Chirurgia di Prostata (prostatectomia): chì hè, tippi è recuperu
Cuntenutu
- Cumu hè fatta a cirurgia
- Principali tipi di prostatectomia
- Cumu hè a recuperazione da a prostatectomia
- Possibili cunsequenze di chirurgia
- 1. Incontinenza urinaria
- 2. Disfunzione erettile
- 3. Infertilità
- Esami è cunsultazioni dopu a cirurgia
- U cancheru pò turnà?
A chirurgia di a prostata, cunnisciuta cum'è prostatectomia radicale, hè a forma principale di trattamentu per u cancheru di prostata perchè, in a maiò parte di i casi, hè pussibule di caccià tuttu u tumore malignu è di curà definitivamente u cancheru, soprattuttu quandu a malattia hè sempre mal evoluta è ùn hà altri organi.
Questa chirurgia hè effettuata, preferibilmente, nantu à l'omi sottu à 75 anni, cunsiderati di risicu chirurgicu bassu à intermediu, vale à dì cun malatie croniche cuntrullate, cum'è u diabete o l'ipertensione. Ancu se stu trattamentu hè assai efficace, pò ancu esse raccomandatu di fà radioterapia dopu a chirurgia in casi specifici, per eliminà tutte e cellule maligne chì ponu esse state lasciate in postu.
U cancheru di prostata cresce lentu è, dunque, ùn hè micca necessariu di fà una chirurgia subitu dopu avè scupertu u diagnosticu, pudendu valutà u so sviluppu annantu à un periudu, senza chì questu aumenti u risicu di cumplicazioni.
Cumu hè fatta a cirurgia
A chirurgia hè fatta, in a maiò parte di i casi, cun anestesia generale, tuttavia si pò ancu fà cù anestesia spinale, chì si applica à a spina dorsale, secondu a tecnica chirurgica chì si ferà.
A chirurgia piglia una media di 2 ore è di solitu hè necessariu stà in ospedale per circa 2 à 3 ghjorni. A prostatectomia consiste in a rimozione di a prostata, cumpresu l'uretra prostatica, vescicule seminali è ampolle di i vas deferenti. Questa cirurgia pò ancu esse assuciata à una limfadenectomia bilaterale, chì cunsiste à caccià i linfonodi da a regione pelvica.
Principali tipi di prostatectomia
Per caccià a prutata, a cirurgia pò esse fatta da robotica o laparoscopia, vale à dì per mezu di picculi fori in u ventre induve passanu strumenti per rimuovere a prostata, o per laparotomia induve un tagliu più grande hè fattu in a pelle.
I principali tipi di chirurgia aduprati sò:
- Prostatectomia retropubica radicale: in sta tecnica, u duttore face un picculu tagliu nantu à a pelle vicinu à l'ombelicu per caccià a prutata;
- Prostatectomia radicale perineale: un tagliu hè fattu trà l'anu è u scrotum è a prostata hè cacciata. Sta tecnica hè aduprata menu spessu cà a precedente, postu chì ci hè un risicu più grande di ghjunghje à i nervi rispunsevuli di l'erezione, chì pò causà disfunzione erettile;
- Prostatectomia radicale robotica: in sta tecnica, u duttore controlla una macchina cù bracci robotici è, dunque, a tecnica hè più precisa, cù menu risicu di sequelle;
- Resezione transuretrale di a prutata: hè generalmente realizatu in u trattamentu di l'iperplasia prostatica benigna, in ogni casu, in casi di cancheru in cui a prostatectomia radicale ùn pò micca esse eseguita ma ci sò sintomi, sta tecnica pò esse aduprata.
In a maiò parte di i casi, a tecnica più adatta hè quella realizata da a robotica, perchè causa menu dolore, causa menu perdita di sangue è u tempu di recuperu hè più veloce.
Cumu hè a recuperazione da a prostatectomia
A recuperazione da a chirurgia di a prostata hè relativamente rapida è si consiglia solu di riposà, evitendu sforzi, per circa 10 à 15 ghjorni. Dopu quellu tempu, pudete tornà à l'attività di u ghjornu, cum'è a guida o u travagliu, tuttavia, l'autorizazione per grandi sforzi accade solu dopu à 90 ghjorni da a data di a chirurgia. U cuntattu intimu pò esse ripresu dopu à 40 ghjorni.
In u periodu postoperatoriu di prostatectomia, hè necessariu mette una sonda di a vescica, un tubu chì cunducerà l'urina da a vescica à un sacchettu, perchè e vie urinarie diventanu assai infiammate, impedendu u passaghju di l'urina. Questa sonda deve esse aduprata da 1 à 2 settimane, è deve esse rimossa solu dopu a raccomandazione di u duttore. Amparate à curà u cateteru di a vescica durante stu periodu.
