Cumu risolve 6 prublemi cumuni di allattamentu
Cuntenutu
- 1. Split nipple
- 2. Latte lapidatu
- 3. Gonfiore è indurimentu di u senu
- 4. Ugellu inversu o pianu
- 5. Pocu pruduzzione di latte
- 6. Assai pruduzzione di latte
- Cunsiglii per evità prublemi cumuni di allattamentu
I prublemi di allattamentu materni i più cumuni includenu un nipple cracked, un latte petricosu è un senu gonfiu è duru, chì di solitu apparisce in i primi ghjorni dopu à avè parturitu o dopu un bellu pezzu allattendu u zitellu.
Di solitu, questi prublemi di allattamentu causanu dolore è disagiu per a mamma, tuttavia, ci sò tecniche semplici, cume u zitellu chì face una bona presa nantu à u senu o a donna chì cura i seni, per esempiu, chì aiutanu à evità queste situazioni è chì pò esse risoltu facilmente cù l'aiutu di una infermiera.
Eccu cumu risolve ognunu di i prublemi seguenti:
1. Split nipple
Quandu u capezzolu hè crepatu, a donna hà una crepa è pò avè dolore è sangue in u senu. Stu prublema si pone per via di a pusizione sbagliata di u zitellu per allattà o per a secchezza di u capezzolu è hè di solitu cumunu in e prime settimane dopu à a nascita.
Cumu risolve: Stu prublema cumunu di pettu à l'allattamentu pò esse risoltu se a donna piglia è lascia una goccia di latte nantu à u capezzolu dopu ogni alimentazione. Se u dulore hè assai severu, a mamma deve sprime u latte manualmente o cù una pompa è dà à u zitellu una tazza o una cucchiaia finu à chì u capezzolu migliuri o guarisci cumpletamente.
Ci sò ancu capezzoli chì allattanu chì riducenu u dulore causatu da a succhia di u zitellu o ancu unguenti cù lanolina in a custituzione chì aiutanu à guarisce u capezzolu. Inoltre, aiutà u zitellu à ottene una presa curretta mentre allatta hè criticu. Cunnosce a pusizione curretta per l'allattamentu.
2. Latte lapidatu
U latte lapidatu si faci quandu u latte maternu ùn esce micca, postu chì u canali materni sò intuppati è a donna sente un pezzu in u senu, cum'è s'ellu fussi un pezzu, cù a pelle rossa in quellu locu è assai dulore.
Cumu risolve: Hè impurtante per a mamma di purtà abiti sciolti è un braccialettu chì sustene bè i seni senza cumpressà u senu per impedisce chì i canali s'imbruchinu. Inoltre, un massaghju di senu deve esse fattu per sprimà u latte è prevene a mastite. Vede cumu massaggiare i seni acciottolati.
3. Gonfiore è indurimentu di u senu
U gonfiore è u rinfurzamentu di u senu si chjamanu ingorgimentu di u senu è si producenu quandu ci hè una alta pruduzzione di latte, chì pò cumparisce intornu à u 2u ghjornu dopu à a consegna. In questi casi, a donna hà una frebba è u senu diventa rossu, a pelle lucente è allungata è u senu diventa cusì duru è gonfiu chì l'allattamentu diventa assai dulurosu.
Cumu risolve: Per risolve l'ingurgimentu di i seni hè impurtante allattà ogni volta chì u zitellu vole aiutà à sviutà u senu. Inoltre, dopu allattà, l'acqua fredda deve esse applicata à i seni, cù una cumpressa o in bagnu, aiuta à riduce u gonfiore è u dolore.
Quandu a donna ùn risolve l'ingurgimentu di u senu, a mastite, chì hè una infezzione sinusale, pò causà sintomi cum'è febbre alta è malessere, simile à l'influenza. In questu casu, hè necessariu piglià un antibioticu, prescrittu da u duttore. Amparate più nantu à a mastite.
4. Ugellu inversu o pianu
Avè u capezzolu invertitu o piattu, ùn hè micca esattamente un prublema perchè u zitellu hà bisognu à schjattà l'areola è micca u capezzolu, allora ancu se a donna hà un capezzolu invertitu o assai chjucu, serà capace di allattà.
Cumu risolve: Per una mamma cù capezzoli piatti o invertiti per allattà cù successu, hè di primura stimulare u capezzolu prima di allattà. Cusì, a stimulazione di u capezzolu per ch'ellu diventi più visibile, pò esse fatta cù a pompa di pettu, è deve esse fatta per 30 à 60 secondi sempre prima di allattà o aduprà una siringa adattata.
Sì sti tecniche ùn sò micca pussibuli, pudete aduprà capezzoli artificiali chì sò applicati nantu à u pettu è chì aiutanu à allattà. Vede più cunsiglii per allattà cù i capezzoli invertiti.
5. Pocu pruduzzione di latte
Pruduce pocu latte ùn deve esse vistu cum'è un prublema, postu chì ùn mette micca in periculu a salute di a donna o di u zitellu, è in questi casi, u pediatre indica l'usu di latte artificiale.
Cumu risolve: Per aumentà a produzione di latte, u zitellu deve esse permessu di allattà quandu vole è per u tempu ch'ellu vole, offrendu entrambi i seni à ogni manghjà. A mamma duveria ancu fà cresce u cunsumu di cibi ricchi d'acqua, cum'è pumati o angurie, per esempiu, è beie 3 litri d'acqua à ghjornu o tè. Scuprite chì tes sò menu adattati durante l'allattamentu.
6. Assai pruduzzione di latte
Quandu ci hè una pruduzzione alta di latte, ci hè un risicu più grande di sviluppà fissure, engorgement di senu è mastite. In questi casi, per via di u latte in eccessu, l'allattamentu à u senu diventa più difficiule per u zitellu, ma ùn causerà alcun dannu à a salute.
Cumu risolve: Si deve pruvà à caccià u latte in eccessu cù una pompa è tenelu in frigorifero, chì pò esse datu più tardi à u zitellu. Hè ancu impurtante di aduprà sempre un prutettore di nipple in silicone per prevene l'umidità eccessiva. Vede cumu conservà u latte.
Cunsiglii per evità prublemi cumuni di allattamentu
Per evità alcuni prublemi cumuni di allattamentu, cume l'ingorgu di u senu, a mastite è a fessura di u capezzolu, hè di primura avè qualchì cura di u senu ogni ghjornu, cum'è:
- Lavate i capezzoli solu una volta à ghjornu cù acqua calda, evitendu l'usu di savonu;
- Lasciate chì u zitellu abbandunessi u pettu spontaneamenteo, se ne necessariu, mette un ditu cù dolcezza nantu à a bocca di u zitellu per interrompe a succhia è, senza mai tirà a bocca di u zitellu da u pettu;
- Applica una goccia di latte à u capezzolu è l'areola, dopu ogni alimentazione è dopu u bagnu, postu chì facilita a guariscenza;
- Esponendu i capezzoli à l'aria, quandu hè pussibule, in l'intervallu trà l'alimentazione;
- Impedisce chì i capezzoli si bagninu, è l'usu di prutettori di silicone per u nipple deve esse sceltu.
Queste misure devenu esse adottate durante u periodu quandu a donna allatta è deve esse rispettata ogni ghjornu per evità complicazioni.