OCD 'Joke' di Stephen Colbert ùn era micca astutu. Hè Stancu - è Nocivu
Cuntenutu
- Perchè pensu chì era pulita, ùn aghju micca ricunnisciutu chì u mo comportamentu era OCD.
- In realtà, però, OCD hè incredibilmente cumplicatu
- Hè sta varietà, pensu, chì rende difficiule di ricunnosce l'OCD. U mo OCD sembra completamente diversu da quellu di a prossima persona.
- Quandu a ghjente flippantly parla di esse "cusì OCD", sò generalmente focalizati nantu à a compulsione mentre mancanu l'ossessione.
- Per via di questu, ùn pudia micca impedisce di rotulà l'ochji nantu à l'ultimu scherzu di Stephen Colbert.
- Quandu paragunate TOC cun lavatu di mani ossessivu, sparghjite un mitu diffusu nantu à a nostra situazione: chì TOC sia solu nantu à a pulizia è l'ordine.
- Per quelli di noi cun OCD, "l'ordine compulsivu ossessivu" hè forse u peghju modu per descrive cumu ci simu attualmente.
Ié, aghju OCD. Innò, ùn mi lavu micca ossessivamente e mani.
"È se mi assassinu di colpu tutta a mo famiglia?" Strizzà, strizzà, strizzà.
"È se un tsunami vene è sparisce tutta a cità?" Strizzà, strizzà, strizzà.
"È se sò assittatu in l'uffiziu di u duttore è involuntariamente lariu un forte stridu?" Strizzà, strizzà, strizzà.
Finu à quandu mi ricordu, aghju fattu questu: aghju un pensamentu orribile, intrusivu, è strizzu a manu sinistra per impedisce à u penseru di manifestassi. Cum'è qualcunu puderia chjappà in legnu quandu discute un peghju scenariu, aghju pensatu chì era una superstizione strana.
Per parechje persone, u disordine ossessivu-compulsivu (OCD) sembra lavà eccessivamente e mani o tene u vostru scrivanu impeccabilmente organizzatu. Per parechji anni, pensu chì questu era ciò chì era OCD: pulizia.
Perchè pensu chì era pulita, ùn aghju micca ricunnisciutu chì u mo comportamentu era OCD.
L'avemu tutti intesu cintinara di volte nanzu: u troppu di a persona germafobica, ossessionata da l'igiene chì hè qualificata di "OCD". Sò cresciutu fighjendu spettaculi cum'è "Monk" è "Glee", induve i caratteri cù OCD avianu quasi sempre "OCD di contaminazione", chì s'assumiglia assai à esse eccessivamente puliti.
I scherzi nantu à a pulizia, incorniciati cum'è OCD, eranu una basa di cumedia stand-up à l'iniziu di l'anni 2000.
È avemu tutti intesu a ghjente aduprà u termine "OCD" per discrive e persone chì sò estremamente pulite, organizzate o fastidiose. A ghjente puderia dì: "Scusate, sò solu un pocu OCD!" quand'elli sò esigenti nantu à a so dispusizione di stanza o particularmente nantu à a cunvenzione di i so ghjuvelli.
In realtà, però, OCD hè incredibilmente cumplicatu
Ci hè dui cumpunenti principali di OCD:
- ossessioni, chì sò penseri chì sò intensi, sconvolgenti, è difficiule da cuntrullà
- compulsioni, chì sò rituali chì aduprate per alleviare quella ansietà
U lavatu di mani pò esse una compulsione per alcune persone, ma ùn hè micca un sintimu per parechji (è ancu per a maggior parte) di noi. In realtà, OCD pò presentà in una varietà di modi.
