5 sequenze pussibule di malaria
Cuntenutu
Se a malaria ùn hè micca identificata è trattata rapidamente, pò causà alcune complicazioni, in particulare in i zitelli, e donne incinte è altre persone cù u sistema immunitariu u più indebulitu. A pronostica di a malaria hè peghju quandu a persona hà sintomi cume ipoglicemia, crisi, cambiamenti di cuscenza o vomitu ripetutu, è deve esse urganizata à a sala d'urgenza per chì i sintomi ponu esse cuntrullati.
A malaria hè una malattia infettiva causata da u parassita di u genaru Plasmodium, chì si trasmette à e persone per mezu di a puntura di zanzara di u genaru Anopheles. A zanzara, quandu morde a persona, trasmette u parassita, chì và versu u fegatu, induve si multiplica, è poi ghjunghje à u sangue, attaccendu i globuli rossi è prumove a so distruzzione.
Capite di più nantu à a malaria, u so ciclu di vita è i sintomi principali.
E cumplicazioni di malaria accadenu di solitu quandu a malattia ùn hè micca trattata o quandu a persona hà un sistema immunitariu indebolitu:
1. Edema pulmonare
Succede quandu ci hè una accumulazione eccessiva di fluidu in i pulmoni è hè più cumunu accade in donne incinte, essendu caratterizata da una respirazione più rapida è più profonda, è da febbre alta, chì pò traduce in u sindromu di distress respiratoriu adultu.
2. Itterizia
Nasce per via di a distruzzione eccessiva di globuli rossi è di danni à u fegatu causati da u parassita di a malaria, risultendu in un accrescimentu di a concentrazione di bilirubina in u sangue, chì si traduce in u culore giallu di a pelle, cunnisciutu cum'è itterizia.
Inoltre, quandu l'itterizia hè severa, pò ancu causà un cambiamentu in u culore di a parte bianca di l'ochji. Amparate più nantu à l'itterizia è cumu si face u trattamentu in questi casi.
3. Ipoglicemia
A causa di l'eccessu di parassiti in u corpu, u glucosiu dispunibule in u corpu hè cunsumatu più rapidamente, dendu à l'ipoglicemia. Alcuni sintomi chì ponu indicà una diminuzione di u zuccherinu in sangue includenu vertigini, palpitazioni, tremori è ancu perdita di cuscenza.
4. Anemia
Quandu hè in u sangue, u parassita di a malaria hè capace di distrughje i globuli rossi, impedenduli di funziunà currettamente è trasportendu u sangue in tutte e parte di u corpu. Cusì, hè pussibule per a persona malaria di sviluppà anemia, cù sintomi cum'è debolezza eccessiva, pelle pallida, mal di testa custante è ancu un sintimu di mancanza di respiru, per esempiu.
Vede ciò chì manghjate per prevene o trattà l'anemia, soprattuttu se site dighjà trattatu per a malaria.
5. Malaria cerebrale
In casi più rari, u parassita pò sparghje in u sangue è ghjunghje à u cervellu, causendu sintomi cume mal di testa assai gravi, frebba sopra i 40 ° C, vomitu, sonnolenza, illusioni è cunfusione mentale.
Cumu evità cumplicazioni
Per riduce u risicu di cumplicazioni, hè impurtante chì a diagnosi di malaria sia fatta prestu in i sintomi in modu chì u trattamentu pò principià.
Inoltre, si consiglia di evità i siti epidemici per riduce i rischi di esposizione à l'agente infettivu. Scuprite cumu si face u trattamentu di a malaria.