Chjucu o pellet in u vaginu: chì pò esse è cumu trattallu
Cuntenutu
- 1. capelli incarniti o folliculite
- 2. Spine in a vagina, labbra grandi o chjuche
- 3. Furuncle
- 4. Inflammazione di e glàndule Bartholin o Skene
- 5. Cisti vaginali
- 6. Varicesi in a vulva
- 7. Herpes genitale
- 8. Verruche genitali
U nulu in u vaginu, chì pò ancu esse cunnisciutu cum'è un nulu in u vaginu, hè guasi sempre u risultatu di una infiammazione di e ghiandole chì aiutanu à lubrificà u canale vaginale, cunnisciutu cum'è glàndule Bartholin è Skene, è dunque generalmente ùn hè micca segnu di un prublema seriu, chì sta inflammazione hè autolimitante.
In ogni casu, se u pezzu causa sintomi cum'è prurito, brusgiatura o dolore, pò indicà altri prublemi chì necessitanu trattamentu medicu, cume vene varicose, herpes o ancu cancru.
Dunque, ogni volta chì ci hè un cambiamentu in a regione vaginale, chì richiede più di 1 settimana per sparisce o provoca assai disagiu, u ginecologu deve esse cunsultatu per identificà a causa è inizià u trattamentu adattatu.
1. capelli incarniti o folliculite
E donne chì facenu ceretta intima, pinzette o rasoie sò à un risicu aumentatu di sviluppà peli incarniti in a regione, chì pò fà nasce un picculu brufulu o rossu chì face male. Di solitu, stu tippu di buccone hà ancu una regione centrale biancastru, per via di l'accumulazione di pus sottu à a pelle.
Cosa da fà: aspittà chì u pus sia riassorbitu da u corpu è ùn rompa mai a spina dorsale, chì aumenta u risicu d'infezzione. Per alleviare i sintomi, pudete applicà una compressa calda à a zona è evità di portà mutandine strette. Se u dulore s'aggrava o a zona diventa assai calda o gonfia, duvete andà à u ginecologu per valutà a necessità di aduprà un unguentu antibioticu.
2. Spine in a vagina, labbra grandi o chjuche
Ancu s'ellu ùn hè micca assai cumunu, a spina dorsale pò apparisce grande è infiammata in a regione di a vulva, inguine, à l'entrata di a vagina o nantu à e labbra vaginali grandi o chjuche chì causanu dolore è disconfort.
Cosa da fà: Ùn duvete micca pruvà à sprime u brufulu in l'inguine o aduprà alcuna medicina o cusmeticu senza cunniscenze mediche. Cusì, hè necessariu andà à u ginecologu per pudè vede è indicà u trattamentu più adattatu. In certi casi pò esse necessariu aduprà un unguentu basatu nantu à corticoidi, cum'è Candicort, per esempiu, è fà un bagnu di sitz cù u flogo rosa, chì hà un'azione analgesica è antiinflamatoria. In i casi i più gravi, unguentu Trok N è qualchì antibioticu, cume a cefalexina, ponu esse aduprati.
3. Furuncle
L'ebullizione hè una infezzione causata da batteri è provoca dolore è un fastidiu intensu. Pò cumparisce ancu in l'inguine, nantu à e labbra maiò o à l'entrata di u vaginu, inizialmente cum'è un pelu incarnitu, chì hà fattu nasce batteri chì proliferavanu causendu sintomi.
Cosa da fà: U trattamentu hè fattu cù cumpressi caldi è l'usu di unguenti antibiotici, per impedisce chì a ebollizione aggravassi formendu un ascessu, chì hè un buccu più grande è assai doloroso, in quale casu, u duttore pò indicà piglià antibiotici in forma di pillule o fate un picculu tagliu lucale per eliminà tuttu u cuntenutu.
4. Inflammazione di e glàndule Bartholin o Skene
In a vulva ci sò parechji tippi di ghiandole chì aiutanu à mantene a regione lubrificata è cù menu batteri. Dui di sti ghianduli sò i ghianduli di Bartholin, chì quandu infiammati danu origine à un Bartholinite.