Generalmente, ci sò quattru tippi di OCD, cù i sintomi di a maggior parte di i populi chì rientranu in una o più di e categurie seguenti:
- pulizia è cuntaminazione (chì puderebbenu include lavà e mani)
- simetria è urdinamentu
- tabù, penseri è impulsi indesiderati
- accaparramentu, quandu a necessità di raccoglie o di tene certi elementi riguarda obsessioni o cumpulsioni
Per alcune persone, OCD pò trattà di ossessionà e credenze è i comportamenti religiosi è morali. Questu hè chjamatu scrupulosità. Altri ponu avè crisi esistenziali chì sò in realtà una parte di OCD esistenziale. Altri puderebbenu fighjà nantu à certi numeri o urdinendu certi elementi.
Hè sta varietà, pensu, chì rende difficiule di ricunnosce l'OCD. U mo OCD sembra completamente diversu da quellu di a prossima persona.
Ci hè tantu in OCD, è ciò chì vedemu in i media hè solu a punta di l'iceberg.
E spessu volte, l'OCD hè un disordine di gradu - micca necessariamente differenza.
Hè normale avè penseri aleatorii cum'è: "E se saltassi da questu edifiziu avà?" o "E se ci hè un squalo in sta piscina è mi morde?" A maiò parte di u tempu, però, questi penseri sò faciuli da scartà. I penseri diventanu ossessioni quandu vi fissate nantu à elli.
In u mo casu, mi immaginaraghju di saltà da un edifiziu ogni volta chì eru à un pianu altu. Invece di scaccià lu, penseraghju: "O Diu, sò veramente da fà". Più ci penseraghju, più peghju agisce l'ansietà, ciò chì mi rende ancu più cunvinta ch'ella accadrà.
Per trattà questi penseri, aghju una compulsione induve devu marchjà un numeru paru di passi, o torce a mo manu sinistra trè volte. À livellu raziunale, ùn hà micca sensu, ma u mo cervellu mi dice chì aghju bisognu di fà lu per impedisce chì u penseru diventi una realità.
A cosa di l'OCD hè chì di solitu si vede solu a compulsione, chì hè spessu (ma micca sempre) un cumpurtamentu visibile.
Mi pudete vede passendu in su è in giù o scuzzulendu a manu manca, ma ùn pudete micca vede i penseri in a mo testa chì mi stancianu è mi disgustanu. In listessu modu, pudete vede à qualchissia lavassi e mani, ma ùn capisce micca e so paure ossessive per i germi è e malatie.
Quandu a ghjente flippantly parla di esse "cusì OCD", sò generalmente focalizati nantu à a compulsione mentre mancanu l'ossessione.
Ciò significa chì capiscenu male u modu chì OCD funziona interamente. Ùn hè micca solu l'azzione chì rende stu disordine cusì angustiante - hè a paura è l'ossessivu "irrazionale", pensieri inevitabili chì portanu à i cumpurtamenti compulsivi.
Stu ciclu - micca solu l'azzioni chì femu per trattà - sò ciò chì definisce l'OCD.
È datu a pandemia COVID-19 in corso, parechje persone cun OCD stanu luttendu avà.
Parechji anu spartutu e so storie nantu à cumu u nostru focu annantu à u lavatu di mani alimenta e so ossessioni, è cumu stanu avà sperimentendu una serie di ansie pandemiche chì sò alimentate da e nutizie.
Cum'è parechje persone cun OCD, immaginaghju costantemente chì i mo amati diventanu estremamente malati è morenu. Di solitu mi ricordu chì a mo ossessione hè improbabile chì accada, ma, in mezu à una pandemia, ùn hè veramente tantu irrazionale.
Invece, a pandemia cunferma e mo peghju paure. Ùn possu micca "logica" a mo via di l'ansietà.
Per via di questu, ùn pudia micca impedisce di rotulà l'ochji nantu à l'ultimu scherzu di Stephen Colbert.
Quandu u duttore Anthony Fauci, capimachja di l'Istitutu Naziunale di l'Allergia è di e Malatie Infettive, hà raccomandatu à tutti di nurmalizà u lavu compulsivu di e mani, Colbert hà scherzatu chì hè "una bona nutizia per tutti quelli chì anu un disordine ossessivu-compulsivu. Felicitazioni, avà avete un ordine ossessivu-cumpulsivu! "
Mentre ùn hè micca pensatu male, scherzi cum'è questu - è scherzi cum'è Colbert's - rinfurzanu l'idea chì OCD hè qualcosa chì ùn hè micca.
