4 modi principali di trasmissione di sifilide è cume si prutege
Cuntenutu
A forma principale di trasmissione di a sifilide hè per mezu di un cuntattu sessuale senza prutezzione cù una persona infetta, ma pò accade ancu per cuntattu cù u sangue o a mucosa di e persone infettate da u batteriu. Treponema pallidum, chì hè u microorganismu rispunsevule di a malatia.
E principali forme di trasmissione di sifilide includenu:
- Rapportu sessuale senza preservativu cù una persona chì hà una ferita in a pelle, sia in a regione genitale, anale o orale, causata da i batteri responsabili di a sifilide;
- Cuntattu direttu cù u sangue di e persone cù sifilide;
- Spartera Needle, in casu di l'usu di droghe iniettabili, per esempiu, in cui i batteri prisenti in u sangue di una persona ponu passà à un'altra;
- Da mamma à figliolu attraversu a placenta in ogni stadiu di a gravidanza è ancu per a consegna normale se u zitellu vene in cuntattu cù a ferita di sifilide.
U primu segnu di una infezzione da sifilide hè l'apparizione di una ferita unica, dura è indolora nantu à a pelle, chì, se lasciata senza trattamentu, pò sparisce spontaneamente senza lascià cicatrici in locu. In l'omi, u situ u più influenzatu hè u glande di u pene è intornu à l'uretra, in e donne, i siti più colpiti sò e piccule labbre, i muri di a vagina è u cervice.
A ferita di sifilide pò esse assai chjuca, misurendu menu di 1 cm è parechje volte a persona ùn sà mancu chì l'anu è hè per quessa ch'ellu hè impurtante andà à u ginecologu o urologu almenu una volta à l'annu per verificà s'ellu ci sò cambiamenti o micca è fà testi chì ponu identificà e malatie pussibuli. Eccu cumu identificà i primi sintomi di sifilide.
Scuprite più infurmazioni nantu à a sifilide è a so evoluzione:
Cume si prutegge da a sifilide
U megliu modu per prevene a sifilide hè cù l'usu di preservativi in tuttu u cuntattu intimu, chì u preservativu forma una barriera chì impedisce u cuntattu pelle à pelle è impedisce a trasmissione micca solu di batteri, ma ancu di funghi è virus, impedendu contr'à l'altri malatie di trasmissione sessuale.
Inoltre, si deve evità di entrà in cuntattu direttu cù u sangue di chiunque è ùn esse foratu o fà un tatuu in un locu chì ùn abbia micca e condizioni igieniche necessarie, è ùn hè micca raccomandatu di riutilizà materiali monousu, cum'è aghi, per esempiu , perchè pò favurisce micca solu a trasmissione di sifilide, ma ancu altre malatie.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a sifilide deve esse istituitu u più prestu pussibule per evità di peghju a malattia è e so cunsequenze. U trattamentu deve esse fattu secondu a guida di u duttore, è l'usu di Benzathine Penicillin, chì hè capace di eliminà i batteri, hè generalmente raccomandatu. Hè impurtante chì u trattamentu sia fattu secondu l'urdinazioni di u duttore, perchè quandu u trattamentu hè fattu in modu currettu è ancu quandu ùn ci sò sintomi, e probabilità di una cura sò assai alte. Amparate à curà a sifilide.
Se a malatia ùn hè micca trattata immediatamente, pò evoluzione, resultendu in cumplicazioni è caratterizendu a sifilide secondaria, chì accade quandu l'agente causativu di a malatia ùn hè micca limitatu solu à a regione genitale, ma hà digià arrivatu à u sangue è hà cuminciatu à multiplicassi. Questu porta à l'apparizione di segni è sintomi sistemichi, cum'è a presenza di ferite nantu à e palme di e mani è ferite in u visu, simile à l'acne, è ci hè ancu una scorcia di a pelle.
In a sifilide terziaria, altri organi sò influenzati, in più di e lesioni di a pelle sparse nantu à grandi zone. L'organi più facilmente affettati sò l'osse, u core, u sistema nervosu centrale è perifericu.