Sanguinamentu in gravidanza: cause è cosa da fà
Cuntenutu
L'emorragie vaginali durante a gravidanza hè un prublema assai cumunu è ùn indica micca sempre prublemi seri, ma hè impurtante chì sia valutatu da u duttore appena a donna si n'adduna di a so presenza, postu chì hè ancu pussibule ch'ella indichi una situazione seria.
E leggere perdite di sangue di culore rosu scuru, rossu o marrone ponu esse normali è risultanu da cambiamenti chì si verificanu in u corpu di a donna. Tuttavia, ponu ancu indicà situazioni preoccupanti, cum'è un aborto spontaneu o una gravidanza ectopica, chì hè a gravidanza fora di l'utru, per esempiu, soprattuttu s'elli diventanu abbundanti è rossi brillanti.
Cusì, alcune situazioni chì ponu purtà à sangu durante a gravidanza sò:
- Scaricamentu di sangu o spotting;
- Gravidanza ectopic;
- Staccamentu ovulare;
- Staccamentu placentariu;
- Placenta prev;
- Abortu spontaniu;
- Infezzione uterina.
Cume ci sò parechje cause, rendendu difficiule a differenza tra e cause di sanguinamentu, hè assai impurtante cercà l'assistenza di l'ostetricu u più prestu pussibule, affinchì e valutazioni è i trattamenti necessarii sianu fatti u più prestu pussibule.
Inoltre, e possibili cause di sanguinamentu ponu variare secondu u periodu di gravidanza, è ponu esse:
1. In u primu trimestre
L'emorragia in u primu trimestru di gravidanza hè cumuna in i primi 15 ghjorni dopu a cuncezzione è, in questu casu, u sanguinamentu hè rosa, dura circa 2 ghjorni è provoca crampi uguali à quelli di a menstruazione.
Questu pò esse u primu sintomu chì indica a gravidanza in alcune donne, hè impurtante cunfermà pigliendu u test di gravidanza.
- Chì pò esse: ancu se stu sanguinamentu pò esse nurmale in questu periodu, s'ellu hè intensu, rossu chjaru o accumpagnatu da nausea è crampi, pò indicà un abortu spontaniu o una gravidanza ectopica, chì hè a gravidanza fora di l'utru.
- Cosa da fà: hè impurtante cuntattà immediatamente l'ostetricu o andà in sala d'urgenza per valutà e cause pussibili.
Durante i primi 3 mesi di gravidanza a donna pò ancu avè una scarica di culore scuru, cum'è i fondi di caffè, ma chì, cum'è ùn hè micca ligata à u ciclu menstruale, pò cumparisce ogni ghjornu. In questu casu, perchè pò esse un staccamentu ovulare chì pò purtà à un abortu spurtivu. Vede più dettagli à: Staccamentu ovulare.
2. In u sicondu trimestre
U secondu trimestru di gravidanza include u periodu di tempu trà u 4u è u 6u mese di gravidanza, chì principia à a 13a settimana è finisce à a 24a settimana di gravidanza.
- Chì pò esse: Da 3 mesi, u sanguinamentu in gravidanza hè pocu cumunu è pò indicà staccamentu placentariu, abortu spontaniu, placenta à bassa inserzione, infezzione cervica o una ferita à l'utru causata da u cuntattu intimu.
- Cosa da fà: Hè cunsigliatu chì a donna incinta venga à l'ostetricu o à a sala d'urgenza u più prestu pussibule.
E sanguinamenti preoccupanti sò generalmente accumpagnati da altri segni d'avvertimentu, cum'è u dolore addominale, a frebba o una diminuzione di i muvimenti fetali, per esempiu. Amparate più nantu à cumu identificà 10 segni d'avvertimentu in gravidanza.
3. In u terzu quartu
Quandu u sanguinamentu si verifica dopu à 24 settimane di gestazione, pò dighjà indicà segni di travagliu, ancu se pò ancu indicà alcuni prublemi.
- Chì pò esse: alcune situazioni ponu esse placenta previa o distaccu placentariu. Inoltre, alcune donne ponu ancu sperimentà un picculu sanguinamentu tardu in a gravidanza per via di travagli, rimozione di u tappu mucosu è rottura di e membrane, chì hè generalmente accumpagnata da cuntrazioni irregolari chì indicanu chì u zitellu nascerà prestu. Amparate più nantu à questu sanguinamentu nurmale à: Cumu identificà u plug mucoso.
- Cosa da fà: a donna incinta deve andà subitu in urgenza è avvisà l'ostetricu chì l'accumpagna.
In questi ultimi 3 mesi, hè sempre frequente per a donna à sanguinà dopu à u cuntattu intimu, postu chì u canale di nascita diventa più sensibile, sanguinendu facilmente. In questu casu, a donna deve andà à l'uspidale solu se u sangu hà continuatu per più di 1 ora.