Colic in gravidanza: 6 cause principali è cumu per allevà
Cuntenutu
- Principali cause di colic in gravidanza
- 1. Gravidanza di Tubula
- 2. Staccamentu ovulare
- 3. Staccamentu di a placenta
- 4. Avvariamentu
- 5. U travagliu
- 6. Altre cause pussibuli
- Cumu allevà
- Colic in prima gravidanza
- Colic à a fine di a gravidanza
- Quandu andà à u duttore
U colicu in gravidanza hè nurmale, soprattuttu à l'iniziu di a gravidanza per via di l'adattazione di u corpu di a mamma à a crescita di u zitellu è ancu à a fine di a gravidanza, intornu à 37 settimane di gestazione, dendu testimunianze di l'iniziu di u travagliu.
Tuttavia, ci sò altre cundizioni chì ponu causà crampi severi è persistenti in gravidanza, è chì devenu esse valutati da u duttore. Inoltre, se i crampi ùn si fermanu micca dopu un pocu o sò accumpagnati da sanguinamentu vaginale, secrezione o febbre, hè impurtante cunsultà un ginecologu.
Principali cause di colic in gravidanza
Alcune cundizioni chì ponu ancu causà colic durante a gravidanza sò:
1. Gravidanza di Tubula
A gravidanza tubaria, chjamata ancu gravidanza ectopica, si verifica quandu l'embrione ùn si sviluppa micca in l'utru, ma in i tubi uterini, chì di solitu porta à sanguinamentu è abortu.
2. Staccamentu ovulare
U staccamentu ovulare hè causatu da u staccamentu di u saccu gestazionale prima di a 20a settimana di gravidanza è hè caratterizatu da a presenza di un ematoma causatu da l'accumulazione di sangue trà l'utru è u sac gestazionale. Questu ematoma pò peghju cù sforzu è, più grande hè l'ematoma, più grande hè u risicu di consegna pretermina, aborto spontaneu è distaccu placentariu.
3. Staccamentu di a placenta
U distaccu placentariu si faci quandu a placenta hè siparata da u muru di l'utru per via di l'infiammazione è di i cambiamenti in a circulazione sanguigna in a placenta, cum'è un sforzu fisicu intensu è pressione alta o pre-eclampsia, chì provoca sanguinamenti vaginali è crampi severi. Hè una situazione periculosa è richiede un'intervenzione immediata.
4. Avvariamentu
L'abortu spontaniu pò accade à l'iniziu di a gravidanza per via di parechje situazioni, cum'è attività fisica eccessiva, usu di medicazione, certi tes, infezioni o traumatisimi. Amparate circa 10 cause di aborto spontaneu.
5. U travagliu
I crampi chì apparsu dopu 37 settimane di gestazione, chì anu una intensità progressiva è diventanu più custanti cù u tempu ponu esse indicative di travagliu.
6. Altre cause pussibuli
Altre cause pussibuli di coliche durante a gravidanza sò virus, avvelenamentu alimentariu, appendicite o infezioni urinarie, è si consiglia di andà à u duttore appena e prime dolore apparsu.
Cumu allevà
U sollievu di e coliche si face secondu a so causa è secondu i cunsiglii medichi. In certi casi, l'ostetricu pò prescrive l'usu di medicinali per riduce u dolore è l'inconfortu di i còlichi.
Di solitu quandu a donna si calma è si rilassa mentre riposa, i crampi diminuiscenu, ma hè impurtante nutà quante volte à u ghjornu i crampi sò apparsi è in chì situazioni si sò migliorate o peghju.
Colic in prima gravidanza
In principiu di gravidanza, hè nurmale di sperimentà i còlichi è di solitu currisponde à unu di i segni di gravidanza. A colica à l'iniziu di a gravidanza accade per via di a crescita di l'utru è di l'adattazione à l'implantazione di l'embrione. Infezzioni urinarii o vaginali, cù secrezione, sò ancu rispunsevuli di l'apparizione di crampi in a prima gravidanza. Vede quale sò i primi 10 sintomi di gravidanza.
Durante a gravidanza, l'accumulazione di gasi in l'intestinu pò ancu causà coliche per via di una cattiva digestione di certi alimenti cum'è fagioli, broccoli o ghjacciu. U còlicu dopu à u rapportu sessuale in gravidanza hè nurmale, chì l'orgasimu provoca ancu cuntrazzioni uterina.
Colic à a fine di a gravidanza
Colic à a fine di a gravidanza pò significà chì u tempu di consegna hè avvicinatu. Questa còlica hè u risultatu di u muvimentu di u zitellu in u ventre o di u so pesu chì presse i musculi, ligamenti è vene, causendu dolore è disconfort. Amparate à identificà e cuntrazioni in gravidanza.
Quandu andà à u duttore
Hè impurtante chì a donna vada à u ginecologu o ostetricu quandu ella hà crampi frequenti è dolorosi chì ùn si fermanu mancu à u riposu. Inoltre, hè cunsigliatu d'andà à u duttore se sperimentate sintomi cum'è sanguinamentu vaginale, frebba, brividi, vomitu o dolore quandu urinate à u principiu o à a fine di a gravidanza, o se sospettate l'iniziu di u travagliu. Sapete ricunnosce i segni di u travagliu.
À l'appuntamentu di u duttore, a donna deve dì tutti i sintomi chì hà in modu chì u duttore pò identificà ciò chì causa u colic è poi eseguisce a procedura necessaria.