Trasmissione di l'herpes genitale: cumu uttene è cume evitallu

Cuntenutu
- Cumu sapè se aghju l'herpes genitale
- Cumu evità di piglià
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Herpes genitale in gravidanza
L'herpes genitale si trasmette quandu vene in cuntattu direttu cù e vesciche o ulcere cù liquidu prisente in i genitali, cosce o anus, chì causanu dolore, brusgiature, disconfort è pruriti.
L'herpes genitale hè una infezzione di trasmissione sessuale, eccu perchè, in a maiò parte di i casi, si trasmette per mezu di u cuntattu intimu. Tuttavia, in certi casi, pò esse trasmessu ancu per a bocca o per e mani, per esempiu, chì sò stati in cuntattu direttu cù e ferite causate da u virus.
Inoltre, ancu se rara, a trasmissione di u virus di l'herpes pò accadere ancu quandu ùn ci sò sintomi di a malattia cume vesciche o pruriti, quandu u cuntattu intimu senza preservativu si face cù una persona chì hà u virus. Se a persona sà chì hà l'herpes o se u so cumpagnu hà l'herpes genitale, duverebbe parlà cù u duttore, affinchì e strategie ponu esse definite per evità di trasmette a malattia à u cumpagnu.
Cumu sapè se aghju l'herpes genitale
U diagnosticu di l'herpes genitale hè di solitu fattu fighjendu e vesciche o ferite cù liquidu da u duttore, chì pò ancu raschjà a ferita per analizà u liquidu in laburatoriu, o pò urdinà un esame di sangue specificu per aiutà à rilevà u virus. Amparate più nantu à u diagnosticu.
Cumu evità di piglià
L'herpes genitale hè una STI chì pò esse facilmente acquistata, ma ci sò alcune precauzioni chì ponu evità di catturà a malattia, cume:
- Aduprate sempre un preservativu in tutti i cuntatti intimi;
- Evite u cuntattu cù fluidi in a vagina o u pene di e persone cun u virus;
- Evite u cuntattu sessuale se u cumpagnu hà pruritu, rossu o piaghe liquide nantu à i genitali, cosce o ano;
- Evite di fà sessu orale, soprattuttu quandu u cumpagnu hà sintomi di ferite ferite, cum'è rossu o vesciche intornu à a bocca o u nasu, perchè ancu se l'herpes labiale è i genitali ponu esse di tippi diversi, ponu passà da una regione à l'altra;
- Cambiate ogni ghjornu l'asciugamani è i letti è evite di sparte biancheria intima o asciugamani cù un cumpagnu infettatu da u virus;
- Evite di sparte prudutti d'igiene, cume sapone o spugne da bagnu, quandu u cumpagnu hà rossu o piaghe liquide nantu à i genitali, cosce o ano.
Queste misure aiutanu à riduce a probabilità di piglià u virus di l'herpes, ma ùn sò micca una garanzia chì a persona ùn contraerà micca u virus, cume distrazioni è accidenti ponu sempre accadere. Inoltre, queste stesse precauzioni devenu esse aduprate da e persone cun herpes genitale, per evità di trasmette u virus à l'altri.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di l'herpes genitale si face aduprendu farmaci antivirali, cume l'aciclovir o u valaciclovir, chì aiutanu à riduce a replica di u virus in u corpu, aiutendu cusì à guarì e vesciche o ferite, cume facenu chì l'episodi di a malattia vanu più veloci.
Inoltre, creme idratanti o anestetichi lucali ponu ancu esse aduprati in u trattamentu per aiutà à idratà a pelle è anestetizà a regione colpita, allevendu cusì u dolore, u disagiu è i pruriti causati da u virus.
L'Herpes ùn hà micca cura, sia genitale sia labiale, postu chì ùn hè micca pussibule di eliminà u virus da u corpu, è u so trattamentu si face quandu e vesciche o ulcere sò presenti nantu à a pelle.
Herpes genitale in gravidanza
L'herpes genitale durante a gravidanza pò esse un prublema, postu chì u virus pò passà à u zitellu, durante a gravidanza o durante a consegna, è pò causà prublemi serii cum'è abortu spuntivu o ritardu di a crescita di u zitellu, per esempiu. Inoltre, se durante a gravidanza a donna incinta hà un episodiu di herpes dopu à 34 settimane di gestazione, u duttore pò cunsigliarle di fà una cesariana per riduce u risicu di trasmissione à u zitellu.
Dunque, e persone chì sò incinte è sanu chì sò purtatori di u virus, devenu parlà cù l'ostetricu nantu à e pussibilità di trasmissione à u zitellu. Amparate più nantu à e pussibilità di trasmissione di u virus durante a gravidanza.