Cancer in i glànduli salivari: sintomi, diagnosi è trattamentu
Cuntenutu
- Sintomi di cancheru in e ghiandole salivari
- Cause principali
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Trattamentu per u cancheru di e ghiandole salivari
- Cumu evità a bocca secca durante u trattamentu
U cancheru di e ghiandole salivari hè raru, essendu u più spessu identificatu durante l'esami di rutina o andendu ind'è u dentistu, in i quali si ponu vede cambiamenti in bocca. Stu tippu di tumore pò esse percepitu per mezu di alcuni segni è sintomi, cum'è gonfiore o l'apparizione di un buccone in bocca, difficoltà à inghiottire è sensazione di debolezza in faccia, chì pò esse più o menu intensa secondu u salivariu affettuatu glándula è estensione di u tumore.
Ancu sì raru, u cancheru di e glàndule salivari hè trattatu, chì richiede a rimozione di una parte o di tutte e glàndule salivari affettate. Sicondu a glàndula affettata è l'estensione di u cancheru, pò ancu esse necessariu di realizà sessioni di chimio è radioterapia per eliminà e cellule tumorali.
Sintomi di cancheru in e ghiandole salivari
I sintomi principali chì ponu indicà u sviluppu di u cancheru in e ghiandole salivari includenu:
- Gonfiore o cumbugliu in bocca, collu o vicinu à a mascella;
- Tingling o numbness in u visu;
- Sensazione di debolezza da un latu di a faccia;
- Difficultà à ingujata;
- Dolore constante in una parte di a bocca;
- Difficultà à apre a bocca cumpletamente.
Quandu questi sintomi si presentanu è ci hè un suspettu di sviluppà un cancheru, hè cunsigliatu di cunsultà un chirurgu capu è di u collu o u medicu generale per i test di diagnosticu, cum'è MRI o CT, è diagnosticà u prublema, inizendu u trattamentu se necessariu.
Cause principali
U cancheru in e ghiandole salivari hè causatu da mutazioni in l'ADN di e cellule in bocca, chì cumincianu à multiplicassi in modu micca regulatu è portanu à l'apparizione di u tumore. Tuttavia, ùn si sà ancu perchè a mutazione hè accaduta, ma ci sò alcuni fattori di risicu chì ponu aumentà a probabilità di sviluppà un cancheru di a glàndula salivaria, cume fumà, cuntattu frequente cù chimichi o infezzione da u virus Epstein-Barr., Per esempiu.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu iniziale di u cancheru di e ghiandole salivari hè clinicu, vale à dì, u duttore valuta a presenza di segni è sintomi chì sò indicativi di u cancheru. Dopu, hè indicata una biopsia o una aspirazione à agulla fina, in a quale una piccula parte di l'alterazione osservata hè raccolta, chì hè analizzata in u laboratoriu per identificà a presenza o l'assenza di cellule maligne.
Inoltre, i testi di imaging, cume a tomografia computerizata, a radiografia o a risonanza magnetica, ponu esse urdinati per valutà a misura di u cancheru, è l'ultrasu pò ancu esse indicatu per differenzà u tumore da e ghiandole salivari da i processi infiammatori è altri tipi di cancru. cancru.
Trattamentu per u cancheru di e ghiandole salivari
U trattamentu per u cancheru in e ghiandole salivari deve esse iniziatu u più prestu pussibule dopu u diagnosticu, in un ospedale specializatu in oncologia per impedisce ch'ellu si sviluppi è si sparghji in altre parti di u corpu, ciò chì rende a guarigione difficiule è periculosa per a vita. Generalmente, u tippu di trattamentu varieghja secondu u tippu di cancheru, a ghiandula salivaria affettata è u sviluppu di u tumore, è pò esse fattu cù:
- Chirurgia: hè u trattamentu u più adupratu è serve per caccià u più pussibule di u tumore. Cusì, pò esse necessariu di caccià solu una parte di a glàndula o di caccià a glàndula cumpleta, è ancu altre strutture chì ponu esse infettate;
- Radioterapia: hè fatta cù una macchina chì punta a radiazione versu e cellule cancerose, distruggendule è riducendu a dimensione di u cancheru;
- Chimioterapia: cunsiste à injectà chimichi direttamente in u sangue chì eliminanu e cellule chì si sviluppanu assai prestu, cum'è e cellule tumorali, per esempiu.
Stu tipu di trattamenti pò esse adupratu solu o in cumbinazione, cù radioterapia è chimioterapia chì sò spessu aduprate dopu a chirurgia per eliminà e cellule tumorali chì forse ùn sò micca state cumpletamente eliminate.
In i casi i più gravi, in i quali hè necessariu rimuovere più di a glàndula salivaria, u duttore pò ricumandà di fà chirurgia plastica per ricustruisce e strutture rimosse, migliurendu l'aspettu esteticu, ma ancu facilitendu à u paziente di inghjuttà, parlà, masticà o parlà , per esempiu.
Cumu evità a bocca secca durante u trattamentu
Unu di i sintomi i più cumuni durante u trattamentu di u cancheru in e ghiandole salivari hè l'apparizione di bocca secca, tuttavia stu prublema pò esse allevatu cù qualchì cura quotidiana cume lavà i denti parechje volte à u ghjornu, beie 2 litri d'acqua per tuttu u ghjornu , evitendu cibi assai piccanti è dà preferenza à cibi ricchi in acqua cum'è l'anguria, per esempiu.