Cume trattà l'asma scattatu da u clima fretu
Cuntenutu
- Chì leia ci hè trà u clima fretu è l'asma?
- Perchè l'aria fredda affetta i sintomi di l'asma?
- L'aria fredda hè secca
- U fretu aumenta u mucus
- Site più prubabile di ammalassi o di stà in casa quandu face u fretu
- Chì precauzioni devenu piglià e persone cun asma?
- Cumu pudete evità attacchi d'asma in u fretu?
- Chì altru pò causà un attaccu?
- Chì sò i sintomi di un attaccu d'asma?
- Chì pudete fà sè avete un attaccu di asma?
- Chì hè l'asportu per e persone cun asma?
Chì hè l'asma indotta da u fretu?
Sì avete asma, pudete truvà chì i vostri sintomi sò affettati da e stagioni. Quandu a temperatura cala, andà fora pò fà respirà più di un travagliu. È esercitassi à u fretu pò purtà sintomi cum'è a tosse è u sibilante ancu più veloce.
Eccu un ochju à ciò chì provoca l'asma indotta da u fretu è cumu prevene l'attacche durante i mesi invernali.
Chì leia ci hè trà u clima fretu è l'asma?
Quandu avete l'asma, e vostre vie aeree (tubi bronchiali) si gonfianu è si infiammanu in risposta à certi fattori scatenanti.E vie aeree gonfie sò più strette è ùn ponu piglià tantu aria. Hè per quessa chì e persone cun asma anu spessu prublemi per ripiglià fiatu.
L'inguernu hè un mumentu particularmente duru per e persone cun asma. Un studiu cinese di u 2014 hà trovu chì l'ingressi in l'ospedale per l'asma anu aumentatu durante i mesi invernali. È in u clima fretu di u nordu di a Finlandia, finu à u 82 per centu di e persone cun asma anu avutu mancanza di respiru quandu si esercitavanu in tempu fretu.
Quandu travagliate, u vostru corpu hà bisognu di più ossigenu, cusì a vostra respirazione accelera. Spessu, si respira per bocca per piglià più aria. Mentre u vostru nasu hà vasi sanguigni chì riscaldanu è umidificanu l'aria prima di ghjunghje in i vostri pulmoni, l'aria chì viaghja direttamente per a bocca ferma fredda è secca.
Eserciziu à l'aria aperta in tempu fretu furnisce aria fredda rapidamente à e vostre vie aeree. Sembra ancu aumentà a vostra probabilità di avè un attaccu d'asma. Chì ci hè di l'aria fredda chì provoca sintomi d'asma?
Perchè l'aria fredda affetta i sintomi di l'asma?
L'aria fredda hè dura per i sintomi di l'asma per parechje ragioni.
L'aria fredda hè secca
E vostre vie aeree sò rivestite cù un stratu finu di fluidu. Quandu si respira aria secca, quellu fluidu si evapora più veloce di quellu chì pò esse rimpiazzatu. E vie aeree secche diventanu irritate è gonfiate, ciò chì aggrava i sintomi di l'asma.
L'aria fredda provoca ancu e vostre vie aeree à pruduce una sustanza chjamata istamina, chì hè a stessa chimica chì u vostru corpu face durante un attaccu d'allergia. L'istamina provoca sibilanti è altri sintomi d'asma.
U fretu aumenta u mucus
E vostre vie aeree sò ancu rivestite cù un stratu di mucus protettivu, chì aiuta à eliminà e particelle malsane. In tempu fretu, u vostru corpu produce più mucus, ma hè più spessu è più appiccicatu di u normale. U mucus extra vi face più prubabile di catturà un infartu o un fretu.
Site più prubabile di ammalassi o di stà in casa quandu face u fretu
U raffreddore, l'influenza è altre infezioni respiratorie tendenu à circulà durante i mesi invernali. Sti infezioni sò ancu cunnisciuti per inizià i sintomi di l'asma.
L'aria fredda pò ancu cunduce in casa, induve a polvere, a muffa è a caspa di l'animali prosperanu. Questi allergeni scatenanu sintomi d'asma in alcune persone.
Chì precauzioni devenu piglià e persone cun asma?
Assicuratevi chì l'asma sia sottu cuntrollu prima chì l'invernu ghjunghje. Vede u vostru duttore per sviluppà un pianu d'azzione per l'asma è poi pigliate i medicinali chì u vostru duttore vi prescrive. Pudete piglià medicina ogni ghjornu (per un cuntrollu à longu andà) o ghjustu quandu ne avete bisognu (per un sollievu rapidu).
