Autore: Tamara Smith
Data Di Creazione: 26 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 1 Lugliu 2024
Anonim
Virus Ebola: cumu hè natu, tippi è cume si prutege - Salute
Virus Ebola: cumu hè natu, tippi è cume si prutege - Salute

Cuntenutu

I primi casi di morte registrati da u virus Ebola apparsu in Africa Centrale in u 1976, quandu l'omu era contaminatu da u cuntattu cù i cadaveri di scimmie.

Ancu se l'urigine di Ebola ùn hè micca certa, si sà chì u virus hè prisente in certe spezie di pipistrelli chì ùn sviluppanu micca a malatia, ma sò capaci di trasmette la. Cusì, hè pussibule chì certi animali, cum'è a scimmia o u cinghiale, manghjinu frutti contaminati da a saliva di i pipistrelli è, di cunsiguenza, infettanu l'omi cunsumendu u cignale contaminatu cum'è alimentu.

Dopu a contaminazione da l'animali, l'omu hè capace di trasmette u virus trà di elli in saliva, sangue è altre secrezioni corporee, cum'è sperma o sudore.

Ebola ùn hà micca cura è, dunque, hè assai impurtante per evità a trasmissione di u virus da persona à persona per mezu di l'uspitalisazione di i pazienti isolati è l'usu di attrezzature protettive speciali (PPE).

Tipi di Ebola

Ci hè 5 tippi differenti di Ebola, chjamati secondu a regione induve sò apparsu per a prima volta, ancu se ogni tipu di Ebola hà un altu tassi di mortalità è causa i stessi sintomi in i pazienti.


I 5 tippi cunnisciuti di Ebola sò:

  • Ebola Zaire;
  • Ebola Bundibugyo;
  • Ebola Côte d'Ivoire;
  • Ebola Reston;
  • Ebola Sudan.

Quandu un individu hè infettatu da un tippu di virus Ebola è sopravvive, diventa immune à quella tensione di u virus, tuttavia ùn hè micca immune à l'altri quattru tippi, è pò cuntrae dinò l'Ebola.

Principali sintomi di infezzione

I primi sintomi di u virus Ebola pò piglià da 2 à 21 ghjorni per apparì dopu a contaminazione è includenu:

  • Febbra sopra à 38,3ºC;
  • Malatia di mare;
  • Mal di gola;
  • Tosse;
  • Stanchezza eccessiva;
  • Gravi mal di testa.

Tuttavia, dopu à 1 settimana, i sintomi tendenu à peghju, è ponu apparisce:

  • Vumitu (chì pò cuntene sangue);
  • Diarrea (chì pò cuntene sangue);
  • Mal di gola;
  • Emorragie chì portanu à sanguinà per u nasu, l'arechja, a bocca o a regione intima;
  • Macchie di sangue o vesciche nantu à a pelle;

Inoltre, hè in questa fase di aggravamentu di i sintomi chì ponu apparì alterazioni cerebrali chì ponenu in periculu a vita, lascendu a persona in coma.


Cumu cunfirmà u diagnosticu

U diagnosticu di Ebola hè fattu per mezu di testi di laburatoriu. A presenza di anticorpi IgM pò cumparisce 2 ghjorni dopu à l'iniziu di i sintomi è sparisce trà 30 è 168 ghjorni dopu l'infezzione.

A malattia hè cunfirmata da testi di laboratorio specifici, cum'è PCR, aduprendu dui campioni di sangue, a seconda raccolta essendu 48 ore dopu a prima.

Cume Accade a Trasmissione di Ebola

A trasmissione di Ebola si face per via di cuntattu direttu cù sangue, saliva, lacrime, sudore o sperma da pazienti è animali infettati, ancu dopu a so morte.

Inoltre, a trasmissione di Ebola pò accade ancu quandu u paziente starnutisce o tossisce senza prutege a bocca è u nasu, tuttavia, a differenza di l'influenza, hè necessariu esse assai vicinu è cun contatti più frequenti per catturà a malattia.


Normalmente, e persone chì sò state in cuntattu cù un paziente Ebola devenu esse monitorate per 3 settimane misurendu a temperatura di u corpu, duie volte à ghjornu è, se anu una febbre superiore à 38,3º, devenu esse ammessi à principià u trattamentu.

Cume si prutegge contra l'Ebola

E misure di prevenzione per u virus Ebola sò:

  • Evite e zone di focu;
  • Lavate e mani cù sapone è acqua parechje volte à u ghjornu;
  • Stà luntanu da i malati di Ebola è ancu da quelli uccisi da Ebola perchè ponu trasmette dinò a malatia;
  • Ùn manghjate micca "carne di caccia", attenti à i pipistrelli chì ponu esse cuntaminati da u virus, chì sò reservorii naturali;
  • Ùn toccate micca i fluidi di u corpu di una persona infettata, cume sangue, vomitu, feci o diarrea, urina, secrezioni da tosse è starnuti è da e parti private;
  • Purtate guanti, vestiti di gomma è una maschera quandu vene in cuntattu cù una persona contaminata, senza toccà sta persona è disinfettendu tuttu questu materiale dopu l'usu;
  • Brucia tutti i vestiti di a persona chì hè morta da Ebola.

Siccomu l'infezzione di Ebola pò piglià finu à 21 ghjorni per esse scuperta, durante un focu di Ebola hè cunsigliatu per evità di viaghjà in i lochi affettati è ancu in i lochi cunfinanti di questi paesi. Un'altra misura chì pò esse utile hè di evità i lochi publichi cun grande concentrazione di persone, perchè ùn si sà sempre chì pò esse infettatu è a trasmissione di u virus hè faciule.

Cosa da fà se si ammala cun Ebola

Ciò chì hè raccomandatu di fà in casu di infezione da Ebola hè di tene a distanza da tutte e persone è cercà un centru di trattamentu u più prestu pussibule perchè u trattamentu hè iniziatu più prestu, più grande sò e possibilità di ricuperazione. Fate particularmente attenzione cù vomitu è ​​diarrea.

Cumu hè fattu u trattamentu

U trattamentu per u virus Ebola cunsiste à mantene u paziente idratatu è alimentatu, ma ùn esiste un trattamentu specificu chì sia capace di curà Ebola. I pazienti infettati sò tenuti isolati in l'uspidale per mantene l'idratazione è cuntrullà e infezioni chì ponu nasce, per riduce u vomitu è ​​ancu per prevene a trasmissione di a malattia à l'altri.

I ricercatori studianu cume si crea una droga chì pò neutralizà u virus Ebola è ancu un vaccinu chì pò prevene l'Ebola, ma malgradu i prugressi scientifichi, ùn sò ancu stati appruvati per l'usu in l'omu.

Vi Ricumandemu

I Molti Benefici di Wall Ball è 3 Grandi Variazioni

I Molti Benefici di Wall Ball è 3 Grandi Variazioni

è ite prontu à aumentà a vo tra putenza, fracicà u vo tru core, è fidà ogni mu culu in u vo tru corpu, allora avemu a mo a per voi. L'e erciziu di a palla murale h&#...
11 Cause di Prurite di a Pelle Senza Rash

11 Cause di Prurite di a Pelle Senza Rash

A pelle prurigino a, chjamata ancu pruritu , hè una cundizione cumuna chì vi face vulè grattà i per alleviare un pocu di prurito. Parechji ca i di prurito di a pelle i ne vanu da o...