Oltre à a chirurgia, a terapia ormonale, a chimioterapia è / o a radioterapia ponu esse necessarie per uccidere e cellule maligne chì ùn sò micca state rimosse in chirurgia o chì si sò diffuse in altri organi, impedenduli di cuntinuà à multiplicassi.
Possibili cunsequenze di chirurgia
In più di i risichi generali, cum'è l'infezzione à u situ di a cicatrice o l'emorragia, a chirurgia per u cancheru di prostata pò avè altre sequenze impurtanti cum'è:
1. Incontinenza urinaria
Dopu a cirurgia, l'omu pò avè qualchì difficultà à cuntrullà a pruduzzione d'urina, resultendu in incontinenza urinaria. Questa incontinenza pò esse lieve o totale è di solitu dura per alcune settimane o mesi dopu a chirurgia.
Stu prublema hè più cumunu in l'anziani, ma pò accade à ogni età è dipende da u gradu di sviluppu di u cancheru è da u tippu di chirurgia. U trattamentu di solitu cumencia cù sessioni di fisioterapia, cù esercizi pelvici è strumenti picculi, cume biofeedback, è kinesioterapia. In i casi i più estremi, a chirurgia pò esse effettuata per correggere questa disfunzione. Vede più dettagli nantu à cumu si tratta l'incontinenza urinaria.
2. Disfunzione erettile
A disfunzione erettile hè una di e complicazioni più preoccupanti per l'omi, chì ùn sò micca capaci di iniziare o mantene una erezione, tuttavia, cù l'apparizione di chirurgia robotica, i tassi di disfunzione erettile sò diminuiti. Questu hè chì accantu à a prostata ci sò nervi impurtanti chì controllanu l'erezione. Cusì, a disfunzione erettile hè più cumuna in i casi di cancheru assai sviluppatu in cui hè necessariu eliminà parechje zone affette, è pò esse necessariu di rimuovere i nervi.
In altri casi, l'erezione pò esse affettata solu da l'infiammazione di i tessuti intornu à a prostata, chì premenu nantu à i nervi. Questi casi si migliuranu di solitu annantu à i mesi o l'anni chì i tessuti si recuperanu.
Per aiutà in i primi mesi, l'urologu pò raccomandà alcuni rimedii, cum'è sildenafil, tadalafil o iodenafil, chì aiutanu à avè una erezione soddisfacente. Amparate più nantu à cumu trattà a disfunzione erettile.
3. Infertilità
A cirurgia per u cancheru di a prutata taglia a cunnessione trà i testiculi, induve sò produtti i sperma, è l'uretra. Dunque, l'omu ùn serà più in gradu di purtà un zitellu per mezu naturale. I testiculi pruduceranu sempre sperma, ma ùn seranu micca eiaculati.
Cum'è a maiò parte di l'omi affettati da u cancheru di a prutata sò anziani, l'infertilità ùn hè micca un prublema maiò, ma sè site un ghjovanu omu o vulete avè figlioli, hè cunsigliatu di parlà cù l'urologu è di valutà a pussibilità di cunservà i sperma in cliniche specializate.
Esami è cunsultazioni dopu a cirurgia
Dopu avè finitu u trattamentu di u cancheru di prostata, avete bisognu di fà l'esame PSA in modu seriale, per 5 anni. Scansioni di l'osse è altri testi di imaging ponu ancu esse realizati ogni annu per assicurà chì tuttu sia bè o per diagnosticà qualsiasi cambiamenti u più prestu pussibule.
U sistema emotivu è a sessualità ponu esse assai scossi, allora pò esse indicatu per esse seguitatu da un psicologu durante u trattamentu è per i primi mesi dopu. U sustegnu di a famiglia è di l'amichi cari hè ancu un aiutu impurtante per prucede in pace.
U cancheru pò turnà?
Ié, l'omi diagnosticati di cancheru di prostata è trattati cun un scopu curativu ponu avè una ricurrenza di a malattia è anu bisognu di trattamentu addizionale. Dunque, u seguitu regulare cù l'urologu hè essenziale, eseguendu e prove richieste per un più grande cuntrollu di a malattia.
Inoltre, hè cunsigliatu di mantene abitudini sane è micca di fumà, in più di fà testi diagnostichi periodicamente, ogni volta chì hè dumandatu da u duttore, perchè più u diagnosticu di u cancheru o di a so rinascita hè diagnosticatu, più grande sò e probabilità di una cura.