I medicinali regulatori à longu andà sò droghe chì pigliate ogni ghjornu per gestisce i vostri sintomi d'asma. Includenu:
- corticosteroidi inalati, cum'è fluticasone (Flovent Diskus, Flovent HFA)
- beta-agonisti à azzione lunga, cum'è salmeterol (Serevent Diskus)
- modificatori di leucotriene, cum'è montelukast (Singulair)
Nota: I beta-agonisti à longa azzione sò sempre aduprati à fiancu à i corticosteroidi inalati.
I medicinali di sollievu rapidu sò droghe chì pigliate solu quandu ne avete bisognu, cume prima di esercità à u fretu. Bronchodilatatori à azzione breve è anticolinergici sò esempi di sti farmaci.
Cumu pudete evità attacchi d'asma in u fretu?
Per prevene l'attacche d'asma, pruvate à stà in casa quandu a temperatura cala assai bassa, soprattuttu s'ellu hè sottu à 10 ° F (-12,2 ° C).
Sì avete da esce fora, copre u nasu è a bocca cù una sciarpa per riscaldà l'aria prima di respiralla.
Eccu alcuni altri suggerimenti:
- Bei fluidi in più in l'invernu. Questu pò mantene u mucus in i vostri pulmoni più finu è dunque più faciule per u vostru corpu da rimuovere.
- Pruvate à evità à qualchissia chì pare esse malatu.
- Uttenite u vaccinu contra a gripe à l'iniziu di u vaghjimu.
- Aspirate è spolverate a vostra casa spessu per eliminà l'allergeni interni.
- Lavate i vostri linzoli è coperte ogni settimana in acqua calda per sbarrazzassi di l'acari di polvere.
Eccu alcuni modi per prevene attacchi d'asma quandu esercitate fora in tempu fretu:
- Aduprate u vostru inalatore 15 à 30 minuti prima di esercità. Questu apre e vostre vie aeree per chì pudete respirà più faciule.
- Purtate un inalatore cun voi in casu avete un attaccu d'asma.
- Scaldate per almenu 10 à 15 minuti prima di travaglià.
- Purtate una maschera o una sciarpa nantu à a vostra faccia per riscaldà l'aria chì respirate.
Chì altru pò causà un attaccu?
U fretu hè solu unu di i numerosi trigger di asma. Altre cose chì ponu scatenà i vostri sintomi includenu:
- fumu di tabaccu
- prufumi forti
- allergeni cum'è u polu, a muffa, l'acari di a polvera è a caspa di l'animali
- eserciziu
- stress
- infezioni batteriche o virali
Chì sò i sintomi di un attaccu d'asma?
Sapete chì avete un attaccu di asma per via di sintomi cum'è:
- mancanza di fiatu
- tossu
- sibilante
- dulore o strettezza in u vostru pettu
- guai à parlà
Chì pudete fà sè avete un attaccu di asma?
Se cuminciate à sibilà o vi sentite mancatu di fiatu, riferitevi à u pianu d'azione per l'asma chì avete scrittu cù u vostru duttore.
Sì i vostri sintomi sò cusì severi chì ùn pudete micca parlà, pigliate a vostra medicina d'azione rapida è cercanu assistenza medica immediata. Puderete bisognu di stà in osservazione finu à chì a vostra respirazione si stabilisca.
Eccu alcune altre linee guida generali per ciò chì si deve fà se avete un attaccu d'asma:
- Pigliate dui à sei sbuffi da un inalatore di salvezza à azzione rapida. U medicamentu deve apre e vostre vie aeree è aiutà à respirà più faciule.
- Puderete ancu pudè aduprà un nebulizatore invece di un inalatore. Un nebulizatore hè una macchina chì trasforma a vostra medicina in una nebbia fina chì si respira.
- Sì i vostri sintomi ùn sò micca severi ma ùn migliuranu micca cù i primi soffii da u vostru inalatore, aspettate 20 minuti è poi pigliate un'altra dosa.
- Una volta chì vi sentite megliu, chjamate u vostru duttore. Puderete bisognu di tene à piglià a vostra medicina à azzione rapida ogni pochi ore per un ghjornu o dui.
Chì hè l'asportu per e persone cun asma?
U vostru attaccu d'asma deve calà una volta entratu da u fretu è pigliatu u to medicamentu.
Sì i vostri sintomi ùn migliuranu o parenu peghju sempre quandu site fora di u fretu, pudete avè bisognu di vede u vostru duttore per rivedere u vostru pianu d'azzione per l'asma. Puderanu cunsigliarle di cambià di medicinali o di vene cun altre strategie per gestisce a vostra situazione.