Cisti vaginali: chì hè, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Chì tippi di cisti vaginali
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni
U cistu vaginale hè un picculu saccu d'aria, liquidu o pus chì si sviluppa in u rivestimentu di l'internu di a vagina, essendu causatu da un traumu minore in u situ, l'accumulazione di fluidu in una ghiandola o u sviluppu di un tumore, per esempiu.
Unu di i tippi più cumuni di cisti vaginali hè a cista chì si sviluppa in a glàndula Bartholin, chì hè incaricata di pruduce u fluidu lubrificante in a vagina. Stu tipu di cisti pò generalmente esse vistu ghjustu à l'entrata di u vaginu, cum'è una piccula palla. Amparate più nantu à a cisti di Bartholin è cumu trattallu.
A maiò parte di i cisti in a vagina ùn causanu sintomi, ma quand'elli crescenu grossi, ponu causà disconfort durante i rapporti sessuali o quandu si usa un tampone. Se i sintomi sò prisenti, u ginecologu pò cunsiglià una chirurgia minore per caccià u quistu è migliurà i sintomi.
Principali sintomi
In a maggior parte di i casi, u cisti vaginale ùn causa micca sintomi, ma alcune donne ponu presentà segni cum'è:
- Presenza di una palla à l'entrata o à u muru di u vaginu;
- Dolore o disconfort durante u cuntattu intimu;
- Difficultà è disconfort di mette un tampone.
Tuttavia, sti sintomi ponu ancu indicà altri prublemi in a zona intima, allora se si presentanu è duranu più di 3 ghjorni, hè impurtante cunsultà u ginecologu per identificà a causa è inizià u trattamentu adattatu.
Vede quale sò e cause possibili di u dolore durante u rapportu sessuale.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U megliu modu per cunfirmà a presenza di un cisti in a vagina hè di cunsultà un ginecologu, di verificà altri prublemi chì ponu causà cambiamenti in u rivestimentu di a vagina, cum'è l'HPV, è di inizià u trattamentu più adattu.
Chì tippi di cisti vaginali
Ci sò sfarenti tippi di cisti vaginali, chì varienu secondu a parte interessata. Cusì, i tippi principali includenu:
- Cisti d'inclusione vaginale: hè u tippu u più cumunu chì si pone di solitu per via di un traumu in a parete di a vagina chì pò accade durante u partitu o per via di una chirurgia, per esempiu;
- Cisti di Bartholin: hè una cista chì appare à l'entrata di u vaginu per via di l'infiammazione è l'accumulazione di fluidu in una o più ghiandole Bartholin, chì producenu u lubrificante;
- Cisti di Gartner: appare generalmente nantu à u muru di u vaginu è hè causatu da l'accumulazione di fluidu in un canale chì, in a maiò parte di e donne, sparisce dopu a nascita. Amparate più nantu à u cisti di Gartner.
In più di sti tippi, ci ponu ancu esse altri, cum'è a cista di Müller, chì si trova in un altru canale chì duverebbe sparisce dopu a nascita, ma chì ferma finu à l'adultu in certe donne.
Dunque, hè megliu cunsultà sempre un ginecologu quandu ogni tipu d'alterazione si faci in a regione intima.
Cumu hè fattu u trattamentu
Spessu, u cisti in a vagina ùn hà micca bisognu di trattamentu specificu, postu chì sò chjuchi è ùn causanu sintomi. Tuttavia, se crescenu o causanu qualchì disagiu, a chirurgia per rimuovere u cisti pò esse cunsigliata.
In casi più rari, a cista pò ancu sviluppà una infezzjoni è, in questa situazione, u ginecologu pò cunsiglià un antibioticu per trattà l'infezzione prima di a chirurgia, per esempiu.
Possibili complicazioni
Di solitu ùn ci sò cumplicazioni per una cista vaginale, chì fermanu chjuche senza cresce troppu. Tuttavia, se crescenu, ponu causà dolore o disconfortu, soprattuttu durante i rapporti sessuali intimi o quandu si usa un tampone.