Cunsiglii per Riduce u Risicu di Infezioni Incruciate cù Fibrosi Cistica
Cuntenutu
Panoramica
I germi sò difficiuli à evità. In ogni locu induve andate, sò prisenti batteri, virus è funghi. A maiò parte di i germi sò innocu per e persone sane, ma sò potenzialmente periculosi per qualchissia cù fibrosi cistica.
U mucus appiccicosu chì si raccoglie in i pulmoni di e persone cun fibrosi cistica hè l'ambiente perfettu per chì i germi si multiplichinu.
E persone cun fibrosi cistica ponu ammalassi da germi chì di solitu ùn ammalanu micca e persone sane. Questi includenu:
- Aspergillus fumigatus: un fungu chì face infjammazione in i pulmoni
- Cumplessu Burkholderia cepacia (B. cepacia): un gruppu di batteri chì causanu infezioni respiratorie è sò spessu resistenti à l'antibiotici
- Mycobacterium abscessus (M. abscessus): un gruppu di batteri chì causanu infezioni pulmonari, cutanei è di tessuti molli in e persone cù fibrosi cistica è in persone sane.
- Pseudomonas aeruginosa (P.aeruginosa): un tippu di batteri chì provoca infezioni sanguine è pneumonia in e duie persone diagnosticate di fibrosi cistica è in e persone sane.
Questi germi sò particularmente risicati per e persone chì anu avutu un trapianto di pulmone perchè anu da piglià medicazione chì suprime u so sistema immunitariu. Un sistema immunitariu smurzatu hè menu capace di luttà contr'à e infezioni.
I batteri è i virus ponu entrà in i pulmoni di qualchissia cù fibrosi cistica è causà una infezzione. Alcuni virus ponu esse facilmente trasmessi à un'altra persona cun fibrosi cistica, chjamata infezioni incrociate.
L'infezzione incruciata pò accade quandu qualchissia altru cù fibrosi cistica tossisce o starnutisce vicinu à voi. Or, pudete piglià i germi quandu tocchi un articulu, cum'è una manetta di porta, chì qualchissia cù fibrosi cistica hà toccu.
Eccu 19 consiglii per aiutà à riduce u risicu di infezioni incrociate quandu avete fibrosi cistica.
A regula di 6 piedi
Ogni starnutitu o tosse lancia germi in aria. Quelli germi ponu viaghjà finu à 6 piedi. Sè site à u rughjone, puderianu fà vi malà.
Per precauzione, tenite almenu quellu luntanu da quellu chì hè malatu. Un modu per stimà a lunghezza hè pigliendu un longu passu. Hè di solitu equivalente à 6 piedi.
Pruvate à stà luntanu da chiunque sapete cù a vostra situazione. E persone cun fibrosi cistica anu infezioni chì e persone sane ùn catturanu, è sò particularmente prubabili di trasmette quelli germi à l'altri cù a malatia.
Cunsiglii per riduce u vostru risicu
Evità i germi è mantene una bona igiene sò tramindui chjave per prevene infezioni. Seguitate ste linee guida specifiche per a situazione per stà in bona salute.
À a scola
Ancu se a fibrosi cistica hè abbastanza rara, hè pussibule per duie persone cun a malatia assiste à a listessa scola. Se voi o u vostru figliolu site in questa situazione, parlate cù l'amministratori di a scola nantu à a regula di 6 piedi, è seguitate questi suggerimenti:
- Chiede di esse piazzatu in una classe diversa da l'altra persona cun fibrosi cistica. S'ellu ùn hè micca pussibule, almenu pusate nantu à i lati opposti di a stanza.
- Dumandate di esse assignati armadietti in diverse parti di u bastimentu.
- Pranziate à tempi diversi o almenu sedete à tavule separate.
- Pianificate tempi separati per l'usu di spazii cumuni cum'è a biblioteca o u laburatoriu di media.
- Aduprate diverse bagni.
- Avete a vostra propria buttiglia d'acqua. Ùn aduprate micca a funtana d'acqua di a scola.
- Lavate e mani o aduprate un disinfettante per e mani à base d'alcol durante tutta a ghjurnata, soprattuttu dopu à tossu, starnutitu, o toccu articuli cumuni cum'è scrivanie è manopole.
- Copre e tosse è starnutisce cù un codu o, megliu ancu, un tissutu.
In publicu
Hè più difficiule per evità i germi in un locu publicu perchè ùn pudete micca cuntrullà quale hè intornu à voi. Ùn serà ancu chjaru chì in a vostra vicinanza hà fibrosi cistica o hè malatu. Praticate queste linee guida di precauzione:
- Portate una maschera quandu andate in ogni locu chì puderete ammalà.
- Ùn stringhje micca a manu, ùn abbracciate, nè basgiate à nimu.
- Pruvate à evità i quartieri vicini, cum'è e piccule bancarelle.
- Stà fora di i lochi affollati, cum'è i centri commerciali è i cinema.
- Purtate cù un contenitore di salviette o una buttiglia di disinfettanti per mani, è pulite e mani spessu.
- Verificate per esse sicuru chì site aggiornatu nantu à tutte e vostre vaccinazioni raccomandate ogni volta chì vedi u vostru duttore.
In casa
Se vive cun un membru di a famiglia o qualcunu altru chì hà fibrosi cistica, duvete tramindui piglià precauzioni in più per evità l'infezioni. Eccu uni pochi di cunsiglii:
- Pruvate à seguità a regula di 6 piedi quant'è pussibule, ancu in casa.
- Ùn andate micca in vittura inseme.
- Ùn sparte mai oggetti persunali, cume spazzole da denti, utensili, tazze, cannucce, o attrezzature respiratorie.
- Assicuratevi chì tutti in casa vostra - ancu voi stessu - si lavanu e mani tutta a ghjurnata. Lavate prima di manighjà l'alimentu, manghjate o pigliate i vostri trattamenti di fibrosi cistica. Inoltre, lavate dopu avè tossu o starnutitu, aduprate u bagnu, toccu un oggettu cumunu cum'è una manetta di porta, è dopu avè finitu i vostri trattamenti.
- Pulite è disinfettate u vostru nebulizatore dopu ogni usu. U pudete fà bollire, microonde, mette in a lavapiatti, o ammullallu in alcolu o in perossu d'idrogenu.
Purtà si
Avè a fibrosi cistica ùn deve micca impedisce di passà tempu cù l'amichi è a famiglia. Ma ci vole à esse attenti à esse vicinu à l'altri populi cun a malatia.
Mantene una distanza sicura da chiunque sapete chì hà fibrosi cistica o hè malatu. Se ùn site micca sicuru chì fà, cuntattate a Fundazione per Fibrosi Cistica o dumandate à u vostru duttore nantu à a prevenzione di l'infezioni incrociate.