Cume hè fatta a chirurgia di rimozione di tonsille è chì manghjà dopu
Cuntenutu
A chirurgia di l'amigdalite hè generalmente effettuata in casi di tonsillite cronica o quandu u trattamentu cù antibiotici ùn mostra risultati positivi, ma pò ancu esse fattu quandu e tonsille aumentanu di dimensioni è finiscenu per ostruisce e vie aeree o affettanu l'appetitu.
Generalmente, stu tippu di chirurgia pò esse fattu gratuitamente da u SUS è include a rimozione di adenoidi, chì hè un inseme di tessuti chì ponu infettà cù e tonsille, chì hè sopra à elli è daretu à u nasu. Vede cumu hè fatta a chirurgia adenoide.
L'amigdalitis hè l'infiammazione di e tonsille, chì sò piccule ghiandole situate in a gola. L'infiammazione pò esse causata da a presenza di virus o batteri in a gola, causendu gonfiore è infiammazione di e ghiandole.
Cumu hè fatta a cirurgia
A chirurgia di l'amigdalite hè fatta sottu anestesia generale è pò durà trà 30 minuti è 1 ora. Nurmalmentu, a persona hà bisognu à stà in l'uspidale per qualchi ora prima di ricuperà cumpletamente, ma pò vultà in casa u listessu ghjornu.
Tuttavia, in casi di sangu o quandu a persona hè incapace di inghjuttà liquidi, pò esse raccomandatu di stà per 1 notte.
A cirurgia hè realizata solu quandu u trattamentu convenzionale per l'ammigdalite ùn hà risultati permanenti è l'ammigdalite hè ricurrente. Inoltre, l'otorinolaringoiatra deve indicà s'ellu ci hè statu più di trè infezioni in l'annu è l'intensità di queste infezioni prima di indicà a chirurgia. Vede cumu si face u trattamentu per l'ammigdalite.
Malgradu esse una prucedura sicura, ci ponu esse alcune cumplicazioni, principalmente sanguinamentu, dolore è vomitu, in più di i risichi relativi à l'anestesia generale, cum'è prublemi cardiovascolari, prublemi di respirazione, reazione allergica, cunfusione mentale. Alcune persone dicenu chì dopu a chirurgia a so voce hè stata cambiata, difficoltà à inghiottire è mancanza di respiru, in più di tosse, nausea è vomitu.
Cumu hè a recuperazione dopu a chirurgia
A recuperazione da a chirurgia di l'ammigdalite dura trà 7 ghjorni à 2 settimane. Tuttavia, in i primi 5 ghjorni, hè cumunu per una persona di sperimentà u mal di gola è, dunque, u duttore pò prescrive analgesici, cum'è Paracetamol o Dipyrone.
Inoltre, durante a recuperazione, a ghjente deve riposà, evitendu sforzi, ma u riposu assolutu ùn hè micca necessariu. Altre indicazioni impurtanti sò:
- Bei assai liquidi, soprattuttu acqua;
- Evite u latte è l'alimenti grassi u primu ghjornu;
- Manghjate cibi freddi o ghjalati;
- Evite l'alimenti duri è grezzi per 7 ghjorni.
Durante u periodu postoperatoriu di chirurgia di tonsillite, hè normale chì i pazienti sperimentanu nausea, vomitu è dolore. Tuttavia, se i sintomi si presentanu, cume una febbre alta chì dura più di 3 ghjorni o sanguinamentu eccessivu, hè raccomandatu d'andà à u duttore.
Cosa da manghjà dopu a chirurgia
Hè cunsigliatu di manghjà alimenti chì sò faciuli da ingoiare, cum'è:
- Bruduli è zuppi passatu in u frullatore;
- Uovo macinatu o macinatu, carne è pesciu, aghjuntu à e zuppe liquate o accantu à u puree;
- Succhi è vitamine di frutti è ligumi;
- Frutta cotta, arrustita o macinata;
- Purè di risu è verdura ben cottu cum'è a patata, a carota o a zucca;
- Legumi schiacciati, cum'è fasgioli, ceci o lenticchie;
- Latte, yogurt è casgi cremosi, cum'è cagliata è ricotta;
- Porridge amidone di granu o avena cù latte vaccinu o vegetale;
- Briccioli di pane umidificati in latte, caffè o brodi;
- Liquidi: acqua, tè, caffè, acqua di coccu.
- Altri: gelatina, marmellata, pudding, ghjacciu, burru.
L'acqua à temperatura ambiente hè megliu, è l'alimenti chì sò troppu caldi o troppu freddi devenu esse evitati. U biscottu, u pane tostatu, u pane è altri alimenti secchi devenu esse evitati in a prima settimana, se vulete manghjà unu di sti cibi duverete ammugliallu in minestra, in un brodu o suchju prima di piglià lu in bocca.
Verificate questi è altri suggerimenti nantu à ciò chì manghjà dopu a chirurgia, in u video seguente: