Chirurgia di Bunion: quandu fà è recuperu
Cuntenutu
- Quandu avè una chirurgia
- Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
- Chì scarpi da sceglie
- Possibili rischi di chirurgia
A cirurgia di Bunion hè realizata quandu altre forme di trattamentu ùn anu micca successu è, dunque, hà per scopu di corregge definitivamente a deformità causata da hallux valgus, nome scentificu cù u quale u bunion hè cunnisciutu, è per alleviate l'inconfortu.
U tippu di chirurgia aduprata pò varià secondu l'età di a persona è u tippu di deformazione causata da u bunion, tuttavia, in a maiò parte di i casi si tratta di taglià l'ossu di u pulgaru è di mette u ditu in u locu currettu. A nova pusizione di a punta hè di solitu fissa cù l'usu di una vite interna, ma pò ancu esse accumpagnata da l'applicazione di una protesi.
Generalmente, a chirurgia bunion hè effettuata in l'uffiziu di l'ortopedista sottu anestesia lucale è, dunque, hè pussibule di vultà in casa qualchì ora dopu a fine di a chirurgia.
Prima è dopu a cirurgiaQuandu avè una chirurgia
A cirurgia per trattà u bunion hè di solitu fatta quandu nisuna altra forma di trattamentu hè stata capace di alleviare u disagiu è e limitazioni causate da u cambiamentu di u dettu.
In a maiò parte di i casi, a chirurgia hè fatta quandu u dolore hè assai intensu è costante, ma pò ancu esse cunsideratu quandu ci sò altri segni cum'è:
- Gonfiore crònicu di u pulgaru;
- Deformazione di l'altri pedi;
- Difficultà à marchjà;
- Difficultà à curvà o à stende u pulgaru.
Questa chirurgia deve esse evitata quandu hè fatta solu per ragioni estetiche è ùn ci sò sintomi, postu chì ci hè un risicu elevatu di dolore persistente dopu a chirurgia. Cusì, hè sempre cunsigliatu di sceglie prima l'altre forme di trattamentu, cum'è l'usu di sulette ortopediche è di esercizii.
Fighjate u video seguente è vedi alcuni esercizii per alleviare u dolore in u bunion:
Cumu hè a recuperazione da a chirurgia
U tempu di recuperu varieghja secondu u tippu di chirurgia, è ancu a qualità di l'ossu è u statu generale di salute. In casu di cirurgia percutanea, parechji pazienti ponu digià esse capaci di mette i so pedi in terra cù l'usu di una scarpa speciale, cunnisciuta cum'è "sandale augusta", chì allevia a pressione nant'à u situ operatu. In altri casi, a recuperazione pò piglià finu à 6 settimane.
Duvete ancu piglià alcune precauzioni cume evità di mette troppu pesu nantu à u vostru pede, mantenendu u to pede elevatu per i primi 7 à 10 ghjorni è applicà compresse fredde per riduce u gonfiore è u dolore. Per bagnassi hè cunsigliatu di mette un saccu di plasticu, prutegge u pede da l'acqua, per evità di bagnà e fasce.
Inoltre, l'ortopedicu prescrive ancu rimedii analgésichi per riduce u dolore in u periodu postoperatoriu, chì pò ancu esse allevatu cù a terapia fisica, a pelle menu, duie volte à a settimana.
Durante a recuperazione da a chirurgia, si deve tornà à pocu à pocu à l'attività quotidiana in casa è esse cuscenti di segni di cumplicazioni, cum'è febbre, gonfiore esageratu o dolore severu in u situ di a chirurgia, aduprendu l'ortopedistu se si presentanu.
Calzature post-operativeChì scarpi da sceglie
Durante u periodu postoperatoriu, hè necessariu portà i scarpi adatti raccomandati da u duttore per almenu 2 à 4 settimane. Dopu à quellu periodu, a preferenza deve esse data à i scarpi da corsa o scarpi chì ùn sò micca stretti è comodi.
Possibili rischi di chirurgia
A chirurgia di Bunion hè abbastanza sicura, tuttavia, cum'è qualsiasi altra chirurgia, ci hè sempre qualchì risicu di:
- Sanguinamentu;
- Infezzioni in u locu;
- Dannu nervu.
Inoltre, ancu se u bunion ùn ritorna micca, ci sò ancu alcuni casi in i quali u dolore è a rigidità constante di i dita ponu apparì, è pò piglià parechje sessioni di fisioterapia per migliurà u risultatu.