Conizazione di l'utru: à chì serve è Cumu hè a recuperazione
Cuntenutu
A cunizazione cervicale hè una chirurgia minore in cui un pezzu in forma di conu di u cervice hè rimossu per esse valutatu in laburatoriu. Cusì, sta prucedura serve per fà una biopsia di u cervice quandu ci hè un cambiamentu identificatu per mezu di u preventivu, cunfermendu o mancendu u diagnosticu di u cancheru, ma pò ancu servire da trattamentu, se elimina tuttu u tessutu affettatu.
Inoltre, sta prucedura pò ancu esse fatta nantu à e donne cù sintomi simili à u cancheru di u collu di l'utru, cum'è un sanguinamentu anormale, un dolore pelvicu custante o una scarica odorosa, ancu s'ellu ùn ci sò cambiamenti di tessuti visibili.
Vede un elencu più cumpletu di i possibili sintomi di u cancheru di u cervicu.
Cumu hè fatta a cirurgia
A cirurgia di cunizazione cervica hè abbastanza simplice è rapida, dura circa 15 minuti. A cunisazione di l'utru si face in l'uffiziu di u ginecologu sottu anestesia lucale è, dunque, ùn face male è a donna pò vultà in casa u listessu ghjornu, senza avè bisognu d'esse ricoverata in ospedale.
Durante l'esame, a donna hè posta in una pusizione ginecologica è u duttore mette u speculum per osservà u cervice. Dopu, aduprendu un picculu laser o un dispositivu simile à u bisturi, u duttore piglia un campione di circa 2 cm, chì serà analizatu in laburatoriu. Infine, alcune cumpresse sò inserite in a vagina per piantà u sanguinamentu, chì deve esse cacciatu prima chì a donna rientri in casa.
Cumu hè a recuperazione
Ancu se a cirurgia hè relativamente rapida, a recuperazione da a conizazione pò piglià finu à 1 mese per compie è, durante stu periodu, a donna deve evità u cuntattu intimu cù u cumpagnu è ripusassi per almenu 7 ghjorni, stendendusi è evitendu di sollevà pesi.
Durante u periodu postoperatoriu di conizazione uterina, hè normale chì si producinu picculi sanguinamenti scuri è, dunque, ùn deve micca esse un signale d'alarma. Tuttavia, una donna deve sempre stà à circà i segni di una pussibule infezzione cum'è un odore pessimu, scarica giallastra o verdiccia, è frebba. Sì sti sintomi sò prisenti, andate à l'uspidale o vultate à u duttore.
L'eserciziu fisicu u più intensu, cum'è a pulizia di a casa o l'andata in palestra, deve esse rimessu solu dopu à circa 4 settimane, o secondu l'istruzzioni di u duttore.
Possibili complicazioni
A cumplicazione principale dopu à una cunizazione hè u risicu di sanguinamentu, dunque, ancu dopu à u ritornu in casa, a donna deve esse attenta à l'apparizione di sanguinamentu profusu è di culore rossu luminosu, perchè pò indicà un sanguinamentu. Inoltre, altri rischi pussibuli includenu:
Inoltre, u risicu d'infezzione hè ancu abbastanza altu dopu à a cunizazione. Dunque, e donne devenu esse attenti à i segni cum'è:
- Scaricamentu vaginale vernisciu o puzzolente;
- Dolore in u ventre inferiore;
- Disconfort o prurito in a zona vaginale;
- Febbra sopra à 38ºC.
Una altra complicazione pussibile di a cunizazione cervica hè u sviluppu di l'insufficiency cervical durante a gravidanza. Questu face chì a donna abbia ridutta o aperta u cervice, pruvucendu una dilatazione chì pò purtà à un abortu spontaniu o à un travagliu prematuru, mettendu in periculu a vita di u zitellu. Scuprite più infurmazioni nantu à l'insufficiency uterine.