Cetoacidosi diabetica: chì hè, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
A cetoacidosi diabetica hè una complicazione di u diabete caratterizata da una grande quantità di glucosiu in u sangue, da una crescita di a concentrazione di chetoni circolanti è da una diminuzione di u pH sanguinu, è accade di solitu quandu u trattamentu di l'insulina ùn hè micca effettuatu currettamente o quandu altri prublemi, cume infezioni, nascenu. o malatie vascolari, per esempiu.
U trattamentu di a cetoacidosi deve esse fattu u più prestu pussibule per evità cumplicazioni è si raccomanda di andà à l'ospedale o à a sala d'urgenza più vicina appena cumpariscenu i primi sintomi, cume a sensazione di sete intensa, u soffiu cù l'odore di frutti assai maturi. , stanchezza, dolore addominale è vomitu, per esempiu.
Sintomi di cetoacidosi diabetica
I sintomi principali indicativi di cetoacidosi diabetica sò:
- Sensazione di sete intensa è bocca secca;
- Pelle secca;
- Desideriu frequente di urinate;
- Respira cù l'odore di frutti assai maturi;
- Stanchezza è debbulezza intensa;
- Respirazione bassa è rapida;
- Dolore addominale, nausea è vomitu;
- Cunfusione mentale.
In i casi più severi, a cetoacidosi pò ancu causà edema cerebrale, coma è morte quandu ùn hè micca identificatu è trattatu rapidamente.
Se si osservanu segni di cetoacidosi diabetica, hè impurtante valutà a quantità di zuccheru in u sangue cù l'aiutu di un glucometru. Se si trova una concentrazione di glucosiu di 300 mg / dL o più, hè raccomandatu d'andà immediatamente à a sala d'urgenza o di chjamà una ambulanza per chì u trattamentu possa esse iniziatu u più prestu pussibule.
Oltre à valutà a concentrazione di glucosiu, sò generalmente verificati i livelli di chetone nel sangue, chì sò ancu alti, è u pH di u sangue, chì in questu casu hè acidu. Eccu cumu cunnosce u pH di u sangue.
Cumu succede a cetoacidosi diabetica
In u casu di a diabetes di tip 1, u corpu ùn hè micca capace di pruduce insulina, chì face chì u glucosiu fermi in alta concentrazione in u sangue è bassu in e cellule. Questu causa u corpu à aduprà u grassu cum'è fonte d'energia per mantene e funzioni di u corpu, purtendu à a produzzione di eccessi di corpi chetoni, chjamata cetosi.
A presenza di eccessu di corpi chetoni provoca una diminuzione di u pH di u sangue, lasciandulu più acidu, chjamatu acidosi. Più u sangue hè acidu, menu hè a capacità di u corpu di fà e so funzioni, chì pò purtà à un coma è ancu à a morte.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu per a cetoacidosi metabolica deve esse iniziatu u più prestu pussibule à l'ingressu in l'uspidale, postu chì hè necessariu di fà iniezioni di siero è insulina direttamente in a vena per rifornisce minerali è idratà currettamente u paziente.
Inoltre, hè impurtante chì u trattamentu di u diabete sia ristabilitu per mezu di iniezioni di insulina per regulà i livelli di insulina, è deve esse continuatu da u paziente per cuntrullà a malattia.
Di solitu, u paziente hè licenziatu in circa 2 ghjorni è, in casa, u paziente deve mantene u prugramma di insulina prescrittu durante l'uspitalizazione è manghjà pasti equilibrati ogni 3 ore, per prevene chì a cetoacidosi diabetica si ripete. Scuprite ciò chì pare l'alimentu per a diabetes in u video seguente: