Cheilectomia: Cosa Aspittà
Cuntenutu
- Perchè hè fatta a prucedura?
- Devu fà qualcosa per preparà?
- Cumu si face?
- Chì devu fà dopu a prucedura?
- Quantu dura a recuperazione?
- Ci hè qualchì risicu di cumplicazioni?
- U fondu
Una cheilectomia hè una prucedura chirurgica per caccià l'ossu in eccessu da l'articulazione di u to toe, chjamatu ancu a testa metatarsale dorsale. A chirurgia hè tipicamente raccomandata per danni lievi à moderate da osteoartrite (OA) di u grossu punta.
Leghje per amparà di più nantu à a prucedura, cumpresu ciò chì duverete fà per preparà, è quantu dura a recuperazione.
Perchè hè fatta a prucedura?
Una cheilectomia hè effettuata per furnisce sollievu di u dolore è di a rigidità causati da l'hallux rigidus, o OA di u grossu ditu. A furmazione di un ossu spronu annantu à l'articulazione principale di u grossu dittu pò causà un schernu chì pressa contr'à a vostra scarpa è provoca dolore.
A procedura hè di solitu raccomandata quandu i trattamenti non chirurgici ùn anu micca riesciutu à furnisce sollievu, cume:
- mudificazione di scarpi è sulette
- antiinflamatori nonsteroidali (AINE)
- trattamenti OA iniettabili, cum'è corticosteroidi
Durante a prucedura, u spronu di l'ossu è una parte di l'ossu - tipicamente da 30 à 40 per centu - hè eliminatu. Questu crea più spaziu per u to toe, chì pò riduce u dolore è a rigidità mentre ristabilisce a gamma di movimentu in u to big toe.
Devu fà qualcosa per preparà?
Vi darà istruzzioni specifiche nantu à cumu si preparanu per a vostra cheilectomia da u vostru chirurgu o di u vostru primariu.
Generalmente, i test di preadmission sò richiesti per assicurà chì a procedura sia sicura per voi. Se necessariu, i test di preadmission sò generalmente cumpletati 10 à 14 ghjorni prima di a vostra data di chirurgia. Questu pò include:
- travagliu di sangue
- una radiografia di pettu
- un elettrocardiogramma (EKG)
Queste prove aiutanu à identificà qualsiasi prublemi di salute sottostanti chì puderebbenu fà a procedura risicata per voi.
Se attualmente fumate o aduprate nicotina, vi sarà dumandatu di piantà prima di a procedura. Ci hè chì a nicotina interferisce cù a guarigione di e ferite è di l'osse dopu a chirurgia. Fumà aumenta ancu u risicu di coaguli di sangue è d'infezioni, dunque hè raccomandatu di smette di fumà almenu quattru settimane prima di a chirurgia.
A menu chì ùn sia specificatu altrimente, averete ancu bisognu di evità certi medicamenti, cumpresi i FANS è l'aspirina per almenu sette ghjorni prima di a chirurgia. Assicuratevi di dì à u vostru fornitore di qualsiasi altri medicinali OTC o di prescrizione chì pigliate, cumprese vitamine è rimedii à base di erbe.
Probabilmente averete ancu bisognu di smette di manghjà cibu dopu mezanotte prima di a chirurgia. Tuttavia, di solitu si pò beie liquidi limpidi finu à trè ore prima di a procedura.
Infine, fate piani per chì qualchissia vi cunduca in casa dopu a prucedura.
Cumu si face?
Una cheilectomia hè di solitu fatta mentre site sottu anestesia, vale à dì chì dormite per a procedura. Ma pudete solu bisognu di anestesia lucale, chì annudisce a zona di u dittu. In ogni casu, ùn senterete nunda durante a chirurgia.
Dopu, un chirurgu farà una sola incisione di foru di serratura in cima à u to grande punta. Elimineranu l'ossu eccessivu è l'accumulazione di ossu nantu à a cumunione, cù tutti l'altri detriti, cume frammenti di ossu scioltu o cartilagine dannighjatu.
