Sintomi di varicella di u zitellu, trasmissione è cumu trattà
Cuntenutu
- Sintomi di varicella in u zitellu
- Cumu accade a trasmissione
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Quandu vultà à u pediatricu
A varicella in u zitellu, chjamata ancu varicella, hè una malattia infettiva causata da un virus chì porta à l'apparizione di pellet rossi nantu à a pelle chì prurite assai. Sta malatia hè più cumuna in i zitelli è i zitelli finu à 10 anni è pò esse facilmente trasmessa per u cuntattu cù i fluidi liberati da e bolle chì apparsu nantu à a pelle o per l'inalazione di secrezioni respiratorii chì sò suspesi in l'aria quandu a persona cù varicella tosse o starnutitu.
U trattamentu di a varicella hè fattu cù u scopu di alleviare i sintomi, è l'usu di medicinali per calà a frebba è alleviare u pruritu pò esse raccomandatu da i pediatri. Hè impurtante chì u zitellu cù a varicella ùn sparisce micca e vesciche è evite u cuntattu cù l'altri zitelli per circa 7 ghjorni, perchè cusì hè pussibile impedisce a trasmissione di u virus.
Sintomi di varicella in u zitellu
I sintomi di varicella in u criaturu apparsu circa 10 à 21 ghjorni dopu à u cuntattu cù u virus rispunsevule di a malatia, varicella-zoster, cù soprattuttu l'apparizione di vesciche nantu à a pelle, inizialmente nantu à u pettu è dopu sparghje per i bracci è e gambe, sò pieni di liquidu è, dopu a rumpitura, nascenu piccule ferite nantu à a pelle. Altri sintomi di varicella in u zitellu sò:
- Frebba;
- Prurite di a pelle;
- Pianta faciule;
- Diminuu u desideriu di manghjà;
- Disconfort è irritazione.
Hè impurtante chì u zitellu sia purtatu à u pediatricu appena i primi sintomi apparsu, in più di a raccomandazione ch'ellu ùn andessi micca à a scola materna o à a scola per circa 7 ghjorni o finu à chì u pediatricu u raccomanda.
Cumu accade a trasmissione
A trasmissione di a varicella pò accade per saliva, starnutisce, tossisce o cuntattà cù un target o superfici contaminate da u virus. Inoltre, u virus pò esse trasmessu per cuntattu cù u liquidu liberatu da e bolle quand'elli scoppianu.
Quandu u zitellu hè dighjà infettatu, u tempu di trasmissione di u virus dura, in media, da 5 à 7 ghjorni è, durante stu periodu, u zitellu ùn deve micca avè cuntattu cù altri zitelli. Inoltre, i zitelli chì anu dighjà avutu u vaccinu contr'à a varicella ponu ancu avè a malattia torna, ma di manera più dolce, cù menu vesciche è bassa febbre.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a varicella in u zitellu deve esse fattu secondu a guida di u pediatricu è hà per scopu di allevà i sintomi è diminuisce u disagiu di u zitellu, essendu raccomandatu:
- Tagliate e unghje di u criaturu, per impedì lu di grattà è di schjattà e vesciche, evitendu micca solu ferite ma ancu u risicu di trasmissione;
- Applica un asciugamanu bagnatu in acqua fredda in i lochi chì pruriscenu u più;
- Evite l'esposizione à u sole è u calore;
- Purtate panni leggeri, cum'è a sudazione pò aggravà a prurito;
- Misurà a temperatura di u zitellu cù u termometru, per vede sì avete a frebba ogni 2 ore è dà medicinali per calà a frebba, cum'è Paracetamol, secondu l'indicazione di u pediatricu;
- Dumandà unguenti nantu à a pelle cum'è urdinatu da u duttore, cum'è Povidine.
Inoltre, hè cunsigliatu chì u zitellu ùn abbia micca cuntattu cù altri zitelli per impedisce a trasmissione di u virus à altri zitelli. Inoltre, unu di i modi più efficaci per prevene a varicella hè a vaccinazione, chì hè offerta gratuitamente da SUS è hè indicata per i zitelli da 12 mesi in avanti. Vede più nantu à u trattamentu di a varicella.
Quandu vultà à u pediatricu
Hè impurtante di vultà ind'è u pediatricu in casu chì u zitellu abbia una frebba superiore à 39 ° C, ancu aduprendu i medicamenti dighjà raccomandati, è d'avè tutta a pelle rossa, in più di cunsultà u pediatru quandu u pruritu hè severu è impedisce à u zitellu durmendu. o quandu parenu ferite è / o pus infette.
In questi casi, pò esse necessariu piglià medicazione per alleviare u pruritu è trattà l'infezzione di e ferite è, dunque, hè impurtante d'andà à u duttore per pudè prescrive medicinali antivirali, per esempiu.