Cyst in a testa: chì hè, sintomi principali è cumu trattà
Cuntenutu
- Principali tippi di cisti in testa
- 1. Cisti arachnoide
- 2. Cisti di plexus vascular
- 3. Cisti epidermoidi è dermoidi
- Principali sintomi di cisti in testa
- Cumu trattà
U quistu in testa hè di solitu un tumore benignu chì pò esse pienu di fluidi, tessuti, sangue o aria è chì di solitu nasce durante a gravidanza, pocu dopu a nascita o per tutta a vita è pò accade sia nantu à a pelle sia u cervellu. U cisti in testa pò sparisce, aumentà di dimensione o causà sintomi quandu si trova in u cervellu, cume mal di testa, nausea, vertigini è prublemi di equilibriu.
U diagnosticu di cisti in testa hè fattu da un neurologu, in casu di cisti in u cervellu, è pò esse effettuatu durante a gravidanza, per ultrasuoni, o dopu l'apparizione di i primi sintomi per mezu di tomografia computerizzata o di risonanza magnetica. U cistu di a pelle hè diagnosticatu da un dermatologu valutendu e caratteristiche di u cisti. Dopu à u diagnosticu, ci vole à avè un surviglianza medicale, perchè secondu a dimensione è i sintomi causati da a cista, pò esse indicatu per eseguisce a rimozione per chirurgia.
Principali tippi di cisti in testa
I cisti in capu sò generalmente furmati durante a gravidanza, ma ponu ancu cumparisce per via di un colpu in testa o infezioni in u cervellu o l'utru maternu. Scuprite chì sò e cause è altri tippi di cisti in u cervellu.
I principali tipi di cisti in a testa sò:
1. Cisti arachnoide
A cista arachnoidea pò avè una causa congenita, vale à dì, pò esse prisente in u neonatu, essendu chjamata cista primaria, o esse duvuta à qualchì infezzione o trauma, essendu chjamata cista secondaria. Stu tipu di cisti hè di solitu asintomaticu è hè caratterizatu da l'accumulazione di fluidu trà e membrane chì copre u cervellu. Tuttavia, secondu a so dimensione, pò causà alcuni sintomi, cum'è svenimentu, vertigini o prublemi di equilibriu. Scuprite chì sò i sintomi, e cause è u trattamentu di u cisti arachnoide.
2. Cisti di plexus vascular
U cistu di u plexus vascular hè raru, si trova in solu l'1% di i fetus, è hè carattarizatu da l'accumulazione di fluidi in una cavità cerebrale, di solitu in una regione di u cervellu induve ci hè un tessutu mortu. Stu tipu di cisti pò esse diagnosticatu da ultrasuoni da a 14 simana di gravidanza è ùn richiede micca terapia, solu seguitu, postu chì ùn raprisenta micca un risicu nè per u zitellu nè per a mamma. Hè generalmente riassorbita da u corpu stessu dopu à a 28esima settimana di gestazione.
3. Cisti epidermoidi è dermoidi
U cisti epidermoidi è dermoidi sò simili, è sò ancu u risultatu di cambiamenti durante u sviluppu di u fetu, ma ponu ancu cumparisce per tutta a vita. Sò una cista di a pelle chì pò cumparisce in ogni regione di u corpu, cumprese a testa, principalmente in fronte è daretu à l'arechje. Sò carattarizati da l'accumulazione di cellule in a pelle, ùn causanu sintomi è sò liberi, vale à dì, ponu spustassi in a pelle.
U diagnosticu hè fattu da a valutazione di e caratteristiche di a cisti, cume a dimensione, s'ellu ci hè gonfiore è se e ciste sò libere. U trattamentu pò esse fattu drenendu u fluidu prisente in a cista, cù antibiotici, per evità infezioni pussibuli, o per mezu di chirurgia secondu a raccomandazione medica.
Principali sintomi di cisti in testa
I cisti nantu à a testa sò di solitu asintomatichi, ma i cisti nantu à u cervellu ponu causà alcuni sintomi se aumentanu di dimensione, cume:
- Mal di testa;
- Sensazione di malà;
- Sturdimentu;
- Prublemi di equilibriu;
- Cunfusione mentale;
- Seizures convulsive;
- Somnolenza.
A diagnosi di cisti in testa hè fatta da un neurologu, in casu di cisti cerebrali, aduprendu tomografia computerizzata, risonanza magnetica o ultrasonografia o da un dermatologu per mezu di un esame fisicu, in u casu di una cisti di a pelle, cume l'epidermoidi di cisti .
Cumu trattà
Appena una cista in a testa hè stata identificata, u seguitu periodicu cù u neurologu deve esse iniziatu per monitorà a dimensione di cisti, in più di osservà l'apparizione di sintomi.
Sì qualchì sintomi sò osservati, u duttore pò indicà l'usu di qualchì analgésicu o rimedii per vertigini o nausea. Ma s'ellu ci hè un aumentu di a dimensione di u quistu è a persistenza o un aumentu di a frequenza di i sintomi, a cirurgia pò esse indicata da u duttore.