Prurito di gola: cosa pò esse è cosa fà
Cuntenutu
- 1. Disidratazione
- 2. Rinite allergica
- 3. Allergia alimentaria
- 4. Esposizione à sustanzi irritanti
- 5. Amigdalitis o fretu
- 6. Reflughju gastroesofagicu
- 7. Effetti secundarii di i medicazione
Prurito di gola pò esce in una varietà di situazioni cum'è allergie, esposizione à irritanti, infezioni o altre condizioni chì sò generalmente facili da trattà.
In più di a prurigazione di a gola, l'aspettu di a tosse hè ancu assai cumunu, chì in a maiò parte di i casi hè una difesa di u corpu per questu stimulu irritante, tuttavia altri sintomi cum'è gonfiore in a gola o nasu seculu, per esempiu, ponu accadere.
E cause più cumuni sò generalmente:
1. Disidratazione
A disidratazione hè custituita da una quantità insufficiente d'acqua in u corpu, per via di fattori cum'è assunzione insufficiente di fluidi, diarrea, vomitu, colpu di calore o sudazione eccessiva. A disidratazione pò esse accumpagnata da sintomi cum'è prurito di gola, sete, bocca secca, pelle è occhi secchi, diminuzione di urina è pressione sanguigna, è in casi più gravi, frequenza cardiaca aumentata è vertigini.
Cosa da fà: u trattamentu cunsiste à ingerisce bevande isotoniche è soluzioni cù sali per a reidratazione orale, chì si trovanu in farmarii, o fà un seru casanu in casa mischjendu 1 cucchiaia di zuccheru è 1 cucchiaia di caffè di sale in un litru d'acqua è dopu avè rinfriscatu, andate à beie tutta a ghjurnata. Inoltre, cibi ricchi in acqua cum'è anguria, aranciu o ananas ponu ancu esse manghjati. Vede altri alimenti ricchi in acqua.
2. Rinite allergica
A rinite allergica hè una infiammazione di u rivestimentu di u nasu, causata da una reazione allergica, chì porta à l'apparizione di sintomi cum'è starnutimentu, nasu chì cola, tosse secca è prurito di nasu è di gola. Sta malatia si pone di solitu dopu à u cuntattu cù sostanze allergiche cum'è polvere, peli d'animali, polline o alcune piante, è hè dunque più frequente durante a primavera o u vaghjimu.
Cosa da fà: a rinite allergica ùn hà micca rimediu, ma pò esse trattata cù l'usu di rimedii antiistaminichi cum'è loratadina, cetirizina o desloratadina per esempiu, in più di lavà nasali cun siero è si deve ancu evità u cuntattu cù e sostanze chì li causanu u più pussibule .allergia. Amparate più nantu à u trattamentu.
3. Allergia alimentaria
L'allergia alimentaria si compone di una reazione infiammatoria esagerata à una sostanza specifica presente in l'alimentu, chì pò manifestassi in diverse regioni di u corpu cum'è a pelle, l'ochji, u nasu o a gola. Inoltre, u gonfiore pò accade ancu in varie regioni di u corpu, ghjunghjendu in bocca, palpebre è lingua è causendu gravi difficoltà di respirazione.
L'allergia à a droga hè assai simile à l'allergia alimentaria, però hè più faciule d'identificà l'allergenu, postu chì a reazione allergica si verifica pocu dopu à piglià u medicamentu specificu.
Cosa da fà:u trattamentu cunsiste in l'amministrazione di antihistaminici cum'è loratadina o cetirizina, o corticosteroidi cum'è prednisolone, ma in casu di una reazione seria, pò esse micca abbastanza è dunque duvete andà subitu à a sala d'urgenza, perchè l'allergia pò evoluzione à un scossa anafilattica. Sapete chì fà durante un scossa anafilattica.
Hè ancu assai impurtante avè un test di allergie alimentari per evità l'alimenti chì sò a fonte di u prublema.
4. Esposizione à sustanzi irritanti
L'esposizione à sostanze irritanti, cume u fumu di tabaccu o i tubi di scarico da e vitture, prudutti di pulizia è altre sostanze tossiche o irritanti, ponu irrità a gola, è ponu ancu causà pruriti è tosse in a zona.
Cosa da fà:Evità l'esposizione à e sostanze chì causanu prurito in a gola hè a misura più efficace. Tuttavia, se questu ùn hè micca pussibule, pudete aduprà pastiglie calmanti chì anu miele, limone o zenzeru in a so composizione, o gargare cù soluzioni à basa d'acqua è di sale.
5. Amigdalitis o fretu
Alcune infezioni respiratorie cum'è tonsillite, faringite, o un fretu ponu lasciare a gola pruriginosa prima di passà à sintomi più severi, cum'è u dolore o l'infiammazione in u situ. I sintomi ponu ancu include nasu chì cola, tosse, frebba, prurito à l'arechja, brividi è fastidiu.
Cosa da fà:u trattamentu dipende da u tippu d'infezzione, è generalmente, in casu di tonsillite o faringite batterica, u duttore pò prescrive antibiotici cum'è amoxicillina, eritromicina o penicillina, è analgesici è antiinfiammatori per alleviare u dolore è l'infiammazione, cume paracetamol è ibuprofenu. In casu d'influenza o di faringite virale, u trattamentu cunsiste in u trattamentu di sintomi cum'è infiammazione, dolore è frebba, cù analgesici, antinfiammatori è antipiretici cum'è paracetamol, ibuprofene, aspirina o novalgina.
Inoltre, pò ancu esse necessariu aduprà droghe per a tosse secca, cum'è Dropropizine, o per a tosse cù flema, cum'è Mucosolvan, è antihistaminici per alleviare i sintomi allergici, cum'è desloratadina o cetirizina.
6. Reflughju gastroesofagicu
U reflux gastroesofagicu hè u ritornu di u cuntenutu di u stomacu in l'esofago versu a bocca, causendu dolore, un gustu spiacevule è in certi casi prurigine in a gola per irritazione causata da u cuntenutu acidicu di u stomacu. Questu accade quandu u musculu chì si suppone di prevene chì l'acidu di u stomacu esca da ellu ùn funziona micca bè.
Cosa da fà: u trattamentu per u reflux cunsiste à piglià antiacidi chì neutralizeghjanu l'acidità di u stomacu, impedendu a brusgiatura in l'esofago, o procinetiche, chì acceleranu u svuotamentu gastricu, diminuendu cusì u tempu chì l'alimentu ferma in u stomacu. Amparate più nantu à e opzioni di trattamentu per u reflux gastroesofagicu.
7. Effetti secundarii di i medicazione
Alcuni medicamenti ponu causà prurito in a gola cum'è effetti collaterali è ùn devenu micca esse cunfusi cù una reazione allergica, chì hè assai cumuna in e persone chì piglianu ACE inibitori per esempiu, chì sò droghe aduprate per abbassà a pressione sanguigna.
Cosa da fà:questu effetti collaterale di solitu diminuisce cù u tempu, tuttavia, se persiste è causa assai disagiu, pò esse necessariu rimpiazzà u medicamentu. Inoltre, piglià una cucchiaiata di meli, gargarismu cù soluzioni d'acqua salata, o avè un tè cun zenzeru è limonu, pò aiutà à allevà a prurigazione di a gola.