Crioterapia: cosa hè, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
A crioterapia hè una tecnica terapeutica chì cunsiste in l'applicazione di u fretu à u situ è hà per scopu di trattà l'infiammazione è u dolore in u corpu, riducendu i sintomi cum'è gonfiore è rossu, postu chì prumove a vasocostrizione, diminuendu u flussu di sangue lucale, diminuisce a permeabilità di e cellule è l'edema.
Malgradu chì hè ampiamente aduprata in u trattamentu è a prevenzione di e ferite, a crioterapia pò ancu esse realizata à scopi estetichi, per mezu di l'usu di dispositivi specifici, luttendu contr'à u grassu lucalizatu, a cellulite è u flussu, per esempiu.
Per chì ghjè
A crioterapia hè indicata in parechje situazioni, è pò aiutà sia in u trattamentu di lesioni infettive o musculari, sia in a so prevenzione è in u trattamentu di situazioni estetiche. Cusì, l'indicazioni principali per a crioterapia sò:
- E ferite musculari, cum'è spinci, colpi o contusioni nantu à a pelle;
- Lesioni ortopediche, cume caviglia, ghjinochju o spina;
- Inflammazione di i musculi è di l'articuli;
- Dolori musculari;
- Bruciate leve
- Trattamentu di e ferite causate da u VPH, da raccomandà da u ginecologu.
A crioterapia è a termoterapia, chì utilizanu u calore invece di u fretu, ponu esse aduprate inseme secondu a ferita. Amparate in u video seguente cumu sceglie trà cumpressi caldi o freddi per trattà ogni ferita:
Inoltre, a crioterapia pò esse effettuata per scopi estetichi, perchè applicendu u fretu à a regione da trattà, hè pussibule diminuisce a permeabilità di e cellule è u flussu di sangue di u situ, aiutendu à luttà contr'à e rughe è e linee di spressione, in più per prumove dinò l'aumentu di u metabolismu di i grassi, cumbatte u grassu lucalizatu, a flaccidità è a cellulite. Amparate più nantu à a crioterapia estetica.
Cumu hè fattu
A crioterapia deve esse aduprata cù a guida di un fisioterapeuta o dermatologu, secondu e linee guida di trattamentu, è pò esse fatta in modi diversi, cum'è ghiaccio schiacciatu o pietra, imballata in un pannu, cù sacchetti termichi, gel o dispositivi specifici, principalmente in u casu di crioterapia per scopi estetichi.
Pudete ancu fà un bagnu d'immersione cù acqua ghiacciata, l'usu di spray o ancu cù azotu liquidu. Qualunque sia a tecnica scelta, l'usu di u ghjacciu deve esse fermatu in casu di cunfortu severu o perdita di sensazione, u tempu di cuntattu di u ghjacciu cù u corpu ùn deve mai esse più di 20 minuti, per ùn brusgià a pelle.
Quandu ùn hè micca indicatu
Cum'ellu hè un metudu chì interferisce cù a circulazione sanguigna, u metabolismu è e fibre nervose di a pelle, e contraindicazioni à l'usu di u ghjacciu devenu esse rispettate perchè, quandu a tecnica hè aduprata in modu impropiu, pò dannà a salute di a persona, aggravendu e malatie di a pelle è poca circulazione, per esempiu.
Cusì, stu tipu di trattamentu ùn hè micca cunsigliatu quandu ci hè:
- Feriti o malatie di a pelle, cum'è psoriasis, perchè u fretu eccessivu pò più irrità a pelle è impedisce a guarigione;
- Povira circulazione di sangue, cum'è insufficienza arteriale o venosa grave, perchè sta prucedura diminuisce a circulazione di u corpu in u locu induve hè applicatu, è questu pò esse dannusu in quelli chì anu dighjà una circulazione alterata;
- Malatia immunitaria assuciata à u fretu, cum'è a malatia di Raynaud, a crioglobulinemia o ancu l'allergie, per esempiu, chì u ghjacciu pò inizià una crisa;
- Svenimentu o situazione di coma o cun qualchì tipu di ritardu di capiscitura, postu chì queste persone puderanu micca esse capaci di informà quandu u fretu hè assai intensu o causa dolore.
Inoltre, se i sintomi di dolore, gonfiore è rossu in u membru trattatu ùn migliuranu micca cù a crioterapia, l'ortopedistu deve esse cunsultatu, affinchì e cause possinu esse investigate è u trattamentu direttu à ogni persona, cù a pussibilità di associà l'usu antiinflamatori, per esempiu.