Cosa hè a Sindrome di Mallory-Weiss, cause, sintomi è trattamentu
Cuntenutu
U sindrome di Mallory-Weiss hè una malattia caratterizata da un aumentu improvvisu di pressione in l'esofago, chì pò accadere per via di vomitu frequenti, tosse severa, vomitu brami o singuli costanti, risultendu in dolore addominale o toracicu è vomitu cù sangue.
U trattamentu di a sindrome deve esse guidatu da u gastroenterologu o da u medicu generale secondu i segni è i sintomi presentati da a persona è a gravità di u sanguinamentu, è hè spessu necessariu chì a persona sia ammessa à l'ospedale per chì ricevenu adeguate a cura è e cumplicazioni sò evitate.
Cause di u sindrome di Mallory-Weiss
U sindromu Mallory-Weiss pò accade in cunsequenza di qualsiasi cundizione chì aumenta a pressione in l'esofago, essendu e cause principali:
- Bulimia nervosa;
- Tosse prufonda;
- Singhji costanti;
- Alcoolismu crònicu;
- Focu colpu à u pettu o à l'addome;
- Gastrite;
- Esofagite;
- Gran sforzu fisicu;
- Reflux gastroesofagicu.
Inoltre, u sindrome di Mallory-Weiss pò ancu esse ligatu à l'ernia di hiatus, chì currisponde à una piccula struttura chì si forma quandu una parte di u stomacu passa per un picculu orificiu, l'hiatus, tuttavia sò necessarie più studii per cunfirmà chì ernia hiatus hè ancu una di e cause di u sindromu Mallory-Weiss. Amparate più nantu à l'ernia di hiatus.
Principali sintomi
I sintomi principali di a sindrome di Mallory-Weiss sò:
- Vumite cù sangue;
- Sgabelli assai scuri è puzzolenti;
- Stanchezza eccessiva;
- Dolore addominale;
- Nausea è vertigini.
Sti sintomi ponu ancu indicà altri prublemi gastrichi, cum'è ulceri o gastrite, per esempiu, è dunque hè cunsigliatu d'andà in sala d'urgenza per avè una endoscopia, diagnosticà u prublema è inizià u trattamentu adattatu.
Cumu hè u trattamentu
U trattamentu per a sindrome di Mallory-Weiss deve esse guidatu da un gastroenterologu o medicu generale è di solitu iniziatu à l'ingressu in l'ospedale per fermà u sanguinamentu è stabilizà a situazione generale di u paziente. Durante l'uspitalisazione, pò esse necessariu riceve u seru direttamente in a vena o fà trasfusioni di sangue per cumpensà a perdita di sangue è impedisce à u paziente d'andà in shock.
Cusì, dopu avè stabilizatu a cundizione generale, u duttore dumanda una endoscopia per vede se a lesione in l'esofago continua à sanguinà. Sicondu u risultatu di l'endoscopia, u trattamentu hè appruvatu cumu seguitu:
- Inghjulia di sangu. u duttore usa un picculu dispositivu chì scende in u tubu di endoscopia per chjude i vasi sanguini danneggiati è fermà u sangu;
- Lesione senza sanguinamentu: u gastroenterologu prescrive medicazione antiacide, cume Omeprazole o Ranitidine, per prutege u situ di e ferite è facilità a guarigione.
A Chirurgia per u sindrome di Mallory-Weiss hè aduprata solu in i casi i più gravi, in i quali u duttore ùn pò piantà u sanguinamentu durante l'endoscopia, richiedendu una chirurgia per cucire a lesione. Dopu u trattamentu, u duttore pò ancu pianificà parechji appuntamenti è altri esami di endoscopia per assicurà chì a lesione sia guarita currettamente.