Una volta ch'elli anu cacciatu tuttu, chjuderanu l'incisione aduprendu punti di dissoluzione. Puderanu allora fasciate u to toe è u pede.
Sarete monitoratu in una zona di ricuperazione per duie o trè ore dopu a chirurgia prima di esse discaricatu à quellu chì vi porta in casa.
Chì devu fà dopu a prucedura?
Vi daranu stampelle è una scarpa protettiva speciale per aiutà vi à marchjà. Queste vi permetteranu di stà in piedi è di marchjà dopu a chirurgia. Assicuratevi solu chì ùn fate micca troppu pesu nantu à a fronte di u vostru pede. Vi sarà dimustratu cumu si cammina cù un pede pianu, pusendu più pesu nantu à u calcagnu.
In i primi ghjorni dopu a chirurgia, averete probabilmente qualchì dolore palpitante. Vi serà prescrittu medicamentu per u dolore per fà vi cunfortu. U gonfiore hè ancu cumunu, ma di solitu si pò gestisce tenendu u pede elevatu ogni volta chì hè pussibule durante a prima settimana o dopu dopu a chirurgia.
L'applicazione di un pacchettu di ghiaccio o di un saccu di verdure congelate aiuterà ancu cù u dolore è u gonfiore. Ghiacciate a zona per 15 minuti à a volta in tuttu u ghjornu.
U vostru fornitore vi darà istruzzioni di bagnu per assicurà chì ùn interferite micca cù i punti o u prucessu di guarigione. Ma una volta chì l'incisione guarisce, puderete ammuglià u pede in acqua fredda per riduce u gonfiu.
In a maiò parte di i casi, serete mandatu in casa cù qualchi allungamentu dolce è esercizii da fà mentre recuperate. Assicuratevi di capisce bè cumu fà, perchè ponu fà una grande differenza in u prucessu di recuperu.
Quantu dura a recuperazione?
I vostri fasci seranu rimossi circa duie settimane dopu a chirurgia. Dopu, duvete esse capace di cumincià à purtà scarpi rigulari, di sustegnu è à marchjà cum'è di solitu. Duvete ancu esse capace di ricumincià à guidà si a prucedura hè stata fatta nantu à u vostru pede dirittu.
Tenite à mente chì l'area pò esse un pocu sensibile per parechje settimane in più, allora assicuratevi di rallentà lentamente in attività à grande impattu.
Ci hè qualchì risicu di cumplicazioni?
Cumplicazioni da una cheilectomia sò assai ma pussibuli, cum'è cù qualsiasi prucedura chirurgica.
E pussibuli complicazioni includenu:
- coaguli di sangue
- cicatriciale
- infezzione
- sanguinante
L'anestesia generale pò ancu causà effetti secundarii, cum'è nausea è vomitu.
Vede u vostru duttore se sperimentate segni di infezione, cum'è:
- una frebba
- dulore aumentatu
- rossu
- scaricamentu in u situ di incisione
Cercate trattamentu d'urgenza se avete segni di un coagulu di sangue. Mentre sò assai rari, ponu esse seri se lasciati senza trattamentu.
I segni di un coagulu di sangue in a vostra gamba includenu:
- rossu
- gonfiore in u vostru vitellu
- fermezza in u vostru vitellu o coscia
- aggravamentu di u dulore in u vostru vitellu o coscia
Inoltre, ci hè sempre una chance chì a prucedura ùn risolvi micca u prublema sottostante. Ma basatu annantu à studii esistenti, a prucedura hà un tassu di fallimentu di ghjustu.
U fondu
Una cheilectomia pò esse un trattamentu efficace per i danni lievi à moderati causati da l'ossu eccessivu è l'artrite in u grossu punta. Ma di solitu si face solu dopu à pruvà senza successu un trattamentu non chirurgicu.