Cumu hè fatta a scintigrafia tiroidea
Cuntenutu
A scintigrafia tiroidea hè un esame chì serve per valutà u funziunamentu di a tiroide. Stu test hè fattu pigliendu un medicamentu cù capacità radioattive, cume Iodine 131, Iodine 123 o Technetium 99m, è cun un dispositivu per catturà l'immagine formate.
Hè indicatu per valutà a presenza di noduli di tiroide, di cancru, investigà e cause di ipertiroidismu o ipotiroidisimu o infiammazione di a tiroide, per esempiu. Scuprite chì sò e principali malatie chì afectanu a tiroide è chì fà.
L'esame di scintigrafia tiroidea hè fattu di rigalu da SUS, o in privatu, cù un prezzu mediu à partesi da 300 reai, chì varieghja assai secondu u locu induve si face. Dopu a prucedura, l'imaghjini finali di a tiroide ponu esse descritti cum'è mostratu in a figura sottu:
- Risultatu A: u paziente hà una tiroide sana, apparentemente;
- Risultatu B: pò indicà un bocciu tossicu diffusu o una malatia grave, chì hè una malattia autoimmune chì aumenta l'attività tiroidea pruvucendu ipertiroidismu;
- Risultatu C: pò indicà un bocchiu nodulare tossicu o una malattia piumata, chì hè una malattia chì produce noduli di tiroide chì causanu ipertiroidismu.
L'imaghjini furmati dipindenu da l'assunzione di a sustanza radioattiva da a tiroide, è, in generale, una assunzione più grande cù a furmazione di immagini più vividi hè un segnu di una funzione di a ghiandola più grande, cume pò accadere in l'ipertiroidismu, è una assunzione subnormale hè un segnu di ipotiroïdismu.
Per chì ghjè
A scintigrafia tiroidea pò esse usata per identificà malatie cum'è:
- Tiroide ectopica, chì hè quandu a glàndula si trova fora di u so locu nurmale;
- Immergendu a tiroide, chì hè quandu a ghiandula hè ingrandata è pò invade u pettu;
- Noduli tiroidiali;
- Ipertiroidismu, chì hè quandu a glàndula produce eccessi di ormoni. Sapete chì sò i sintomi è e manere di trattà l'ipertiroidismu;
- Ipotiroïdismu, quandu a glàndula produce menu ormoni di u normale. Capite cumu identificà è trattà l'ipotiroïdismu;
- Tiroiditis, chì hè l'infiammazione di a tiroide;
- Cancru di tiroide è per verificà e cellule tumorali dopu a rimozione di a tiroide durante u trattamentu.
A Scintigrafia hè unu di i testi chì valutanu a tiroide, è u duttore pò ancu dumandà à l'altri di aiutà in a diagnosi, cume analisi di sangue chì valutanu a quantità di ormoni tiroidiali, ultrasuoni, puntura o biopsia di a tiroide, per esempiu. Scuprite chì testi sò aduprati in a valutazione di a tiroide.
Cumu l'esame hè fattu
A scintigrafia tiroidea pò esse fatta in solu 1 ghjornu o in fasi divise in 2 ghjorni è richiede un digiunu di almenu 2 ore. Quandu hè fatta in solu 1 ghjornu, a sustanza radioattiva di tecneziu, chì pò esse iniettata attraversu a vena, hè aduprata per formà immagini di a tiroide.
Quandu u test hè fattu in 2 ghjorni, u primu ghjornu u paziente piglia iodu 123 o 131, in capsule o cù una paglia. Dopu, l'imaghjini di a tiroide sò ottenute dopu à 2 ore è 24 ore dopu à l'iniziu di a prucedura. Durante l'intervalli, u paziente pò sorte è fà e so attività normali di u ghjornu, è in generale i risultati di i testi sò pronti dopu à circa 3 à 5 ghjorni.
Sia u iodiu sia u tecneziu sò aduprati perchè sò sostanze chì anu una affinità per a tiroide, è ponu cuncentrassi più facilmente nantu à sta ghiandula. In più di a forma d'usu, a differenza trà l'usu di iodiu o tecneziu hè chì u iodiu hè più adattu per valutà i cambiamenti in a funzione tiroidea, cum'è l'ipertiroidismu o l'ipotiroïdismu. U tecneziu, invece, hè assai utile per identificà a presenza di noduli.
Cumu preparassi per l'esame
A preparazione per a scintigrafia tiroidea consiste in evità cibi, medicamenti è testi medichi chì cuntenenu o adupranu iodu o chì alteranu a funzione tiroidea, cume:
- Alimenti: ùn manghjate micca cibi cù iodu per 2 settimane, essendu pruibitu u cunsumu di pesci d'acqua salata, frutti di mare, gamberetti, alghe, whisky, prudutti in scatula, staghjunati o chì cuntenenu sardine, tonu, ovu o soia è derivati, cum'è shoyo, tofu è soia latte;
Fighjate u video seguente è vedi chì dieta hè megliu per iodoterapia:
- Esami: in l'ultimi 3 mesi, ùn eseguite micca esami cum'è tomografia computerizzata di cuntrastu, urografia escretoria, colecistografia, bronchografia, colposcopia è isterosalpingografia;
- Midicini: Alcuni medicamenti ponu interferisce cù l'esame, cume supplementi di vitamine, ormoni tiroidei, medicinali chì cuntenenu iodiu, medicazioni per u core cù a sostanza Amiodarone, cume Ancoron o Atlansil, o sciroppi per a tosse, dunque hè impurtante parlà cù u duttore per valutà a so sospensione ;
- Chimichi: in u mese prima di l'esame, ùn pudete micca tinghje i vostri capelli, aduprà rossu à labbra scuru o vernice, oliu abbronzante, iodiu o alcolu iodatu nantu à a vostra pelle.
Hè impurtante di ricurdà chì e donne incinte o chì allattanu ùn devenu micca avè una scansione di tiroide. In casu di scintigrafia in tecneziu, l'allattamentu deve esse suspesu per 2 ghjorni dopu l'esame.
L'esame PCI - a ricerca di tuttu u corpu si compone di un esame assai simile, tuttavia, hè un equipagiu adupratu chì genera immagini di tuttu u corpu, essendu particularmente indicatu in casu d'investigazione di metastasi di tumori o di cellule tiroide in altre parti di u corpu. Amparate più nantu à a scintigrafia di u corpu quì.