Cumu hè realizata a cardiotocografia fetale

Cuntenutu
A cardiotocugrafia fetale hè un esame realizatu durante a gravidanza per verificà i battiti di u core è u benessere di u zitellu, realizatu cù sensori cunnessi à u ventre di a donna incinta chì raccoglianu queste informazioni, essendu particolarmente adatta per e donne incinte dopu 37 settimane o in periodi vicinu à u partu.
Questa prova pò ancu esse realizata durante u travagliu per monitorà a salute di u zitellu in questu mumentu, in più di valutà e contrazioni uterine di a donna.
L'esame di cardiotocografia fetale deve esse fattu in cliniche o unità di ostetricia, chì cuntenenu dispositivi è medici preparati per l'esame, è costa, in media, R $ 150 reais, secondu a clinica è u locu induve hè fattu.
Cumu hè fattu
Per fà cardiotocugrafia fetale, l'elettrodi cù sensori sò posti nantu à a punta, tenuti da un tipu di cinghia annantu à u ventre di a donna, chì catturanu tutte l'attività in l'utru, sia u battitu cardiacu di u zitellu, u muvimentu o e cuntrazioni di l'utru.
Hè un esame chì ùn face micca dulore o fastidiu à a mamma o à u fetu, tuttavia, in certi casi, quandu si sospetta chì u zitellu si move pocu, pò esse necessariu fà qualchì stimulu per sveglialu o scuzzulallu. Cusì, a cardiotocografia pò esse fatta in 3 modi:
- Basale: si face cù a donna à u riposu, senza stimulazione, solu osservendu i schemi di i muvimenti è di i battiti di u core;
- Stimulatu: si pò fà in i casi induve hè necessariu valutà se u zitellu reagisce megliu dopu qualchì stimulu, chì pò esse un sonu, cum'è un cornu, una vibrazione da un dispositivu, o un toccu di duttore;
- Cù sovraccaricu: in questu casu, u stimulu hè fattu cù l'usu di medicinali chì ponu intensificà a cuntrazione di l'utru maternu, pudendu valutà l'effettu di ste cuntrazioni nant'à u zitellu.
L'esame dura circa 20 minuti, è a donna si posa o si chjina, in riposu, finu à chì l'infurmazioni di i sensori sianu registrate nantu à u graficu, nantu à una carta o nantu à u screnu di l'urdinatore.
Quandu hè fatta
A cardiotocografia fetale pò esse indicata dopu à 37 settimane solu per una valutazione preventiva di i battiti di u core di u zitellu.
Tuttavia, pò esse indicatu in altri periodi in casi di suspettu di questi cambiamenti in u zitellu o quandu u risicu hè aumentatu, cum'è in e situazioni seguenti:
Cundizioni di risicu per e donne incinte | Cundizioni di risicu in u partu |
Diabete gestazionale | Nascita prematura |
Ipertensione arteriale incontrollata | Consegna ritardata, oltre 40 settimane |
Pre eclampsia | Pocu liquidu amnioticu |
Anemia grave | Cambiamenti in cuntrazzioni di l'utru durante u partu |
Malatie cardiache, renali o pulmonarie | Sanguinamentu da l'utru |
Cambiamenti in a coagulazione di u sangue | Gemelli multipli |
Infezzione | Abrupt placentariu |
L'età di a mamma sopra o sottu raccomandata | Cunsegna assai longa |
Cusì, cù questu esame, hè pussibule intervene u più prestu pussibule, in casu di cambiamenti in u benessere di u zitellu, causati da asfissia, mancanza d'ossigenu, fatica o aritmie, per esempiu.
Questa valutazione pò esse fatta in diversi periodi di gravidanza, cume:
- In l'antipartum: si face à ogni mumentu dopu à 28 settimane di gestazione, di preferenza dopu à 37 settimane, per valutà i battiti di u core di u zitellu.
- In l'intrapartum: in più di i battiti di u core, valuta i muvimenti di u criaturu è e cuntrazioni di l'utru maternu durante u partitu.
E verifiche fatte durante questu esame facenu parte di l'inseme di e valutazioni di a vitalità fetale, è ancu d'altre cume l'ultrasound doppler, chì misura a circulazione sanguigna in a placenta, è u prufilu biofisicu fetale, chì adopra parechje misure per osservà u sviluppu currettu di a bivenda. Scopri di più nantu à i testi indicati per u terzu trimestre di gravidanza.
Cumu hè interpretatu
Per interpretà u risultatu di l'esame, l'ostetricu valuterà a grafica furmata da i sensori, nantu à l'urdinatore o nantu à a carta.
Cusì, in casu di cambiamenti in a vitalità di u zitellu, a cardiotocugrafia pò identificà:
1. Cambiamenti in a frequenza cardiaca fetale, chì ponu esse di i tippi seguenti:
- Ritmu cardiacu basale, chì pò esse aumentatu o diminuitu;
- Variazioni anormali di a frequenza cardiaca, chì mostranu fluttuazioni in u mudellu di frequenza, è hè cumunu chì varieghja, di manera cuntrullata, durante u partu;
- Accelerazioni è decelerazioni di i schemi di battiti cardiaci, chì rilevanu se i battiti cardiaci rallentanu o acceleranu gradualmente o bruscamente.
2. Cambiamenti in u muvimentu di u fetu, chì pò esse riduttu quandu indica una sofferenza;
3. Cambiamenti in a cuntrazione di l'utru, osservati durante u partu.
Generalmente, sti cambiamenti si producenu per via di a mancanza di ossigenu per u fetu, chì causa una diminuzione di questi valori. Cusì, in queste situazioni, u trattamentu serà indicatu da l'ostetricu secondu u mumentu di a gravidanza è a gravità di ogni casu, cù un seguitu settimanale, ospedalizazione o ancu a necessità di anticipà a consegna, cù una cesariana, per esempiu.