Per chì serve a Cordocentesi?
Cuntenutu
A cordocentesi, o campione di sangue fetale, hè un test di diagnosticu prenatale, effettuatu dopu à 18 o 20 settimane di gestazione, è cunsiste à piglià un campione di sangue di u zitellu da u cordone ombelicale, per rilevà qualsiasi carenza cromosomica. In u zitellu, cum'è Down's Sindrome, o malatie cum'è toxoplasmosi, rubella, anemia fetale o citomegalovirus, per esempiu.
A principale differenza trà cordocentesi è amniocentesi, chì sò 2 test di diagnostichi prenatali, hè chì Cordocentesi analizza u sangue di u cordone ombelicale di u zitellu, mentre l'Amniocentesi analizza solu u fluidu amnioticu. U risultatu di u cariotipu esce in 2 o 3 ghjorni, chì hè unu di i vantaghji nantu à l'amniocentesi, chì dura circa 15 ghjorni.
Sangue tiratu trà u cordone è a placentaQuandu fà cordocentesi
L'indicazioni di cordocentesi includenu u diagnosticu di u sindromu di Down, quandu ùn pò micca esse ottenutu per l'amniocentesi, quandu i risultati di l'ultrasound ùn sò micca cunclusivi.
A cordocentesi permette di studià l'ADN, u cariotipu è e malatie cum'è:
- Disturbi di u sangue: Talassemia è anemia falciforme;
- Disturbi di coagulazione di u sangue: Emofilia, Malatia di Von Willebrand, Trombocitopenia Autoimmune, Purpura Trombocitopenica;
- Malatie metaboliche cum'è Distrofia Musculare Duchenne o Malattia di Tay-Sachs;
- Per identificà perchè u zitellu hè stunted, è
- Per identificà l'idropuli fetali, per esempiu.
Inoltre, hè ancu assai utile per a diagnosi chì u zitellu hà qualchì infezzione congenita è pò ancu esse indicatu cum'è una forma di trattamentu per a trasfusione di sangue intrauterina o quandu hè necessariu amministrà droghe in u trattamentu di malatie fetali, per esempiu.
Amparate altre prove per u diagnosticu di a Sindrome di Down.
Cumu hè fatta a cordocentesi
Nisuna preparazione hè necessaria prima di l'esame, tuttavia a donna deve avè fattu un esame ecograficu è un test di sangue prima di a cordocentesi per indicà u so tippu di sangue è u so fattore HR. Questu esame pò esse effettuatu in a clinica o in l'ospedale, cum'è seguitu:
- A donna incinta si trova annantu à u so spinu;
- U duttore applica anestesia lucale;
- Cù l'aiutu di l'ultrasound, u duttore inserisce una agulla più specificamente in u locu induve u cordone ombelicale è a placenta si uniscenu;
- U duttore piglia un picculu campionu di sangue di u zitellu cù circa 2 à 5 ml;
- U campione hè purtatu in laboratorio per analisi.
Durante l'esame, a donna incinta pò sperimentà crampi addominali è dunque deve ripusassi per 24 à 48 ore dopu l'esame è ùn avè micca cuntattu intimu per 7 ghjorni dopu a cordocentesi.
Sintomi cum'è perdita di fluidi, sanguinamentu vaginale, contrazioni, frebba è dolore in u ventre ponu apparisce dopu l'esame. Per u sollievu di u dolore è di u cunfortu pò esse utile piglià una tavuletta Buscopan, sottu cunsiglii medichi.
Chì sò i risichi di a cordocentesi
A cordocentesi hè una prucedura sicura, ma hà risichi, cum'è qualsiasi altru esame invasivu, è cusì u duttore u dumanda solu quandu ci sò più vantaghji chè risichi per a mamma o u zitellu. I risichi di cordocentesi sò bassi è gestibili, ma includenu:
- Circa 1 risicu di abortu spurtivu;
- A perdita di sangue in u locu induve l'agulla hè inserita;
- Diminuta a frequenza cardiaca di u zitellu;
- Ruttura prematura di e membrane, chì pò favurisce a consegna prematura.
Generalmente, u duttore ordina cordocentesi quandu si suspetta un sindrome geneticu o una malattia chì ùn hè statu identificatu per amniocentesi o ultrasuoni.