Cumu hè a recuperazione da a chirurgia di a cataratta è cumu si face
Cuntenutu
- Cumu hè fatta a cirurgia
- Cumu hè a recuperazione
- Cura durante a recuperazione
- Possibili rischi di chirurgia
A chirurgia di a cataratta hè una prucedura induve a lente, chì hà una tinta opaca, hè rimossa da tecniche di facoemulsificazione chirurgica (FACO), laser femtosecond o estrazione di lente extracapsulare (EECP), è pocu dopu rimpiazzata da una lente sintetica.
A tinta chì apparisce nantu à a lente è dà nascita à a cataratta, nasce per via di a perdita progressiva di a visione è dunque hè una cunsequenza di l'invecchiamento naturale, tuttavia pò accade ancu per via di fattori genetichi è esse congenita, in più di pudè accade dopu accidenti in capu o colpi forti In l'ochju. Capite megliu ciò chì sò e cataracte è altre cause.
Cumu hè fatta a cirurgia
A chirurgia di a cataratta pò esse fatta aduprendu trè tecniche diverse:
- Facoemulsificazione (FACO): in questa prucedura si usa l'anestesia lucale, cù l'usu di gocce d'ochji anestetichi in cui a persona ùn sente micca u dulore durante l'attu chirurgicu. In questa prucedura, a lente, chì hà una tinta opaca, hè aspirata è rimossa per mezu di una microincisione, è hè poi rimpiazzata da una lente intraoculare trasparente pieghevole, senza a necessità di punti, chì permette a recuperazione immediata di a visione;
- Laser secondu: aduprendu u laser chjamatu Lensx Laser, sta tecnica hè simile à a precedente, tuttavia, l'incisione hè fatta da laser, chì permette una precisione più grande. Subitu dopu, a lente hè aspirata è poi a lente intraoculare hè posta, ma sta volta secondu a scelta di l'oftalmologu, pudendu sceglie quella pieghevole o rigida;
- Estrazione di lente extracapsulare (EECP): malgradu esse menu aduprata, sta tecnica adopra anestesia lucale, è cunsiste à caccià manualmente tutta a lente, cacciendu cusì a tinta causata da a cataratta, è rimpiazzendula cù una lente intraoculare rigida trasparente. Questa prucedura hà punti intornu à tutta a lente è u vostru prucessu di recuperu di visione totale pò piglià da 30 à 90 ghjorni.
A chirurgia di a cataratta hè una prucedura chì pò piglià da 20 minuti à 2 ore, secondu a tecnica chì l'oftalmologu sceglie di aduprà.
Normalmente, a recuperazione da a chirurgia dura circa 1 ghjornu à una settimana, soprattuttu quandu si utilizza a tecnica FACO o laser. Ma per a tecnica EECP, a recuperazione pò piglià da 1 à 3 mesi.
Cumu hè a recuperazione
Durante a recuperazione, a persona pò sente sensibilità à a luce in i primi ghjorni, in più di un ligeru cunfortu, cum'è s'ellu avia una macchia in l'ochju, tuttavia, questi segni devenu sempre esse segnalati à l'oftalmologu, durante e consultazioni di rutina per prevene u evuluzione.
In a prima settimana di u periodu postoperatoriu, l'oftalmologu pò prescrive gocce per l'ochji è, in certi casi, antibiotici, essendu assai impurtante di aduprà sempre sti medicamenti à u mumentu currettu, in più di evità u cunsumu d'alcol è di droghe durante stu periodu.
Cura durante a recuperazione
Altre precauzioni impurtanti durante a recuperazione includenu:
- Riposa per u primu ghjornu dopu a cirurgia;
- Evite di guidà per 15 ghjorni;
- Pusà solu per manghjà;
- Evite nuà o mare;
- Evite sforzi fisichi.
- Evite sport, attività fisiche è sollevamentu di pesi;
- Evite aduprà trucco;
- Prutegge i vostri ochji per dorme.
Hè sempre cunsigliatu di purtà occhiali da sole ogni volta chì esci in strada, almenu durante i primi ghjorni.
Possibili rischi di chirurgia
I risichi implicati in a chirurgia di a cataratta sò principalmente infezioni è sanguinazioni in i siti di incisione, è ancu cecità, quandu e linee guida mediche ùn sò micca rispettate.
In u casu di e cataracte congenite, u risicu di hè più grande, postu chì u prucessu di guarigione di u zitellu hè diversu da quellu di l'adulti, in più chì i tessuti di l'ochji sò più chjuchi è più fragili, chì hè un fattore chì rende a chirurgia più difficiule . Dunque, u seguitu dopu a prucedura hè di primura per chì a visione di u zitellu possi esse stimulata in u megliu modu pussibule è chì i prublemi di rifrazione (gradu di i vetru) sianu curretti ogni volta chì hè necessariu per una visione megliu.