Ciste Tarlov: Cosa hè, Trattamentu è Severità

Cuntenutu
U quistu di Tarlov si trova di solitu nantu à un esame cum'è una scansione MRI per valutà a spina. Di solitu ùn causa micca sintomi, ùn hè micca seriu, nè hà bisognu di trattamentu chirurgicu, essendu totalmente benigna è ùn si trasforma micca in cancru.
U quistu di Tarlov hè in realtà una piccula dilatazione piena di fluidi, situata in u sacru, trà e vertebre S1, S2 è S3, più specificamente in e radiche nervose di a spina, in i tessuti chì rivestenu a spina dorsale.
L'individuu pò avè solu 1 cisti o parechji, è secondu a so situazione pò esse bilaterale è quandu sò assai grandi ponu cumpressà i nervi, causendu cambiamenti nervosi, cum'è pizzicamentu o scossa, per esempiu.

Sintomi di a cista di Tarlov
In circa 80% di i casi, a cista di Tarlov ùn hà sintomi, ma quandu sta cista hà sintomi, ponu esse:
- Dolore à e gambe;
- Difficultà à marchjà;
- Dolore di schiena à a fine di a spina;
- Tingling o intorpidimentu à a fine di u spinu è i ghjambi;
- Sensibilizazione diminuita in l'area affettata o in e gambe;
- Ci ponu esse cambiamenti in u sfintere, cun risicu di perdita di feci.
U più cumuni hè chì solu u dolore di schiena si pone, cun suspettata ernia discu, è allora u duttore ordina a risonanza è scopre a cisti. Sti sintomi sò in relazione cù a cumpressione chì a cista face nantu à e radiche nervose è e parti ossiose di quella regione.
Altri cambiamenti chì ponu presentà questi sintomi sò l'infiammazione di u nervu sciaticu è l'herniata discu. Amparate à cumbatte a sciatica.
E cause di a so apparizione ùn sò micca sanu cunnisciute, ma si crede chì a cista di Tarlov pò esse congenita o ligata à qualchì traumu lucale o à un'emorragia subaracnoidea, per esempiu.
Esami necessarii
Tipicamente, a cista di Tarlov si vede nantu à una scansione MRI, ma una semplice radiografia pò ancu esse utile per valutà a presenza di osteofiti. Inoltre, hè ancu impurtante di valutà a presenza di altre situazioni cum'è l'herniate di discu o spondilolistesi, per esempiu.
L'ortopedistu pò dumandà altri testi cum'è a tomografia computerizzata per valutà l'impattu di sta cista nantu à l'osse intornu à ellu, è l'elettroneuromiografia pò esse richiesta per valutà a sofferenza di a radice nervosa, mostrendu a necessità di chirurgia. Tuttavia, sia CT sia elettroneuromiografia sò richieste solu quandu a persona hà sintomi.
Trattamentu di cisti di Tarlov
U trattamentu chì pò esse cunsigliatu da u duttore include a presa di analgesici, rilassanti musculari, antidepressivi o analgesia epidurale chì pò esse abbastanza per cuntrullà i sintomi.
Tuttavia, a fisioterapia hè particolarmente indicata per cumbatte i sintomi è migliurà a qualità di vita di a persona. U trattamentu fisioterapeuticu deve esse effettuatu ogni ghjornu cù dispositivi chì allevanu u dolore, u calore è si stende per a schiena è e gambe. A mobilizazione articulare è neurale pò ancu esse utile in certi casi, ma ogni casu deve esse valutatu da u fisioterapeuta personalmente, perchè u trattamentu deve esse individualizatu.
Eccu alcuni esercizii chì, in più di esse indicati per a sciatica, ponu ancu esse indicati per alleviare u dolore di schiena causatu da a cista di Tarlov:
Quandu avè una chirurgia
A persona chì hà sintomi è ùn migliora micca cù medicazione è fisioterapia pò optà per a chirurgia cum'è un modu per risolve i so sintomi.
Tuttavia, a chirurgia hè raramente indicata ma pò esse fatta per caccià u quistu per via di una laminectomia o di una puntura per sviutà u quistu. Hè generalmente indicatu per e cisti di più di 1,5 cm cù cambiamenti d'osse intornu à elli.
Nurmalmentu, a persona ùn pò micca ritirassi si presenta solu sta cista, ma pò esse micca adatta per u travagliu se presenta in più di a cista, altri cambiamenti impurtanti chì impediscenu o impediscenu l'attività di travagliu.