Scaricamentu rosa: chì pò esse è chì fà
Cuntenutu
- 1. Principiu o fine di a menstruazione
- 2. Sbilanciu ormonale
- 3. Contraceptivu
- 4. Cisti nantu à l'ovari
- 5. Gravidanza
- 6. Malatia inflamatoria pelvica
- 7. Avvistu spurtivu
- 8. Ménopause
Alcune donne ponu avè una scarica rosa in certi momenti di a vita, chì, in a maiò parte di i casi, ùn hè micca una causa di preoccupazione, chì pò esse ligata à a fase di u ciclu menstruale, l'usu di contraceptivi o cambiamenti ormonali.
Tuttavia, in certi casi, questu culore di u scaricamentu pò esse ligatu à altre condizioni, chì devenu esse valutate da u ginecologu, soprattuttu se appaiono altri segni è sintomi, cume u dolore addominale, nausea o odore in u scaricamentu, per esempiu.
Alcune cause chì ponu esse a causa di a scarica rosa sò:
1. Principiu o fine di a menstruazione
Alcune donne chì sò in u primu o l'ultimi ghjorni di a menstruazione ponu avè una secrezione rosa, chì generalmente deriva da una mistura di sangue è secrezioni vaginali.
Cosa da fà: Avè una secrezione rosa à u principiu o à a fine di a menstruazione hè perfettamente normale, è nisun trattamentu hè necessariu.
2. Sbilanciu ormonale
Quandu una donna sperimenta fluttuazioni ormonali, pò avè una scarica rosa.Questu accade quandu l'estrogenu hè prisente in quantità insufficienti per mantene stabile u rivestimentu uterinu, permettendulu di scorcia, chì pò avè un culore rosatu.
Cosa da fà: U sbilanciu ormonale pò esse causatu da parechji fattori, cume u stress, una dieta povera, un sovrappesu o qualchì malattia. Dunque, hè impurtante circà un medicu generale o endocrinologu, per capisce chì hè a causa di stu sbilanciu.
3. Contraceptivu
Alcune donne anu una scarica rosa quandu cumincianu o cambianu contraceptivi, essendu più cumuni trà quelli chì anu bassu livelli di estrogeni o chì cuntenenu solu progestogeni in a composizione.
Inoltre, questu pò accade ancu quandu a donna ùn piglia micca a pillula contraceptiva currettamente.
Cosa da fà: Di solitu, stu sintumu apparisce durante u primu mese o per 3 mesi dopu l'iniziu di u contraceptivu. Tuttavia, se dura più, a donna duverebbe andà à u ginecologu.
4. Cisti nantu à l'ovari
A cista ovarica hè custituita da un saccu pienu di fluidu, chì pò formassi in o intornu à l'ovariu è esse asintomaticu o generà sintomi cum'è secrezione rosa, dolore, cambiamenti in a menstruazione o difficoltà à restà incinta. Sapete chì tippi di cisti ovariani.
Cosa da fà: U trattamentu per a cista ovarica hè realizatu solu in certe situazioni, cume in presenza di sintomi o caratteristiche maligne. In questi casi, u duttore pò raccomandà l'usu di a pillula contraccettiva, cù estrogeni è progesterone è, più raramente, a rimozione di l'ovariu.
5. Gravidanza
U scaricamentu rosa pò ancu esse un sintomu di gravidanza, chì si verifica per via di a nidificazione, chjamata dinò impiantazione. Questu currisponde à l'implantazione di l'embrione à l'endometriu, chì hè u tessutu chì allinea l'utru internamente.
Cosa da fà: Scaricamentu rusulinu durante a nidificazione, ancu s'ellu ùn accade micca in tutte e donne, hè perfettamente nurmale. Tuttavia, se l'intensità sanguinante aumenta, duvete andà à u ginecologu. Sapete identificà u sagnu caratteristicu di a nidificazione.
6. Malatia inflamatoria pelvica
A malattia infiammatoria pelvica hè una infezione chì inizia in a vagina è ascende, affettendu l'utru è ancu i tubi è l'ovari, è pò sparghjesi nantu à una grande zona pelvica o ancu in l'addome, generendu sintomi cum'è secrezione rosa, gialla o verdastra, sanguinante durante sessu è dulore pelvicu.
Cosa da fà:Generalmente, u trattamentu hè effettuatu cù antibiotici, secondu a gravità di a malattia, è a chirurgia pò esse necessaria. Amparate più nantu à u trattamentu.
7. Avvistu spurtivu
U scaricamentu rosa pò ancu esse un segnu di abortu spontaniu, chì hè assai cumunu in e prime 10 settimane di gravidanza. Pò accade per via di malformazioni fetali, cunsumazione eccessiva di alcolu o di droghe o traumatisimi in a regione addominale.
Generalmente, i segni è i sintomi si manifestanu di colpu è ponu esse frebba, dolore addominale severu, mal di testa è secrezione rosa chì ponu avanzà à un sanguinamentu più forte o à a perdita di coaguli attraversu a vagina.
Cosa da fà: Se a donna suspetta d'avè un abortu spurtivu, duverebbe andà subitu à u dipartimentu d'urgenza.
8. Ménopause
Quandu una donna hè in u periodu di transizione à a menopausa, subisce fluttuazioni ormonali, chì risultanu in cambiamenti in u ciclu menstruale. Di conseguenza, sintomi cume scarica rosa, vampate di calore, difficoltà à dorme, secchezza vaginale è cambiamenti d'umore ponu apparì.
Scuprite se state entrendu a menopausa attraversu u nostru test di sintomi in linea.
Cosa da fà: U trattamentu per a menopausa deve esse fattu se i sintomi causanu fastidiu è compromettenu a qualità di vita di a donna. In certi casi, a terapia di rimpiazzamentu ormonale o a supplementazione dietetica ponu esse ghjustificate.