Quandu queste ghiandole sò infiammate, per via di a presenza di batteri o di una scarsa igiene, un pezzu pò cumparisce in a regione esterna di a vagina chì, ancu se ùn provoca dolore, pò esse palpata da a donna durante u bagnu o sentita durante u cuntattu intimu. .
Cosa da fà: in a maggior parte di i casi, l'infiammazione di queste ghiandole sparisce dopu à qualchi ghjornu, mantenendu l'igiene curretta di a regione. Tuttavia, se u gonfiore aumenta o se u dolore o a liberazione di pus apparisce, hè cunsigliatu d'andà à u ginecologu, postu chì pò esse necessariu di cumincià à aduprà antiinflamatori, antibiotici o analgésichi. Capite di più nantu à u trattamentu di l'infiammazione di e ghiandole di Bartholin è di e ghiandole di Skene.
5. Cisti vaginali
I cisti vaginali sò picculi sacchetti chì ponu sviluppà nantu à i muri di u canale vaginale è sò generalmente causati da ferite durante u cuntattu intimu o da l'accumulazione di fluidi in e ghiandole. Di solitu ùn causanu sintomi, ma ponu esse risentiti cum'è grumi o grumi in a vagina.
Un tippu assai cumunu di cisti vaginali hè una cista Gartner chì hè più cumuna dopu a gravidanza è chì nasce per via di l'accumulazione di fluidu in un canale chì si sviluppa durante a gravidanza. Stu canale di solitu sparisce in u periodu postpartum, ma in alcune donne pò rimanere è infiammassi. Amparate più nantu à stu tipu di cisti.
Cosa da fà: e ciste vaginali ùn anu micca bisognu di trattamentu specificu, hè cunsigliatu solu per vigilà a so crescita cù esami di routine da u ginecologu.
6. Varicesi in a vulva
Ancu s'ellu sò più rari, e varicesi ponu sviluppà ancu in a regione genitale, soprattuttu dopu à u partitu o cù un invichjamentu naturale. In questi casi, u pezzu pò esse leggermente purpureu in culore è, ancu s'ellu ùn provoca dolore, pò causà una piccula sensazione di prurito, di tingling o di disagiu.
Cosa da fà: in u casu di e donne incinte, u trattamentu ùn hè generalmente micca necessariu, chì e varici tendenu à sparisce dopu à a consegna. In altri casi, s'ellu hè fastidiosu per a donna, u ginecologu pò cunsiglià una chirurgia minore per chjude a vena spider è corregge a varice. Vede l'opzioni di trattamentu per varicesi in a zona pelvica.
7. Herpes genitale
L'herpes genitale hè una malattia di trasmissione sessuale chì pò esse acquistata per mezu di un cuntattu orale, genitale o anale intimu, senza prutezzione. Altri sintomi includenu frebba, dolore in i genitali è una sensazione pruriginosa. Questi sintomi ponu sparisce è tornanu più tardi, soprattuttu quandu u sistema immunitariu hè indebulitu.
Cosa da fà: ùn esiste un trattamentu specificu per l'herpes genitale, chì u virus deve esse cummattutu da u sistema immune. Tuttavia, quandu i sintomi sò assai intensi, u ginecologu pò cunsiglià l'usu di un antivirale, cum'è Acyclovir o Valacyclovir. Vede ancu cumu cura di l'herpes genitale.
8. Verruche genitali
E verruche genitali sò ancu un tipu di malatie di trasmissione sessuale chì ponu passà per cuntattu intimu senza prutezzione. In questi casi, in più di picculi grumi in a vagina, ponu cumparisce lesioni visibili simili à u cavolfiore, chì ponu causà pruriti o brusgiature.
Cosa da fà: ùn ci hè micca rimediu per e verruche genitali, ma u duttore pò caccià e verruche attraversu alcune forme di trattamentu cum'è crioterapia, microchirurgia o applicazione d'acidu. Capite megliu i vari modi per trattà verruche genitali.
Ci sò ancu altre cause per l'apparizione di un nulu, pellet o brufulu in l'inguina o in a vagina è hè per quessa chì hè sempre cunsigliatu d'andà à u duttore per chì quandu si osserva u tippu di ferita è altri sintomi chì ponu esse presenti, venenu à a cunclusione di ciò chì pò esse è cumu si pò fà u trattamentu per eliminà tutti i tipi di ferite.