Cumu evità a perdita di memoria
Cuntenutu
- 1. Praticate eserciziu fisicu 3 volte à settimana
- 2. Lettura è creazione di ghjochi di penseru
- 3. Adopte una dieta mediterranea
- 4. Trattate l'ansietà è a depressione
- 5. Dormi da 6 à 8 ore à ghjornu
- 6. Evite i sonniferi
- 7. Evite e bevande alcoliche
- 8. Fate cuntrolli annuali
A perdita di memoria pò avè parechje cause, a più cumuna chì si verifica in e persone chì sò stressate, ansiosi o chì ùn ripusanu micca cù una bona notte di sonnu, è ancu in e persone di più di 60 anni, quandu i neuroni sò più deteriorati è ponu retene menu informazioni, à u scurdamentu di situazione recenti, cume induve avete tenutu un ughjettu, dendu un missaghju o arricurdendusi di un nome.
Queste situazioni ponu esse prevenite cù attitudini chì stimulanu è equilibranu u funziunamentu cerebrale, cume avè abitudini alimentari sane, ricche in antiossidanti, evitendu u stress, praticendu esercizii fisichi, in più di piglià letture è di cuncentrazione di attività.
Tuttavia, se a perdita di memoria inizia à disturbà l'attività di ogni ghjornu o hè costante, hè impurtante cunsultà cun un neurologu o un geriatricu, in modu chì e malatie pussibuli chì portanu à a perdita di memoria, cum'è l'Alzheimer, a depressione, sò investigate. O l'ipotiroïdismu, per esempiu. Per capisce megliu e malatie è e situazioni chì portanu à a perdita di memoria, verificate ciò chì causa è cumu trattà a perdita di memoria.
Cusì, l'attitudine chì deve esse presa per evità prublemi di memoria o malatie, in particulare a demenza di Alzheimer, sò:
1. Praticate eserciziu fisicu 3 volte à settimana
L'eserciziu fisicu migliurà a circulazione è u flussu di sangue à u cervellu, prutegge e vostre cellule. L'attività devenu esse praticate almenu 3 volte à settimana, ma idealmente 5 volte à settimana.
Inoltre, esercitassi prutege u corpu da altre malatie chì sò dannose per a salute di u cervellu, cume a pressione alta, u diabete è u colesterolu.
2. Lettura è creazione di ghjochi di penseru
Stà attivu mentalmente hè di primura per stimulà e cellule di u cervellu è prevene di deteriorassi, ciò chì porta à difficultà di ragiunamentu è di ritenzione di l'infurmazioni.
Dunque, leghjendu sempre un libru, ghjucendu à ghjochi chì utilizanu ragiunamentu cum'è cruciverba, ricerche di parolle, sudoku o ancu piglià un cursu di lingua, musica o qualsiasi sughjettu chì vi interessa hè una sfida per u cervellu, ciò chì face cun quale si sforza di stà attivo.
3. Adopte una dieta mediterranea
Una dieta chì evita di cunsumà prudutti industrializati, ma hè ricca in frutti, ligumi, pesci è alimenti sani, cuntene elementi antioxidanti è antiinflamatori essenziali per u cervellu, essendu assai impurtante per a prevenzione di a perdita di memoria è u sviluppu di l'Alzheimer.
Alcuni elementi essenziali di ogni dieta per a salute di u cervellu sò omega 3 è vitamina E, presenti in oliu d'oliva, pesci, noce è amandule, antiossidanti, cum'è vitamina C, zincu, magnesiu è potassiu, prisenti in frutti, ligumi è ligumi, oltre à e fibre , prisente in granu interu. Inoltre, hè impurtante evità l'alimenti ricchi in zuccheru, grassi saturi è sale, postu chì impediscenu a circulazione è impediscenu a funzione cerebrale.
Scuprite i cunsiglii da u nostru nutrizziunistu nantu à ciò chì manghjà:
4. Trattate l'ansietà è a depressione
L'ansietà è u stress sò cause impurtanti di dimenticanza improvvisa è di perdita di memoria, postu chì rendenu difficiule a cunservazione di l'infurmazioni, lascianu u cervellu cunfusu per pudè accede à i ricordi, in più di pruduce ormoni cum'è cortisol è adrenalina, chì sò dannosi per questu organu . Dunque, queste situazioni devenu esse trattate cù attività di rilassamentu, cum'è meditazione, yoga è esercizii fisichi, è psicoterapia.
Tuttavia, quandu l'ansietà hè grave o quandu a depressione hè presente, pò esse ancu necessariu cunsultà cun un psichiatra per inizià u trattamentu cù l'usu di droghe ansiolitiche o antidepressive, chì sò impurtanti per migliurà a salute mentale è prevene i danni à u cervellu. Amparate più cunsiglii per cumbatte u stress è l'ansietà.
5. Dormi da 6 à 8 ore à ghjornu
L'abitudine di dorme bè, trà 6 è 8 ore à ghjornu, hè di primura per u cervellu per pudè riparà i ricordi è cunsulidà tuttu ciò chì s'hè amparatu tutta a ghjurnata. Un cervellu stancu aumenta ancu i livelli di stress è rende difficiule di cunservà l'infurmazioni è u ragiunamentu cù u tempu, chì provoca à tempu dimenticanza è confonde a persona.
Scuprite chì sò i 10 cunsiglii chì devenu esse seguitati per dorme bè.
6. Evite i sonniferi
Alcune pillole per dorme, cum'è Diazepam, Clonazepam (Rivotril) o Lorazepam, per esempiu, devenu esse aduprate solu in i casi necessarii, prescritti da u psichiatra o neurologu, perchè s'ellu si usa eccessivamente è inutilmente, aumentanu u risicu di Alzheimer.
Altri medicazione, cum'è anticonvulsivanti è farmaci anti-vertigini, cum'è Cinarizine è Flunarizine, per esempiu, ponu ancu causà cunfusione cerebrale è dimenticanza. Cusì, hè assai impurtante di cumincià à aduprà medicinali solu cù cunsiglii medichi.
7. Evite e bevande alcoliche
Un alcolu eccessivu, in più di altre abitudine, cume fumà è aduprà droghe, sò altamente tossichi per u cervellu, acceleranu a perdita di memoria è impediscenu u ragiunamentu, è devenu esse evitati se vulete avè una bona salute cerebrale.
8. Fate cuntrolli annuali
Hè assai impurtante di investigà a presenza è di fà u trattamentu currettu di malatie cum'è pressione sanguigna alta, diabete, colesterolu altu o cambiamenti ormonali, perchè sì ùn sò micca cuntrullati, ponu compromettà a circulazione sanguigna è deteriorà gradualmente u funziunamentu di vari organi, cum'è u cervellu, u core è i reni.