Difficultà di parlà u "R": cause è esercizii
Cuntenutu
- Ciò chì provoca difficoltà à parlà u R
- Esercizii per parlà u R currettamente
- 1. Esercizii per a "r" vibrante
- 2. Esercizii per u forte "R"
- Quandu fà l'esercizii
U sonu di a lettera "R" hè unu di i più difficiuli à fà è, dunque, parechji zitelli anu difficultà à pudè parlà e parolle chì cuntenenu quella lettera currettamente, sia à u principiu, à mezu o à a fine di u parolla. Sta difficultà pò durà parechji anni, senza significà chì ci hè un prublema è, dunque, si deve evità di mette troppu pressione nantu à u zitellu, creendu stress inutile chì pò purtà à a paura di parlà è, ancu finendu per creà un prublema di parlatu.
Tuttavia, se dopu à 4 anni di età u zitellu ùn hè ancu incapace di parlà u "R", hè cunsigliatu di cunsultà un logopedista, postu chì hè pussibule chì ci sia qualchì difficultà chì impedisce u sonu di esse pruduttu, è l'aiutu di un spezialistu hè assai impurtante. di parlà.
A difficultà di parlà u "R" o "L", per esempiu, hè generalmente cunnisciuta scientificamente cum'è dislalia o disordine foneticu è, dunque, questu pò esse u diagnosticu datu da u logopedu o da un pediatra. Leghjite più nantu à a dislalia.
Ciò chì provoca difficoltà à parlà u R
A difficultà di parlà u sonu di a lettera "R" accade di solitu quandu a musculatura di a lingua hè assai debule o ci hè qualchì cambiamentu in e strutture di a bocca, cum'è una lingua attaccata, per esempiu. Eccu cumu identificà a lingua attaccata.
Ci hè dui tippi principali di R in discorsu:
- Forte "R": chì hè u più faciule da pruduce è hè di solitu u primu à esse fattu da u zitellu. Si face aduprendu di più a regione di a gola è di u spinu di a lingua è raprisenta u "R" chì apparisce più spessu à l'iniziu di e parolle, cum'è "King", "Mouse" o "Stopper";
- "r" debule o r vibrante: hè u "r" u più difficiule da pruduce perchè implica l'usu di a vibrazione di a lingua. Per questa ragione, hè a "r" chì i zitelli anu u più difficultà à fà. Hè u sonu chì riprisenta a "r" chì apparisce di solitu à mezu o fine di e parolle, cum'è "porta", "maritassi" o "ghjucà", per esempiu.
Sti dui tippi di "R" ponu varià secondu a regione induve site campatu, postu chì l'accentu pò influenzà a manera di leghje una certa parolla. Per esempiu, ci sò i lochi induve si leghje "porta" è altri induve si leghje "poRta", leghjendu cù soni diversi.
U sonu u più difficiule da pruduce hè u "r" vibrante è di solitu si face indebbulendu i musculi di a lingua. Dunque, per pudè dì sta "r" currettamente, duvete fà esercizii chì rinfurzanu sta musculatura. In quantu à u sonu forte "R", hè megliu à furmà u sonu parechje volte, finu à chì esce di manera naturale.
Esercizii per parlà u R currettamente
U megliu modu per pudè parlà currettamente u R hè di cunsultà un logopedista, per identificà a causa specifica di u prublema è cumincià u trattamentu cù i migliori esercizii per ogni casu. Tuttavia, alcuni esercizii chì ponu aiutà sò:
1. Esercizii per a "r" vibrante
Per allenà u "r" vibrante o u "r" debule, un grande eserciziu hè, parechje volte à u ghjornu, di cliccà a lingua 10 volte di fila, per i prossimi 4 o 5 gruppi. Tuttavia, un altru eserciziu chì pò ancu aiutà hè di tene a bocca aperta è, senza muvà a mascella, fà i seguenti muvimenti:
- Mettite a lingua fora u più pussibule è poi tirate indietro u più pussibule. Repetite 10 volte;
- Pruvate di tuccà a punta di a lingua à u nasu è dopu u chin è ripetite 10 volte;
- Pone a lingua à un latu di a bocca è dopu à l'altru, pruvendu à ghjunghje u più luntanu da a bocca è ripete 10 volte.
Queste esercitazioni aiutanu à rinfurzà a musculatura di a lingua è, dunque, ponu fà più faciule à dì u vibrante "r".
2. Esercizii per u forte "R"
Per pudè dì u forte "R" cù a gola hè megliu mette una matita in bocca è avvitassi cù i denti. Tandu, duvete dì a parolla "fà un sbagliu" aduprendu a gola è pruvate à ùn move micca e labbre o a lingua. Quandu puderete, pruvate à dì parolle cù un "R" forte, cum'è "King", "Rio", "Stopper" o "Mouse" finu à ch'elli sianu facili da capì, ancu cù a matita in bocca.
Quandu fà l'esercizii
Duvete principià l'esercizii per parlà u "R" currettamente u più prestu pussibule, subitu dopu à l'età di 4 anni, soprattuttu prima chì u zitellu cummencia à amparà e lettere. Questu hè chì, quandu u zitellu sia capace di parlà currettamente, serà più faciule per assucià e lettere ch'ellu scrive cù i soni ch'ellu face cù a so bocca, aiutendulu à scrive megliu.
Quandu sta difficultà à parlà u "R" ùn hè trattata durante a zitiddina, pò ghjunghje à l'adultu, micca solu migliurendu si cù a vita d'ogni ghjornu.
Sti esercizii ùn dispensanu micca di cunsultà cun un logopedista, hè cunsigliatu di cunsultà stu prufessiunale quandu u zitellu ùn pò micca pruduce a "R" dopu l'età di 4 anni.