12 passi per bagnassi in lettu per a persona letta
Cuntenutu
Sta tecnica per bagnà qualchissia lettu, cù sequelae di colpu, sclerosi multipla o dopu chirurgia cumplessa, per esempiu, aiuta à riduce u sforzu è u travagliu fattu da u caregiver, è ancu per aumentà u cunfortu di u paziente.
U bagnu duveria esse datu almenu ogni 2 ghjorni, ma l'ideale hè di tene u bagnu tutte e volte chì a persona si facia una duscia prima di esse lettu.
Per bagnà u lettu in casa, senza aduprà un materasso impermeabile, hè cunsigliatu di mette un grande saccu di plastica apertu sottu à u linzolu per ùn bagnà u materasso. Poi devi seguità questi passi:
- Pone a persona nantu à e so spalle è trascinalla cù cura versu u latu di u lettu duve vanu à bagnassi;
- Cacciate u cuscinu è e coperte, ma tenite un fogliu annantu à a persona per evità i raffreddori è l'influenza;
- Pulite l'ochji cù una garza bagnata o un pannu pulitu, umidu, senza sapone, partendu da u cantonu internu di l'ochju versu l'esternu;
- Lavate a faccia è l'arechje cù una spugna umida, evitendu l'acqua di entre in l'ochji o in l'arechje;
- Asciucate a faccia è l'ochji cù un asciugamanu seccu è dolce;
- Mettite sapone liquidu in l'acqua, scopre i bracci è u ventre è, aduprendu a spugna immersa in acqua è sapone, lavate i bracci, cuminciendu cù e mani versu l'ascelle, è dopu continuate à lavà u pettu è u ventre;
- Asciucate e bracce è u ventre cù l'asciugamanu è poi rimettite u linzolu in cima, lascendu e gambe nudi sta volta;
- Lavate e gambe cù una spugna imbevuta di sapone è acqua, da i pedi à e cosce;
- Asciucate bè e ghjambe cù l'asciugamanu, fendu una attenzione particulare à l'asciugatura trà e dite per ùn avè tigna;
- Lavate a zona intima, partendu da u fronte è muvendusi in daretu versu l'anu. Per lavà a regione di l'anu, una punta hè di girà a persona da u so latu, prufittendu di l'occasione di pieghje u linzolu umitu versu u corpu, mettendu un seccu sopra à a metà di u lettu chì hè liberu;
- Asciucate bè l'area intima è, ancu cù a persona chì si trova à fiancu, lavate a spalle cù l'altra spugna umida è pulita per ùn cuntaminà a spalle cù resti di feci è urina;
- Posa a persona nantu à u fogliu seccu è caccià u restu di u fogliu umitu, stendu u fogliu seccu nantu à tuttu u lettu.
Infine, duverebbe vestisce a persona cun vestiti adatti à a temperatura in a stanza, affinchì ùn sia micca fretu ma ancu ch'ellu ùn sia troppu caldu.
Se un plasticu hè statu adupratu sottu à u linzolu per ùn bagnà u materasso, deve esse cacciatu in listessu tempu è in u listessu modu chì u fogliu umitu hè cacciatu da l'acqua di u bagnu.
Oltre à bagnassi, lavà i denti hè ancu impurtante, vedi e precauzioni chì duvete piglià in a video:
Materiale necessariu per bagnà u lettu
U materiale chì deve esse separatu prima di u bagnu include:
- 1 Bacinu mediu cù acqua calda (circa 3 L d'acqua);
- 2 gasa pulita per l'ochji;
- 2 spugne tenere, una hè aduprata solu per u genitale è l'anu;
- 1 grande asciugamanu di bagnu;
- 1 cucchiaia di sapone liquidu da diluce in acqua;
- Fogli puliti è secchi;
- Vestiti puliti da purtà dopu à a duscia.
Una alternativa interessante per facilità u tempu di u bagnu hè di aduprà un lettu speciale per bagnassi, cum'è a stendita sanitizante di marca. Cunfortu Confort, per esempiu, chì pò esse acquistatu in un magazinu di attrezzature mediche è ospedaliere per un prezzu mediu di R $ 15,000.
Cumu lavà i capelli in lettu
In certi dui bagni, per risparmià tempu è travagliu, pudete ancu prufittà di lavà i capelli. Lavà i capelli hè un compitu altrettantu impurtante cum'è u bagnu, ma pò esse fattu menu volte à a settimana, da 1 à 2 volte, per esempiu.
Per fà sta tecnica, una sola persona hè necessaria, tuttavia l'ideale hè chì ci sia un'altra persona chì possi tene u collu di a persona durante u lavatu, per facilità a procedura è rende a persona più comoda:
- Trascinate a persona, stesa nantu à e so spalle, versu u pede di u lettu;
- Cacciate u cuscinu da a testa è mettelu sottu à u spinu, affinchì a testa sia inclinata leggermente in daretu;
- Pone un plasticu sottu à a testa di a persona per ùn avè micca bagnatu u materasso, è poi mette un asciugamanu sopra u plasticu per rende lu più comodu;
- Pone un cuntaineru bassu o un saccu di plastica sottu a testa;
- Girate pianu pianu l'acqua nantu à i vostri capelli cù l'aiutu di un bichjeru o di una tazza. In questu passu hè impurtante aduprà quantunque poca acqua per evità di bagnà u materasso, soprattuttu quandu si usa u saccu;
- Shampoo i vostri capelli, massaghjendu u vostru scalp cù i vostri ditti;
- Risciacquate i capelli per caccià u shampoo, aduprendu torna a tazza o a tazza;
- Cacciate u saccu o u cuntaineru sottu à a testa è, cù u asciugamanu, cacciate l'acqua in eccessu da i capelli;
Dopu avè lavatu i capelli, duvete asciugà cù u colpu, evitendu chì si umidi. Inoltre, hè impurtante pettinallu per evità di esse imbarazzatu, preferibilmente aduprendu una spazzola di setole soffice.
Siccomu lavà i capelli pò bagnà i linzoli, una bona punta hè di lavà i capelli à tempu à u bagnu in u lettu, evitendu di cambià i linzoli più spessu di u necessariu.
Cura dopu à u bagnu
In u casu di e persone chì anu bendaggi, hè impurtante evità di bagnà a fascia per ùn infettà a ferita, tuttavia, sì accade, a fascia deve esse rifatta o allora, andate à u centru di salute.
Dopu u bagnu à u lettu, hè impurtante di applicà una crema idratante nantu à u corpu è mette diodoranti in l'ascelle per evità u cattivu odore, aumentà u cunfortu è evità prublemi di pelle, cum'è a pelle secca, lesioni o infezioni fungali, per esempiu.