Chirurgia bypass (sapenectomia): risichi, cumu si face, è recuperu
![Chirurgia bypass (sapenectomia): risichi, cumu si face, è recuperu - Salute Chirurgia bypass (sapenectomia): risichi, cumu si face, è recuperu - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/cirurgia-de-retirada-da-safena-safenectomia-riscos-como-feita-e-recuperaço.webp)
Cuntenutu
- Quandu a cirurgia hè indicata
- Rischi di chirurgia per rimuovere a vena safena
- Cumu hè a recuperazione dopu a rimozione di e vene sapene
- Cumu hè a cirurgia per caccià a vena saphenosa
A chirurgia per caccià a vena sapenosa, o sapenectomia, hè una opzione di trattamentu per e vene varicose in e gambe è per uttene innesti venosi per u bypass aortocoronariu, perchè hè necessariu di caccià sta vena, hè un pocu più cumplessu chè altre prucedure, cum'è iniezione di schiuma o radiofrequenza, per esempiu, ma, d'altra parte, hè un trattamentu definitivu per e vene varicose.
A recuperazione da questa chirurgia di varice dura circa 1 à 2 settimane, è l'attività fisiche sò liberate dopu à 30 ghjorni. Durante questu periodu, l'usu di calze elastiche è medicazione per u sollievu di u dolore, cum'è antiinflamatori o analgesici, sò prescritti da u chirurgu vasculare.
Quandu a cirurgia hè indicata
A sapenectomia hè indicata in alcune situazioni, cume:
- Quandu ci hè u risicu chì e vene gonfie ùn resistinu micca è scoppinu;
- Curazione ritardata di e varicesi;
- Formazione di coaguli in varice.
Queste situazioni devenu esse valutate da l'angiologu o cirurgia vascolare, chì sò i spezialisti in u trattamentu di stu tipu di cundizione, chì decideranu quandu a sapenectomia serà necessaria.
Rischi di chirurgia per rimuovere a vena safena
Malgradu esse una cirurgia cù pochi risichi, a sapenectomia pò avè qualchì complicazione rara, cum'è danni à i nervi vicinu à a vena, chì ponu causà tinghje è perdita di sensazione, in più di sanguinamentu, tromboflebite, trombosi di a gamba o embolia pulmonare
Vede a cura chì deve esse presa prima è dopu a chirurgia per evità stu tippu di complicazioni.
Cumu hè a recuperazione dopu a rimozione di e vene sapene
In u periodu postoperatoriu dopu a rimozione di a vena safena, si consiglia di riposà, preferendu avè e gambe elevate, per 1 settimana, in più di:
- Aduprate calze elastiche per cumpressà e gambe;
- Aduprate medicazione per u cuntrollu di u dolore, cum'è antiinflamatori è analgésichi, prescritti da u duttore;
- Ùn esercitate micca o esponevi à u sole per 1 mese.
Inoltre, i lochi spot devenu esse tenuti puliti è asciutti.L'unguenti ponu ancu esse aduprati per alleviare e contusioni, cum'è hirudoid, per esempiu.
Cumu hè a cirurgia per caccià a vena saphenosa
A rimozione di a vena safena hè indicata per trattà e vene varicose quandu a vena sapenosa hè intasata per via di una dilatazione eccessiva di questu vasu, o quandu a vena sapena ùn funziona più cum'ellu ci vole per rende u sangue da e gambe à u core, cù l'internu e vene safene esterne. A procedura hè fatta in sala operatoria, cù anestesia spinale o generale, è u tempu di chirurgia hè di solitu circa 2 ore.
A vena sapena hè una vena larga chì parte da l'inguina, attraversu u ghjinochju, induve si sparte in dui, a grande vena sapena è a piccula vena sapena, chì continuanu finu à i pedi. Malgradu e so dimensioni, a rimozione di a vena safena ùn hè micca dannosa per a salute, postu chì ci sò altri navi più prufondi chì sò più impurtanti per u ritornu di u sangue in core.
Tuttavia, se e vene sapene sò sempre in funzione, a so rimozione deve esse evitata, perchè a vena sapena hè utile per eseguisce a bypass, se hè necessariu, chì hè a chirurgia in cui a vena safena hè impiantata in u core per rimpiazzà l'arterie coronarie intasate di u core.
Vede ciò chì sò l'altre opzioni di chirurgia per vene varicose chì conservanu a vena safena.