Colbert ùn hè micca a prima persona à scherzà nantu à cume e persone cun OCD gestiscenu in un tempu induve u lavaggiu eccessivu di e mani hè incuragitu. Sti scherzi sò stati in tuttu Twitter è Facebook.
U Wall Street Journal hà ancu publicatu un articulu intitulatu "Tutti avemu bisognu di OCD avà", induve un psichiatre parla di cumu duveriamu tutti aduttà abitudini d'igiene più strette.
Ùn v’aghju da dì chì u scherzu di Colbert ùn hè micca scherzosu. Ciò chì hè divertente hè sughjettivu, è ùn ci hè nunda di male per fà un scherzu ghjucatu.
U prublema cù u scherzu di Colbert hè chì - divertente o micca - hè dannosu.
Quandu paragunate TOC cun lavatu di mani ossessivu, sparghjite un mitu diffusu nantu à a nostra situazione: chì TOC sia solu nantu à a pulizia è l'ordine.
Ùn mi possu aiutà ma dumandassi quantu più faciule seria statu per mè per uttene l'aiutu chì avia bisognu se i stereotipi intornu à l'OCD ùn esistessinu micca.
E se a sucietà ricunnosce i veri sintomi di OCD? E se i caratteri OCD in filmi è libri anu avutu una serie di penseri ossessivi è compulsioni?
È se avemu ritiratu quellu tropu di OCD chì si lavanu obsessivamente e mani, è invece aviamu i media chì mostranu u spettru cumpletu di ciò chì hè d'avè OCD?
Forse, allora, averia cercatu aiutu nanzu è ricunnisciutu chì i mo penseri intrusivi eranu sintomi di una malatia.
Invece di uttene aiutu, eru cunvintu chì i mo penseri eranu a prova chì eru malvagiu, è ignurendu u fattu chì era una malattia mentale.
Ma se avessi lavatu obsessivamente e mani? Probabilmente averaghju capitu chì avia OCD prima, è puderia avè ottenutu aiutu anni prima di fà.
Ciò chì hè di più hè chì sti stereotipi diventanu isolanti. Se u vostru OCD ùn mostra micca u modu in cui a gente pensa chì OCD si presenta, i vostri amati luttanu per capiscelu. Sò relativamente ordinatu, ma certamente micca un pulitore ossessivu, chì significa chì parechje persone ùn credenu micca chì u mo OCD sia reale.
Ancu i mo amichi i più ben intenzionati luttanu per fà a leia trà i mo movimenti di mani custanti è i stereotipi di OCD ch'elli anu vistu dapoi tanti anni.
Per quelli di noi cun OCD, "l'ordine compulsivu ossessivu" hè forse u peghju modu per descrive cumu ci simu attualmente.
Non solu semu di pettu à una grande quantità di circustanze chì inducenu l'ansietà - cumprese a solitudine, u disimpiegu diffusu, è u virus stessu - trattemu ancu di scherzi disinformati chì ci facenu sentì cum'è punchlines invece di persone.
U scherzu di Stephen Colbert nantu à l'OCD puderia micca esse statu malintenzionatu, ma sti scherzi danneghjanu attivamente a ghjente cum'è mè.
Quessi stereotipi oscuranu a realità di ciò chì significa campà cun OCD, rendendu più difficiule per noi di truvà aiutu - qualcosa chì parechji di noi avemu bisognu disperatamente avà, alcuni senza mancu capì.
Sian Ferguson hè un scrittore è ghjurnalista freelance basatu in Grahamstown, Sudafrica. A so scrittura copre questioni relative à a ghjustizia suciale è a salute. Pudete cuntattà a so in avanti Twitter.