Cumu lavà bè frutti è ligumi
Cuntenutu
Lavà bè e bucce di frutti è di ligumi cù bicarbonatu di sodiu, candeghju o candeggina, in più di caccià a terra, alcuni pesticidi è pesticidi, prisenti in a buccia di l'alimentu, permette ancu a rimozione di virus è batteri rispunsevuli di malatie cum'è l'epatite, colera, salmonellosi è ancu coronavirus, per esempiu.
Prima di lavà frutti è ligumi, hè impurtante di lavassi bè e mani è di caccià e parti ferite. Dopu questu, i seguenti passi sò da seguità:
- Lavate e verdure cù una spazzola, acqua calda è sapone, per caccià a terra visibile à ochju nudu;
- Lasciate i frutti è ligumi à macerà in una suppera cù 1 litru d'acqua è 1 cucchiaia di bicarbunatu di soda o di candeggina, per circa 15 minuti;
- Lavate frutti è ligumi in acqua potabile per caccià l'eccessu di bicarbonatu, candeghju o u pruduttu adupratu in a disinfezione.
Inoltre, hè impurtante di fà attenzione à ùn mischjà cibi puliti cun quelli chì sò brutti o crudi, postu chì ci pò esse dinò contaminazione.
L'alimenti chì sò cucinati ponu esse lavati solu sottu à l'acqua corrente per eliminà a terra, postu chì u calore hè capace di eliminà i microorganismi prisenti in questi alimenti.
Hè impurtante di ricurdà chì ogni volta chì si utilizanu chimichi commerciali adatti per lavà verdure, l'istruzzioni annantu à l'imballu devenu esse lette per rispettà a quantità da aduprà, evitendu l'accumulazione di a sostanza in u corpu. In questu casu, l'ideale hè di seguità e linee guida d'imballu.
L'usu di prudutti cum'è imbianchinu, cloru o smacchiatore hè tutalmente scoraggiatu perchè ponu esse dannosi per a salute, se ùn sò micca cumpletamente cacciati da l'alimentu prima di cunsumalli.
Altre alternative per lavà e verdure
Altre alternative sane è efficaci per eliminà i microorganismi è i pesticidi da e verdure sò l'usu di perossidu d'idrogenu o d'acidi organici, cum'è l'acidu citricu, latticu o ascorbicu. Tuttavia, in i dui casi duvete esse attenti. In u casu di perossidu d'idrogenu hè impurtante aduprà percentuali inferiori à u 5%, chì ponu causà irritazione di a pelle o di l'ochji. In u casu di l'acidi organici, hè sempre megliu aduprà un mischju di 2 o più acidi.
Per utilizà queste alternative, duvete diluisce 1 cucchiaia di u pruduttu per ogni 1 litru d'acqua, lascendu chì e verdure si maceranu per 15 minuti. Dopu quellu tempu, duvete lavà e verdure sottu à l'acqua corrente per caccià u pruduttu in eccessu è cunservà l'alimentu in u frigorifero.
Hè impurtante di ricurdà chì cunsumà alimenti crudi chì ùn sò micca lavati currettamente pò esse periculosu per a salute per via di a quantità di microorganismi dannosi è di pesticidi prisenti in a buccia di verdure, chì ponu causà prublemi cum'è dolore di stomacu, diarrea, febbre è malessere. Vede e 3 malatie causate da l'alimentu contaminatu.
L'acetu pò esse adupratu per disinfettà?
L'acitu di sidru biancu, balsamicu, vinu o di mela pò esse adupratu per disinfettà ligumi è frutti, quantunque ùn hè micca cunsideratu cum'è a più bona opzione. Questu hè chì alcuni studii indicanu chì ùn hè micca efficace quant'è paragunatu à i prudutti chì cuntenenu ipocloritu di sodiu per eliminà alcuni microorganismi.
Inoltre, altri studii indicanu chì per chì l'acitu funziona currettamente, deve esse assai cuncintratu, vale à dì, una grande quantità di acetu in l'acqua hè necessariu per eliminà i microorganismi è i pesticidi nocivi. Inoltre, l'acitu pò alterà u gustu di qualchì verdura.