Tetanus: chì hè, cumu uttene, sintomi principali è cumu evità
Cuntenutu
U Tetanu hè una malattia infettiva trasmessa da i batteri Clostridium tetani, Chì si pò truvà in terra, polvere è feci d'animali, mentre abitanu i vostri intestini.
A trasmissione di u Tetanus si face quandu e spore di stu batteriu, chì sò piccule strutture chì ùn sò micca visibili à ochju nudu, entrenu in u corpu per qualchì apertura in a pelle, cume ferite profonde o brusgiature. Stu tippu d’infezzione hè ancu più ricurrente, quandu a ferita si face per via di u cuntattu cù un ughjettu cuntaminatu, cum’è u casu cù un unghje arrugginitu.
Postu chì e ferite sò assai cumuni durante a vita, è ùn ponu micca sempre esse prutetti da u cuntattu cù e batterie, u megliu modu per impedisce l'emergenza di u tetanu hè di vaccinà cù u vaccinu contra u tetanu, durante a zitiddina è ogni 10 anni. Inoltre, lavà tutti i taglioli è i raschi aiuta ancu à diminuisce u risicu di piglià a malatia.
Cumu uttene
Malgradu esse una malattia infettiva, u tetanu ùn hè trasmessu da persona à persona, ma per via di u cuntattu cù e spore di u batteriu, chì per via di a poca dispunibilità di ossigenu germina, dendu origine à u bacillu è producendu tossine rispunsevuli di i segni è sintomi di u malatia. Cusì, i modi più cumuni di catturà u tetanu sò attraversu:
- Ferite brute cù saliva o feci d'animali, per esempiu;
- Ferite causate da l'uggetti perforanti, cum'è unghie è aghi;
- Lesioni accumpagnate da tissutu necroticu;
- Graffi cagiunati da l'animali;
- Brucia;
- Tatuaggi è piercings;
- Ughjetti Rusty.
Oltre à e forme abituali, u tetanu pò esse cuntrattu più raramente per ferite superficiali, procedure chirurgiche, morsi di insetti contaminati, fratture esposte, usu di droghe per via endovenosa, infezioni dentali è iniezioni intramuscolari.
Inoltre, u tetanu pò ancu esse trasmessu à i neonati per mezu di a contaminazione di u ceppu ombelicale durante a consegna. L'infezzione di u neonatu hè abbastanza seria è deve esse identificata è trattata u più prestu pussibule.
Principali sintomi
I sintomi di u tetanu sò in leia cù a produzzione di tossine da u batteriu in u corpu è di solitu apparisce trà 2 à 28 ghjorni dopu chì e spore di u batteriu entrinu in u corpu. In a maiò parte di i casi, u sintomu iniziale di u tetanu hè a rigidità musculare è u dolore vicinu à u situ di l'infezzione, è ci pò ancu esse febbre bassa è rigidità in i musculi di u collu.
S'ellu ùn hè micca identificatu è trattatu appena i primi sintomi cumpariscenu, hè ancu pussibule d'avè una crescita di a frequenza cardiaca, variazione di a pressione sanguigna è paralisi di i musculi respiratori. Vede più nantu à i sintomi di tetanus.
Trattamentu di u tetanu
U trattamentu di u tetanu hà per scopu di diminuisce a quantità di tossine in u corpu, eliminà i batteri è prumove u miglioramentu di i sintomi. Cusì, una antitossina hè generalmente amministrata à a persona, chì prumove u bloccu di l'azzione di tossine produtte da u Clostridium tetani è impedisce a prugressione di e malatie.
Inoltre, l'usu di antibiotici, cum'è Penicillina o Metronidazole, è rilassanti musculari per alleviare a cuntrazione musculare cumuna in sta malattia, hè indicatu. Scuprite più infurmazioni nantu à u trattamentu per u tetanus.
Cumu evità di catturà u tetanu
U modu più cumunu è principale per evità u tetanosu hè a vaccinazione in i primi mesi di vita, chì si face in trè dosi è hà per scopu di stimulà a produzzione d'anticorpi chì difendenu u corpu da l'agente causativu di a malatia. L'effetti di sta vaccina ùn duranu micca a vita, allora duvete piglià un booster ogni 10 anni. Amparate più nantu à u vaccinu contra u tetanu.
Un altru modu di prevenzione hè attraversu u vaccinu dTpa, chjamatu ancu vaccinu acellulare triple battericu per adulti, chì garantisce a prutezzione contr'à a difteria, u tetanu è a tosse feroce.
Inoltre, per prevene l'apparizione di tetanus, hè impurtante di fà attenzione è cura di e ferite, mantenenduli coperti è puliti, lavendu sempre e mani, evitendu di ritardà u prucessu di guarigione è micca aduprendu taglioli cumuni, cum'è aghi.