Cume Identificà è Trattà a Contractura di Dupuytren
Cuntenutu
- Cause di a contractura di Dupuytren
- Sintomi di a contractura di Dupuytren
- Cumu trattà a contractura di Dupuytren
- 1. Fisioterapia
- 2. Chirurgia
- 3. Iniezione di collagenasi
A contrattura di Dupuytren hè una alterazione chì si faci in u palmu di a manu chì face chì un ditu sia sempre più piegatu cà l'altri. Sta malattia tocca soprattuttu l'omi, da 40 anni di età è e dite più toccate sò l'anellu è u rosa. U so trattamentu hè fattu per fisioterapia, ma in certi casi a chirurgia pò esse necessaria.
Sta cuntrattura hè benigna, ma pò purtà fastidiu è impedisce a vita cutidiana di a persona colpita, pruvucendu u dulore è a difficultà per apre a manu cumpletamente. In questu casu, sò furmati picculi noduli di fibrosi chì si ponu sente quandu si preme nantu à a regione di e palme. Mentre crescenu, i noduli di Dupuytren sviluppanu picculi filamenti chì si stendenu pruvucendu a cuntrazione.
Cause di a contractura di Dupuytren
Sta malattia pò esse di causa ereditaria, autoimmune, pò apparisce per via di un prucessu reumaticu o ancu per l'effettu secundariu di qualchì medicazione, cum'è Gadernal. Hè di solitu causatu da u muvimentu ripetitivu di chjude a manu è e dite, soprattuttu quandu ci hè vibrazione implicata. E persone chì anu diabete, fumanu è cunsumanu alcolu in eccessu parenu truvà più faciule per sviluppà sti noduli.
Sintomi di a contractura di Dupuytren
I sintomi di a contractura di Dupuytren sò:
- Noduli in u palmu di a manu, chì prugressanu è formanu "corde" in a zona interessata;
- Difficultà à apre e dite affette;
- Difficultà à mette a manu currettamente aperta nantu à una superficia piana, cum'è una tavula, per esempiu.
U diagnosticu hè fattu da u medicu generale o ortopedistu, ancu senza a necessità di testi specifici. A maiò parte di u tempu a malattia avanza assai pianu, è in guasi a metà di i casi entrambe e mani sò toccate à tempu.
Cumu trattà a contractura di Dupuytren
U trattamentu pò esse fattu cù:
1. Fisioterapia
U trattamentu per a contrattura di Dupuytren hè fattu cù fisioterapia, induve risorse antiinflamatorie cum'è laser o ultrasuoni, per esempiu, ponu esse aduprate. Inoltre, a mubilizazione cumuna è a ripartizione di i depositi di collagenu di tipu III in a fascia hè una parte fundamentale di u trattamentu, sia per mezu di massaggi sia cù l'usu di dispositivi, cum'è u ganciu, aduprendu una tecnica chjamata crochet. A terapia manuale hè capace di purtà un sollievu di u dulore è una maghjurità più grande di i tessuti, purtendu un cunfortu più grande à u paziente, migliorendu a so qualità di vita.
2. Chirurgia
A chirurgia hè particularmente indicata quandu a contractura hè più grande di 30º in e dite è più grande di 15º in u palmu di a manu, o quandu i noduli causanu dolore. In certi casi, a cirurgia ùn guarisce micca a malatia, perchè pò ripresentà anni dopu. Ci hè una probabilità di 70% chì a malattia ritorni quandu unu di i fattori seguenti hè presente: sessu maschile, iniziu di a malattia prima di l'età di 50 anni, avè entrambe e mani affette, avè parenti di primu gradu da u nordu di l'Europa è ancu avè e dita affettatu. Tuttavia, ancu cusì, a chirurgia continua à esse indicata perchè pò purtà un sollievu da i sintomi per un bellu pezzu.
Dopu a cirurgia, a fisioterapia deve esse ripresa, è una stecca hè di solitu aduprata per tene e dita allungate per 4 mesi, chì deve esse rimossa solu per l'igiene personale è per fà una terapia fisica. Dopu stu periodu, u duttore pò rivalutà, è riduce l'usu di sta stecca d'immobilizazione da aduprà solu durante u sonnu, per altri 4 mesi.
3. Iniezione di collagenasi
Un'altra forma di trattamentu menu cumuna hè l'applicazione di un enzima chjamatu collagenasi, derivatu da u batteriu Clostridium histolyticum, direttamente nantu à a fascia affettata, chì uttene ancu boni risultati.
Evità di chjude a manu è e dita parechje volte à u ghjornu hè una raccomandazione da seguità, se hè necessariu, si consiglia una fermata à u travagliu o un cambiamentu di settore, se questa hè una di e cause di l'aspettu o di u peghju di a deformità.