dosa inizialmente raccomandata hè 2,5 à 5 g, chì currisponde à 2 à 5 capsule, 3 volte à ghjornu è dopu a dose deve esse ridotta à circa 1 à 3 capsule, 3 volte à ghjornu.
In osteomalacia secondaria à a carenza di vitamina D, alte dosi di calciu sò necessarie in cunjunzione cù altre terapie. A dosa cutidiana raccomandata deve esse circa 4 capsule, chì currispondenu à 4 g di carbonate di calciu, in dosi divise. In osteoporosi, 1 à 2 capsule sò raccomandate, 2 à 3 volte à ghjornu.
Quandu si usa cum'è antiacidu, e dosi sò assai più basse. Di solitu a dosa raccomandata hè di 1 à 2 pastiglie o sacchetti, chì ponu variare da circa 100 à 500 mg, cù i pasti, quandu hè necessariu. In questi casi, u carbonatu di calciu hè sempre assuciatu à altri antiacidi.
A dosa di carbonate di calciu prescritta per cuntrullà u fosfatu sericu varia da persona à persona.
Quale ùn deve micca aduprà
Questa medicina hè contraindicata per e persone cun ipercalcemia, ipercalciuria cù litiasse di calciu è calcificazioni tissutali. Inoltre, ùn deve ancu esse adupratu da e persone chì sò ipersensibili à a droga o à qualsiasi cumpunente prisente in a formula.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii più cumuni chì ponu accade cù l'usu di carbonate di calciu sò stinzia, gas, nausea, irritazione gastrointestinale. Inoltre, ci pò ancu esse una crescita di calciu in u sangue è in l'urina.