Cumu funziona u sistema riproduttivu maschile

Cuntenutu
- Chì sò l'organi sessuali maschili
- 1. Scrotum
- 2. Testiculi
- 3. Ghiandole sessuale accessorii
- 4. Pene
- Cumu Funziona u Cuntrollu Ormonale
U sistema riproduttivu maschile risulta da un inseme di organi interni è esterni, chì rilascianu ormoni, androgeni, è sò regolati da u cervellu attraversu l'ipotalamu, chì secretanu l'ormone liberatore di gonadotropina è l'ipofisi, chì rilascia l'ormone folliculu-stimulante è luteinizante. .
E caratteristiche sessuale primarie, chì includenu i genitali maschili, si formanu durante u sviluppu fetale è quelli secondarii sò furmati da a pubertà, trà l'età di 9 è 14 anni, quandu u corpu di u zitellu diventa un corpu maschile, in u quale si sviluppanu l'organi genitali maschili, in quantu à l'aspettu di a barba, capelli in tuttu u corpu è ispessimentu di a voce.
Chì sò l'organi sessuali maschili
1. Scrotum

U scrotum hè un saccu di pelle sciolta, chì hà a funzione di sustene i testiculi. Sò separati da un septum, chì hè furmatu da u tissutu musculare è quandu si contrae, provoca a ruga di a pelle di u scrotum, chì hè assai impurtante per regulà a temperatura, postu chì hè in i testiculi chì i spermati sò prudutti.
U scrotum hè capace di mantene a temperatura di i testiculi sottu à a temperatura di u corpu, postu chì hè fora di a cavità pelvica. Inoltre, in certe cundizioni, cum'è l'esposizione à u fretu, u musculu cremaster, chì inserisce in u scrotum è suspende u testiculu, alza i testiculi durante l'esposizione à u fretu, evitendu chì si raffreddi, chì si verifica ancu durante l'eccitazione sessuale.
2. Testiculi

L'omi anu nurmalmente dui testiculi, chì sò organi cù una forma ovale è chì misuranu circa 5 cm di lunghezza è 2,5 cm di diametru ciascunu, pesanu circa 10 à 15 grammi. Questi organi anu a funzione di secretà l'ormoni sessuali implicati in a spermatogenesi, chì cunsiste in a furmazione di sperma, è chì stimulanu u sviluppu di e caratteristiche sessuale maschili.
U funziunamentu di i testiculi hè influenzatu da u sistema nervosu centrale, per mezu di l'ipotalamu, chì secreta l'ormone liberatore di gonadotropina (GnRH), è l'ipofisi, chì rilascia l'hormone folliculu-stimulante (FSH) è luteinizante (LH).
Dentru i testiculi, ci sò tubuli seminiferi, induve si face a differenziazione di e cellule germinali in spermatozoi, essendu poi rilasciati in u lume di i tubuli è continuendu à maturà longu u so percorsu attraversu i canali di u sistema riproduttivu. Inoltre, i tubuli seminiferi anu ancu cellule Sertoli, chì sò responsabili di a nutrizione è a maturazione di e cellule germinali, è u tessutu interstiziale chì circonda questi tubuli cuntene cellule Leydig, chì producenu testosterone.
3. Ghiandole sessuale accessorii

Queste ghiandole sò responsabili di secretà gran parte di u sperma, chì hè assai impurtante per u trasportu è a nutrizione di i sperma è in a lubrificazione di u pene:
- Vesicule seminali:sò strutture chì sò daretu à a basa di a vejiga è davanti à u rettu è producenu un impurtante fluidu per aghjustà u pH di l'uretra in l'omi è per riduce l'acidità di u sistema genitale femminile, affinch'ellu diventi cumpatibile cù a vita di sperma. Inoltre, hà fruttosu in a so cumpusizione, chì hè impurtante per pruduce energia per a so sopravivenza è a locomozione, da pudè fertilizà l'ovu;
- Prostata:sta struttura hè situata sottu à a vejiga, circonda tutta l'uretra è secreta un liquidu lattosu chì contribuisce à a so coagulazione dopu l'ejaculazione. Inoltre, cuntene ancu sostanze chì sò aduprate per a produzzione energetica, chì contribuiscenu à u muvimentu è a sopravvivenza di i sperma.
- Ghiandole bulbouretrale o ghiandole di Cowper: ste ghiandole si trovanu sottu à a prutata è anu cundutti chì si aprenu in a parte spugnosa di l'uretra, induve secretenu una sustanza chì diminuisce l'acidità di l'uretra causata da u passaghju di l'urina. Questa sustanza hè liberata durante l'eccitazione sessuale, chì hà ancu una funzione lubrificante, facilitendu i rapporti sessuali.
4. Pene

U pene hè una struttura cilindrica, cumposta da corpi cavernosi è corpi spugnosi, chì si trovanu intornu à l'uretra. À l'estremità distale di u pene, ci hè u glande, cupertu da u prepuziu, chì hà a funzione di prutege sta regione.
Oltre à facilità u flussu di urina, u pene hà ancu una funzione impurtante in i rapporti sessuali, chì i so stimuli causanu a dilatazione di e so arterie chì irriganu i corpi cavernosi è spugnosi è causanu un aumentu di a quantità di sangue in questa regione, ancu guidendu à un indurimentu di u pene, facilitendu a so penetrazione in u canale vaginale durante i rapporti sessuali.
Cumu Funziona u Cuntrollu Ormonale

A ripruduzzione maschile hè cuntrullata da ormoni chì stimulanu u sviluppu di l'organi riproduttivi, a produzzione di sperma, u sviluppu di caratteristiche sessuale secondarie è ancu di cumpurtamentu sessuale.
U funziunamentu di i testiculi hè cuntrullatu da l'ipotalamu, chì rilascia l'hormone liberatore di gonadotropina (GnRH), stimulendu a glutula pituitaria per secretà ormone luteinizante (LH) è ormone stimulante folliculu (FSH). Quessi ormoni agiscenu direttamente nantu à u testiculu, cuntrullendu a spermatogenesi è a produzzione di ormoni androgeni, estrogeni è progesteroni.
Frà questi ultimi, l'ormoni più abbondanti in l'omi sò l'androgeni, cù a testosterone chì hè a più impurtante è quella ligata à u sviluppu è u mantenimentu di e caratteristiche sessuale maschili, influenzendu ancu a furmazione di i sperma.
L'androgeni anu ancu una influenza annantu à u sviluppu di e caratteristiche sessuale primarie è secondarie. E caratteristiche sessuale primarie, cume l'organi sessuali maschili esterni è interni, sò furmati durante u sviluppu di l'embrione è e caratteristiche sessuali secondarie sò sviluppate da a pubertà.
A pubertà si faci intornu à 9 à 14 anni, dendu origine à cambiamenti in a forma di u corpu, crescita di barba è capelli pubichi è u restu di u corpu, ispessimentu di e corde vocali è l'emergenza di u desideriu sessuale. Inoltre, ci hè ancu a crescita di u pene, di u scrotum, di e vescicule seminali è di a prutata, aumentate e secrezioni sebacee, rispunsevuli di l'acne.
Vede ancu cumu funziona u sistema riproduttivu femminile.