Potassiu altu o bassu: sintomi, cause è trattamentu

Cuntenutu
U potassiu hè un minerale essenziale per u funziunamentu currettu di u sistema nervosu, musculare, cardiacu è per u bilanciu di u pH in u sangue. L'alterazione di i livelli di potassiu in u sangue pò causà parechji prublemi di salute cum'è stanchezza, aritmie cardiache è svenimentu.Hè perchè u potassu hè unu di i minerali più impurtanti in u corpu, essendu prisente in e cellule è in u sangue.
Una dieta ricca in putassiu hè assuciata à parechji benefici per a salute, cume una diminuzione di a ritenzione di fluidi, a regulazione di a pressione sanguigna è una diminuzione di u risicu di attaccu di core. Stu minerale si pò uttene attraversu u cunsumu di carni, cereali è noci.
À chì serve u putassiu?
U potassiu hè un elettrolitu chì si trova in e cellule, chì ghjoca un rolu fundamentale in l'equilibriu idroelettroliticu di u corpu, evitendu a disidratazione, è ancu u bilanciu di u pH sanguinu.
Inoltre, u putassiu hè necessariu per l'emissione di signali nervi chì regulanu a cuntrazzione musculare è cardiaca, è ancu i riflessi di u corpu. Anu ancu prumove u sviluppu musculare, postu chì una parte di questu minerale hè conservatu in e vostre cellule, essendu impurtante per i periodi di crescita è di sviluppu.
Cambiamenti di putassiu in u sangue
U valore di riferimentu di potassiu in sangue hè trà 3,5 mEq / L è 5,5 mEq / L. Quandu stu minerale hè sopra o sottu u valore di riferimentu, pò purtà à l'apparizione di alcune cumplicazioni di salute.
1. High potassium
L'eccessu di potassiu in u sangue hè chjamatu iperpotassiemia o iperpotassiemia, è hà e seguenti caratteristiche:
- Sintomi: se l'eccessu di potassiu hè lieve, ùn ci sò di solitu sintomi, ma se a concentrazione di questu minerale diventa troppu alta, sintomi cume riduzzione di a frequenza cardiaca, aritmia cardiaca, debolezza musculare, intorpidimentu è vomitu ponu apparì.
- Cause: eccessu di potassiu hè di solitu causatu da insufficienza renale, diabete di tippu 1, usu di medicinali diuretici è sangu.
- Diagnostu: u diagnosticu hè fattu per mezu di analisi di sangue, gasi di sangue arteriali o durante l'elettrocardiogramma, in u quale u duttore identifica cambiamenti in u funziunamentu di u core.
U trattamentu di l'iperkaliemia si face cù a rimozione di l'alimenti ricchi di potassiu da a dieta è, in i casi più severi, pò ancu esse necessariu aduprà medicinali in pasticchi o in vena, è hè necessariu stà in ospedale finu a cundizione migliora. Vede cumu duverebbe esse a dieta per calà u potassu.
2. Pocu putassiu
A mancanza di putassiu in u sangue hè cunnisciuta cum'è hypokaliemia o l'ipokaliemia hè un disordine idroelettroliticu chì si verifica soprattuttu in e persone in ospedale per via di una diminuzione di l'ingestione di fonti alimentarie di potassiu o in cunsequenza di una perdita eccessiva per urina o tractu gastrointestinale. L'ipucaliemia hè caratterizata da:
- I sintomi: debolezza costante, stanchezza, crampi musculari, zinghje è intorpidimentu, aritmia cardiaca è gonfiore.
- Cause: usu di medicazione cum'è insulina, salbutamol è teofilina, vomitu è diarrea prolungati, ipertiroidismu è iperaldosteronisimu, usu crònicu è eccessivu di lassativi, sindrome di Cushing è, raramente, cibu.
- Diagnostu: si face per mezu di testi di sangue è urina, elettrocardiograma o analisi di gasi di sangue arteriale.
U trattamentu per u potassiu bassu dipende da a causa di l'ipucaliemia, i sintomi presentati da a persona è a concentrazione di potassiu in u sangue, essendu generalmente indicatu da u duttore l'assunzione di supplementi di potassiu orale è u cunsumu di alimenti ricchi in questu minerale, in ogni casu in i casi più severi pò esse necessariu amministrà u putassiu direttamente in a vena.
E persone chì anu sintomi di cambiamenti di potassiu devenu vede un medicu generale per e analisi di sangue è identificà se i livelli di potassiu sò adatti. In casu di alterazioni in l'esame, u trattamentu adattatu deve esse seguitu secondu cunsiglii medichi per evità ulteriori complicazioni.