Craniopharyngioma: chì hè, sintomi principali, diagnosi è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Possibili complicazioni
- U craniofaringioma hè curabile?
U craniofaringioma hè un tipu raru di tumore, ma hè benignu. Stu tumore affetta a regione di a sella turca, in u sistema nervosu centrale (CNS), affettendu una glàndula in u cervellu chjamata glutula pituitaria, chì rilascia ormoni per svolgere varie funzioni di u corpu, è chì u tumore cresce pò ghjunghje à l'altri parti di u corpu. cervellu è compromettenu u funziunamentu di l'organismu.
Ci hè dui tippi di craniofaringioma, adamantinomatosi, chì hè u più cumunu è tocca più zitelli chè adulti, è u tippu papillariu, chì hè più raru è più frequente in adulti. Tramindui nascenu da un difettu in a furmazione di e cellule cerebrali, è i sintomi sò simili, cù mal di testa, perdita totale o parziale di visione, prublemi di crescita in i zitelli è disregulazione ormonale in adulti.
U trattamentu per stu tipu di tumore pò esse fattu per mezu di chirurgia, radioterapia, brachiterapia è l'usu di medicinali. U craniofaringioma hà una resezione difficiule, ma cù un trattamentu currettu, hè pussibule di campà cù una qualità di vita più bona è cun poche sequelle neurologiche, visive è endocrine.
Principali sintomi
Ancu se in certi casi i sintomi ponu apparì di colpu, di solitu, i sintomi parenu gradualmente. Alcune di elle sò:
- Difficultà per vede;
- Gravi mal di testa;
- Sensazione di pressione in a testa;
- Perda di memoria è incapacità di apprendimentu;
- Difficultà à dorme;
- Aghjunghje assai veloce;
- Diabete.
Inoltre, u craniofaringioma altera i livelli ormonali, chì ponu causà periodi mestruali irregulari è difficoltà à mantene o uttene una erezione è, in i zitelli, pò causà ritardu di crescita.
Cum'è u craniofaringioma hè un tippu raru di tumore è provoca sintomi simili à altre malatie, hè spessu difficiule da diagnosticà, essendu scupertu un tempu dopu à l'iniziu di i sintomi. Dunque, appena i sintomi cumpariscenu, hè impurtante vede un neurologu, chì u diagnosticu precoce aiuta à fà un trattamentu menu aggressivu è riduce e complicazioni.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
A diagnosi di un craniofaringioma consiste inizialmente in a valutazione di i sintomi è in l'esecuzione di testi per testà a visione, l'audizione, l'equilibriu, a coordinazione di i muvimenti di u corpu, i riflessi, a crescita è u sviluppu.
Inoltre, u duttore pò indicà l'esecuzione di analisi di sangue per analizzà i livelli di ormoni, cume ormone di a crescita (GH) è ormone luteinizante (LH), cume i cambiamenti in questi ormoni ponu esse legati à u craniofaringioma. Amparate più nantu à u rolu di l'hormone luteinizante è i valori di riferimentu in l'esame.
Per valutà a situazione esatta è a dimensione di u tumore, sò ancu indicati testi di imaging cume a risonanza magnetica è a tomografia computerizzata. Ancu s'ellu hè raru, in certi casi, u duttore pò ricumandà à fà una biopsia per escludere a pussibilità di esse cancru.
Cumu hè fattu u trattamentu
A seconda di a dimensione è di u locu di u craniofaringioma, u neurologu è u neurochirurgiu indiceranu u tippu di trattamentu, chì pò cunsiste in:
- Chirurgia: hè realizatu per rimuovere u tumore, chì pò esse fattu per mezu di un tagliu in u craniu o per mezu di un catetere video, chì hè inseritu in u nasu. In certi casi, u tumore hè parzialmente eliminatu perchè hè vicinu à certe regioni di u cervellu;
- Radioterapia: quandu u tumore ùn hè micca cumpletamente eliminatu, hè indicata a radioterapia, chì si face nantu à una macchina chì rilascia un tipu d'energia direttamente in u tumore è aiuta cusì à tumbà e cellule malate;
- Brachiterapia: hè simile à a radioterapia, ma in questu casu, u duttore mette un materiale radioattivu in u tumore per uccidere e cellule malate;
- Chimioterapia: cunsiste in l'amministrazione di droghe chì distrughjenu e cellule di u craniofaringioma;
- Droghe di rimpiazzamentu ormonali: hè un trattamentu chì serve per regulà i livelli di ormoni in u corpu;
- Terapia di destinazione: cunsiste in l'amministrazione di droghe chì ghjunghjenu à e cellule cù alterazioni genetiche, caratteristiche di certi tippi di craniofaringioma.
Inoltre, a ricerca hè in corsu, induve sò stati studiati novi trattamenti è medicazione per u craniofaringioma è alcuni ospedali è cliniche accettanu a ghjente per pruvà sti trattamenti.
U trattamentu cù droghe di rimpiazzamentu ormonale deve esse effettuatu per tutta a vita è, in più, un monitoru regulare da un endocrinologu hè ancu assai impurtante. In certi casi, pò esse necessariu avè una altra cirurgia, chì u tumore pò cresce dinò.
Possibili complicazioni
U craniofaringioma, ancu dopu trattatu, pò causà cambiamenti in u corpu, perchè in a maiò parte di i casi, i livelli ormonali restanu alterati, dunque hè assai impurtante di mantene u trattamentu raccomandatu da u duttore. Eppuru, quandu ghjunghje à una parte di u cervellu chjamata ipotalamu, pò causà obesità severa, ritardu di u sviluppu, cambiamenti di comportamentu, squilibri di temperatura di u corpu, sete eccessiva, insonnia è pressione sanguigna aumentata.
Inoltre, in casi più gravi, quandu u craniofaringioma aumenta di dimensioni, pò causà cecità o ostruisce parti di u craniu, purtendu à l'accumulazione di fluidu è causendu idrocefalu. Scuprite più nantu à l'idrocefalu.
U craniofaringioma hè curabile?
U craniofaringioma ùn hà micca curazione è hè per quessa chì hè necessariu di cuntinuà à aduprà i medicamenti per tutta a vita, per via di cumplicazioni ormonali, è di sottumette periodicamente à imaging è analisi di sangue cum'è raccomandatu da u duttore, chì u tumore pò ripresentà. Malgradu què, i trattamenti sò di più in più avanzati, permettendu di campà più longu è cù una qualità di vita megliu.