U quistu in u senu pò trasfurmassi in cancru?
Cuntenutu
U quistu in u senu, cunnisciutu ancu cum'è quistu di u senu, hè un disordine guasi sempre benignu chì apparisce in a maiò parte di e donne, trà 15 è 50 anni. A maiò parte di i cisti di u senu sò di u tippu simplice è, dunque, sò pieni solu di liquidu, ùn ponenu nisun periculu per a salute.
Tuttavia, ci sò dui tippi principali di cisti:
- Chista di pettu grossa: cuntene un liquidu più grossu, simile à a gelatina;
- Cisti di pettu à cuntenutu solidu: hà una massa dura dentru.
Di sti tippi di cisti, l'unicu chì presenta un certu risicu di diventà un cancheru hè a cista solida, chì pò ancu esse cunnisciuta cum'è carcinoma papillariu, è chì deve esse valutata da biopsia per identificà s'ellu ci sò cellule cancerose in u so interior.
A maiò parte di u tempu, a cista ùn face micca male è ùn hè mancu rimarcata da a donna. In generale, una cista in u senu hè nutata solu quandu hè assai grande è u senu diventa più gonfiu è più pesante. Vede tutti i sintomi quì.
Cumu diagnosticà a cisti di u senu
U cisti in u senu pò esse diagnosticatu cù ultrasound di senu o mammografia, è ùn richiede micca un trattamentu specificu. Tuttavia, e donne chì anu una cista assai grande chì provoca dolore è disagiu ponu prufittà di una puntura per rimuovere u fluidu chì forma u cisti, mettendu fine à u prublema.
Hè ancu impurtante di fà regularmente l'auto-esame di u senu. Fighjate u video seguente è vedi cumu fà bè:
Quandu u cisti in u senu pò esse severu
Quasi tutti i cisti di u senu sò benigni, cusì u risicu di sviluppà u cancheru da stu cambiamentu hè assai bassu. Tuttavia, tutti i cisti solidi devenu esse valutati aduprendu una biopsia, chì anu un certu risicu di esse cancru.
Inoltre, a cista pò ancu esse analizzata per biopsia s'ella cresce in dimensione o se apparenu sintomi chì ponu indicà un cancheru cum'è:
- Prurite frequenti in u pettu;
- Liberazione di liquidu attraversu i capezzoli;
- Aumentata dimensione di un pettu;
- Cambiamenti in a pelle allattante.
In questi casi, hè assai impurtante andà à u duttore per fà novi esami di cisti è ancu valutà s'ellu ci hè a pussibilità di sviluppà un cancheru chì ùn hè micca ligatu à a cisti, per esempiu.
Ancu se tutti i testi indicanu chì u cisti hè benignu, una donna duverebbe fà una mammografia da 1 à 2 volte à l'annu, secondu a guida di u so duttore, postu ch'ella cuntinueghja à prisentà u listessu risicu chè qualsiasi altra donna d'avè un cancheru di u senu.
Verificate i 12 sintomi principali di u cancheru di u senu.