U casgiu muffulu: cumu sapè s'ellu hè guastatu

Cuntenutu
- Cumu sapè se pudete manghjà furmagliu da u frigorifero
- 3 cunsiglii per ùn manghjà casgiu guastatu
- Cumu fà u furmagliu durà più
- Ciò chì accade se manghjate furmagliu marciutu
U megliu modu per sapè se u furmagliu muffu hè dannighjatu è ùn si pò manghjà hè di verificà se a tessitura o l'aromu hè diversu da cumu era quandu hè statu acquistatu.
In casu di furmagli freschi, cremosi, grattulati è affettati cù muffa à a superficia, hè difficiule di prufittà di l'internu perchè i funghi è e batterie si sparghjenu prestu in stu tippu di furmagliu è, dunque, ci vole à lampà tuttu casgiu. In i casgi duri è curati, cum'è u parmigianu o a gouda, pudete caccià a superficia guastata è manghjà u restu di u casgiu in modu sicuru, perchè sti tippi di casgi anu menu umidità è impediscenu a crescita di i microorganisimi, senza guastà u restu di u casgiu.
Foto riprisentativa di un casgiu guastatu
Cumu sapè se pudete manghjà furmagliu da u frigorifero
Casgiu, casgiu cremosu, casgiu Minas frescu, casgiu è ricotta, sò esempi di casgi freschi è cremosi, cun alta umidità è devenu esse scartati immediatamente, in casu di segni di putrefazione, cum'è cambiamenti d'aroma, di verdura o di presenza di muffa, perchè i funghi è e batterie si sparghjenu prestu da stu tippu di casgiu.
Mozzarella, piattu, svizzeru, gouda, parmigianu è provolone, sò esempi di casgi più duri è curati, cù menu umidità, chì ùn sò micca cumpletamente cuntaminati dopu chì a muffa apparisca. Dunque, ponu esse cunsumati finu à chì a parte contaminata sia rimossa. Quandu si caccia a parte contaminata, cacciate uni pochi centimetri di più intornu, ancu se u furmagliu pare sempre bellu. Cusì si evita u cunsumu di tossine o di picculi focolai di muffa chì ùn sò ancu spariti cumpletamente.
Roquefort, gorgonzola, camembert è brie, sò casgi turchini o teni chì sò prudutti cù sfarenti spezie di funghi. Dunque, a presenza di muffe in sti tippi di casgiu hè nurmale, ma s'ellu pare diversu da u solitu, u so cunsumu ùn hè micca cunsigliatu, soprattuttu dopu a data di scadenza.
3 cunsiglii per ùn manghjà casgiu guastatu
Per identificà se u furmagliu hè sempre bonu da manghjà, hè impurtante:
1. Ùn manghjate micca u furmagliu scadutu
U casgiu chì hè scadutu ùn deve micca esse cunsumatu, chì u fabricatore ùn hè più rispunsevule per u cunsumu sicuru di stu pruduttu. Dunque, scartate u furmagliu è ùn lu manghjate micca, ancu se u furmagliu hè apparentemente bonu.
2. Osservate l'aromu
Di solitu i casgi anu un aroma dolce, eccettu per i casgi speciali, cum'è Roquefort è Gorgonzola, chì anu un odore assai forte. Dunque, siate sempre suspettosi chì un furmagliu puzza assai differente da quellu abituale. S'ellu accade, evite di cunsumallu, ancu in a so forma cotta.
3. Verificate l'aspettu è a texture
L'aspettu è a struttura sò aspetti chì cambianu assai secondu u tippu di furmagliu. Dunque, cunnosce e caratteristiche nurmali di u casgiu in quistione hè assai impurtante. In casu di dubbitu, cunsultate un distributore specializatu o un fabricatore per capisce esattamente cumu u furmagliu deve esse in a data di scadenza: dolce o duru, cù muffa o senza muffa, cù un odore forte o dolce, frà altre caratteristiche.
Se u furmagliu pare diversu da ciò ch'ellu hà di solitu, si consiglia di ghjittà lu, ancu s'ellu hè in u periodu di validità. In questu casu, hè sempre pussibule di fà una lagnanza direttamente à u distributore, cum'è i supermercati, u fabricatore o ancu l'organu rispunsevule per i diritti di u consumatore.
Esempiu di sfarenti tippi di casgiu
Cumu fà u furmagliu durà più
Per priservà u furmagliu è durallu più longu, a temperatura ideale hè di 5 à 10 ° C per ogni tipu di furmagliu. Malgradu questu, alcuni casgi, cum'è provolone è parmigianu, ponu esse cunservati in un locu frescu in imballaggi chjusi. Una volta aperti, tutti i casgi devenu esse conservati in contenitori puliti è chjusi in u frigorifero, cum'è un casgile. Quista impedisce chì u furmagliu si secchi è si deteriori facilmente.
Quandu sceglite u locu di compra è l'urigine di u furmagliu, assicuratevi chì u frigorifero sia acceso. Evite d'acquistà casgi in lochi caldi è sbuffulati è in piaghja, postu chì i lochi inadegwati ponu magazzinà u casgiu à timperature micca adatte è arrubà u pruduttu.
Ciò chì accade se manghjate furmagliu marciutu
U dolore di u ventre, a diarrea è u vomitu sò sintomi chì ponu accade quandu si manghja un furmagliu putru. L'infezzione o l'avvelenamentu alimentariu sò malatie di trasmissione alimentare chì accadenu di solitu quandu l'alimentu hè obsoletu o quandu ùn hè micca statu cunservatu currettamente.
Inoltre, u malessere passa spessu inosservatu è ùn hè micca ligatu à l'alimentu. Cusì, solu i casi i più gravi ghjunghjenu à i duttori è raramente portanu à a morte. Se suspettate di cuntaminazione da u furmagliu guastatu, idratatevi bendu assai acqua è cercate subitu una stazione di serviziu. Pigliate u pacchettu o un pezzu di furmagliu manghjatu pò aiutà in u diagnosticu medicu.